بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب، و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران،رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد و خیر مقدم محضر شما عزیزان،خیلی خوش آمدید،هم از دیدارتان بهرهمند شدم و هم از فرمایشاتان.
خوب، بر کسی هم پوشیده نیست آنهایی که اهل قضیه هستند میدانند استعمار که از پانصد سال قبل برای سلطه بر همه بشر روی زمین برنامه ریخته است،اولویت آن محو اسلام بوده و هست،در طرحی که آنها داده بودند و خلاصهی آن تقسیم کرهی زمین به شرق و غرب و در اختیار الحاد و کفر قرار گرفت و دیگر هیچ کشوری مستقل نبود، یا وابسته به این بود یا وابسته به آن بود،خوب این پیدا بود و به یک مرحلهای رسانده بودند که دیگر اسلام حذف بود، خوب عنایت پروردگار متعال و حجت خدا سلاماللهعلیه امام قدسسره این توفیق را یافت که پایگاه اسلام را مستقل تثبیت کند،این یک کارِنشدنی بود ولی با لطف الهی بر خلاف خواستهی آنها که دنیا در دست آنها بود این انجام شد، اما خوب تداوم آن ابزار خودش را لازم دارد، همه تشکیلات و اینکه سرنوشتِ جامعهی اسلامی و کشور بهدست اهلش قرار بگیرد و نفوذهای مختلفی که شرق و غرب داشتند جلوگیری بشود،و لذاست که در یک فرصتی که خدا داد قبل از آن هم ممکن نبود، بعد از آن هم ممکن نبود،قانونِ اساسی جمهوری اسلامی صورت گرفت و قوای سه گانه و شیوههای کار مشخص شد که بر اساس انتخاب مردم و معیار رأی مردم است،اما اعتبارش مسلم باید با نظارت شورای محترم نگهبان باشد که جایگاه مقدسی است،اما هرچه که از اهمیتش بگوئیم این یک طرفه نیست،در هر دو سو پُراهمیت است، یعنی موفقیتش اهمیت موفقیت دارد و احیاناً ضعفش خطر تضعیف دارد، یکجای خیلی حساس است، شما دولتهای سیزدهگانه آنچه که از دولت اکنون هست یا مجلس محترم هست، تا دورهیشان تمام نشود نمیشود قضاوت کرد، آنچهکه الان وظیفه ماست این است که همه همکاری کنیم و هم دعا کنیم موفق باشند،اما قضاوت روی آنها نمیشود کرد،ولی نسبت به سیزده دولت قبلی میشود قضاوت کرد، ملاک رأی مردم است اما آنها با هم مساوی نبودند با هم مختلف بودند، چه دولتهایی که تراز بودند و چه دولتهایی که در معرض نفوذ دشمن بودند، بله، معیار رأی مردم است، اما اینطوری است، دولت شهید رجایی و دولت شهیدآیتالله رئیسی دو دولت تراز بودند، در حالی که ما در بعضی از مراحل حتی نفوذهای انقلابهای رنگین را نه پشت پرده،همین الان داشتیم، اینکه واقعاً از باب احساس مسئولیت همهی آنها که زیر ذیدخل هستند که بیش از همه خودِ مردم هستند،چون معیار رأی آنهاست تا بالاخره مجری این تشکیلات، انتخابات تا نظارت بر انتخابات، همه دریچهی مسئولیت سنگین دارند،چون انقلاب که یک معجزه بود انجام شد،بعد از اهمیت خودِ انقلاب در تداوم نقش آنهایی است که عمل میکنند که اگر آسیب ببیند اصل اسلام آسیب میبیند،موفق شود اصل اسلام توفیق حاصل میکند، لذاست که بعد از اهمّیت اصلِ انقلاب در تداومِ انقلاب آن مسئولیت اصلی و دقتی است که باید انجام بشود و از خطرات احتمالی حفظ بشود، بنابراین این جایگاه ] شورای نگهبان[یک چنین جایگاهی است.
ملاحظه میکنید که ما هنوز آسیبهایی که بالاخره در طول این مدت از نفوذ دشمن بوده و به لازمهی آن حالا چه فتنهها بوده و چه زمینههای دیگر بوده، اینها برای مردم خیلی گران تمام شده است، اینجاست که آنچهکه از جانمان بیشتر اهمیت دارد چه میشود،شهدای عزیز ما با جانشان انقلاب را حفظ میکنند،او در یک جبههی خاصِخودش است،این جبهه از آن مهمتراست که اصل این نظام حفظ بشود؛ در گذشته تلاشهای زیادی شده، زحمات زیادی کشیده شده و امروز هم باید به همان کیفیت نسبت به این قضیه و دقیقتر از آن فرصت مناسبی به مردم داد که مردم با حُسن انتخابشان بتوانند در مقابل استعمارگرها، اسلام را حفظ کنند.
بنده هم دعاگوی همهی شما هستم؛ امیدوارم که درانتخابات آتی ، بنابراین چون بر کسی پوشیده نیست، آنچهکه بعدها عارض میشود در تعاملهای بینالمللی،منطقهای،داخلی،انواع انتصابهایی که بعدها صورت میگیرد همه از لوازم این قضیه است، اگر درست انجام بشود طبعاً بعد از انتخاب درست انتصاب درست هم است، آن موجب تضمین بقای اسلام میشود،اما اگر چنانچه دچار ضعف بشود طبعاً لوازمش این است که انتصابها هم ناقص انجام میشود و اسلام و انقلاب و خون شهدا به کسانی سپرده میشود که شایسته نیستند،کوچکترین سهلانگاری چنین لوازمی دارد، حکم بهشیء حکم به لوازم شیء است، آنوقت آن چرا که شما از مواضع دشمن ملاحظه میکنید میبینید که دشمن در شرایط حیات پربرکت آیتالله ئیسی یک حساب دیگری باز میکرد، اینطوری است دیگر و لذاست که حتی بسیاری از جریاناتی که واقع میشود و حتی خونهایی که میریزد خارج از این منطقه در سطح جهان میبینید که نقش اینکه چه کسانی انتخاب بشوند و بعد چه کسانی را انتصاب کنند و در جهت حفاظت از اسلام و مسلمین چه مواضعی داشته باشند، این افکار روی اندیشههای بینالمللی تأثیر دارد، یعنی این رأیی که میدهیم یا این رأیی را که حفاظت میکنیم چنین لوازمی دارد، یک مسئله ساده نیست، یک مسئلهای است که در سطح بینالملل نقش دارد، تصمیمی که دشمن میگیرد،جرأتی که پیدا میکند یا احیاناً وحشتی که از تعرضی که داشته باشد پیدا میکند، اینها همه لازمهی همان رأی است که داده میشود، به عنوان رأی مردم که ملاک آن است؛حالا چه مقدماتی، با چه کیفیتی، تکتک مردم از نظر انجام وظیفهیشان،مسئولین و بالأخص شورای محترم نگهبان چه وظیفه دارند، اینها همه بالاخره ما که نمیتوانیم محاسبه کنیم، ما که قصور و تقصیر نمیتوانیم، اما در آن کتابی که در نزد خدای متعال است که هرگز خطا ندارد آنجا همه چیز ثبت میشود و لذاست که دفترِ قیامت را که بهدست افراد میدهند،«وَبَدَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَحْتَسِبُونَ»[۱]، یک چیزهایی را به اسمشان نوشتهاند که اصلاً خیالش را هم نمیکنند،اینطوری است دیگر، «وَبَدَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَحْتَسِبُونَ»[۲]، در قیامت برای ما یک صورت حسابی میآورند که ابتدعاً خیال میکنیم اصلاً به ما ربطی ندارد، بعد ربط میدهند، شما در آنجا این کار را کردهاید و آنجا اینطور گفتید و آنجا این سازش را کردید و اینجا این بیتفاوتی را کردید؛لازمهی کار شماست اینها،اینطوری است دیگر ولذاست که مسئله در چهار تا فرمول فیزیکیاش حل نمیشود، چیزی است که در سرنوشت جهان تأثیر دارد، در خلاصی و آزادی هشت میلیارد مردم جهان این تأثیر دارد؛لذاست کار شما خیلی کار پُراهمیتی است،بعد از انقلاب اهّم امور کار شماست که در بقاء انقلاب میتواند نقش داشته باشد.
بنده هم دعاگوی همهی شما هستم،انشاءالله که در نزد خدای متعال روسپید باشید؛ وفقکمالله،بِالقَولِ الثّابِتِ فِي الحَياةِ الدُّنيا وَفِي الآخِرَةِ، صلوات بفرستید.
[۱] -سوره زمر،آیه ۴۷ .
[۲] – همان.