خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ضعف در تبیین و تبلیغ و برنامه ریزی فرهنگی برای خنثی کردن توطئه دشمن

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ضعف در تبیین و تبلیغ و برنامه ریزی فرهنگی برای خنثی کردن توطئه دشمن

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: متأسفانه ما در مسئله تبیین و تبلیغ و برنامه ریزی فرهنگی که توطئه دشمن را خنثی کند بسیار ضعیف هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان با گرامیداشت یاد شهید آیت الله مطهری و روز معلم اظهار کرد: انسان یک موجود فرهنگی آفریده شده و عمل و رفتار و گفتارش نشات گرفته از نوع فرهنگی است که حاصل کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه خراسان‌ جنوبی ادامه داد: جنگ‌هایی که در طول تاریخ علیه پیامبران و به ویژه پیامبر اسلام (ص) صورت گرفته منشأ و ریشه فرهنگی اما با ظاهر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی داشته است.

 

وی با بیان اینکه جنگ نظامی برخواسته از یک نوع فرهنگی است، تصریح کرد: ممکن است به دلیل شرایط ویژه که همه قوا در یک شبه جنگ جهانی به ایران اسلامی حمله می کنند در آن مقطع اولویت با کار نظامی است اما اصالت با کار نظامی نیست چون جنگ، جنگ فرهنگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: ممکن است در شرایطی اولویت با کار اقتصادی باشد چون دشمن بر روی مسائل اقتصادی تمرکز کرده باشد ولی هدف نهایی او تصرف افکار یک جامعه است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تصرف و غلبه واقعی تصرف فکر و تغییر هویت انسان و فرهنگ جامعه است که باز پس‌گیری آن شبه محال است، گفت: امروزه باید به این سوال مهم جواب بدهیم که مگر استاد شهید مرتضی مطهری و افراد متفکر شبیه ایشان چه کرده بودند که منافقان وجود او را خطر برای خود احساس کرده و این مرد بزرگ و متفکر را از جامعه اسلامی و ایرانی می‌گیرند و به شهادت می‌رسانند.

 

وی ادامه داد: دشمن در دشمنی و عناد خود سنگ تمام می‌گذارد، حتی تشکیل داعش توسط دشمنان یک رنگ و بوی فرهنگی داشت چرا که می‌خواستند چهره نامناسبی از اسلام ارائه و به این مکتب آسیب برسانند، طرح دشمن این است که انسان های صالح را شهید و از میان بردارند، از طرفی انسان های فاسد و تروریست را پشتیبانی می کنند تا انواع فساد را جامعه توسعه دهند و بر جوامع مسلط شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به طرح اسلام هراسی دشمن با راه اندازی داعش و وهابی، عنوان کرد: اما مهم این است که در مقابل این توطئه‌ها و طرح‌های دشمن طرح و برنامه ما چیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: متأسفانه ما در مسئله تبیین و تبلیغ و برنامه ریزی فرهنگی که توطئه دشمن را خنثی کند بسیار ضعیف هستیم البته این منحصر به زمانی کنونی نیست بلکه درصدر اسلام  هم کسانی که برای پول کار می کردند همه همت خود را بکار می گرفتند برخلاف کسانی که برایشان اهمیت نداشت که کاری انجام بشود یا نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد : لازم است الگوهای مانند شهید مطهری و باهنر معرفی شوند، البته در حوزه فرهنگ و تربیت برنامه‌های خوبی چون طرح صالحین بسیج نیز اجرا شده است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *