خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وزارت اطلاعات از رویش های انقلاب اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وزارت اطلاعات از رویش های انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات از نیروهای انقلابی به وجود آمده است، گفت: سیستم اطلاعاتی ایران قبل از انقلاب توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها و جبهه دشمن مدیریت می شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حسب نیاز کار یک سری وزارتخانه ها که وظایف عمومی را بر عهده داشتند تداوم پیدا کرد اما یک سری از نهادها و سازمان ها متناسب با اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی هم نیاز بود که باعث شد نهادهایی مانند سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت اطلاعات تشکیل شد، وزارت اطلاعات از رویش های انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیر کل جدید و جمعی از معاونین اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی، گفت: مسئله امنیت در هر جامعه ای از مسائل مهم و با اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: هزینه های بزرگی که همواره در کمین هر جامعه ای است با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به حداقل یا صفر می شود و جان، مال، ناموس،آرامش و امنیت مردم حفظ می شود، این ارزشی است که کسی منکرش نیست.

وی افزود: موفقیت نیروهای امنیتی و قضایی در این است که در انجام وظیفه با قاطعیتی عمل کنند که برای افراد خاطی درس عبرت شود و موارد دیگر تکرار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، گفت: در روایات آمده که اگر یک حد شرعی به موقع انجام شود برکت آن برای جامعه از چهل بارانی که شب ببارد و روز آفتاب بتابد بیشتر است، نیروهای امنیتی هم اینگونه هستند اگر به موقع به و طبق قانون به وظایف خود عمل کنند تاثیر زیادی در از بین رفتن آن فساد خواهد داشت، به تعبیر قرآن در مورد اجرا و امر الهی ترحم نباید کرد.

وی ادامه داد: اگر نیروهای قضائی و امنیتی به صورت قاطع عمل کنند انگیزه های فساد در افرادی که زمینه دارند فروکش می کند چون افراد خاطی می بیند حساب و کتاب در کار است اما اگر چنانچه نسبت به این قضیه جدیت به کار گرفته نشود انگیزه های نو در دیگران جوانه می زند و انواع فساد، تباهی، تضییع حقوق دیگران و فتنه انجام می شود و کسی نمی تواند آن را جمع کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کار شما وقتی آسان می شود که با خاطی اول به گونه ای برخورد کنید که دیگران حساب کار خود را بکنند و این بزرگترین خدمت به مردم است به جهت اینکه اگر مردم خطا نکنند هم سعادت دنیا دارند هم سعادت آخرت ولی اگر ما شرایط را فراهم کنیم که نفسانیات مردم اوج بگیرد و ایجاد فساد کنند این به نفع هیچ کس نیست و بیشتر از همه به ضرر همان کسی است که خطا می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات از نیروهای انقلابی به وجود آمده است، سیستم اطلاعاتی ایران قبل از انقلاب توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها و جبهه دشمن مدیریت می شد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حسب نیاز کار یک سری وزارتخانه ها که وظایف عمومی را بر عهده داشتند تداوم پیدا کرد اما یک سری از نهادها و سازمان ها متناسب با اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی هم نیاز بود که باعث شد نهادهایی مانند سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت اطلاعات تشکیل شد، وزارت اطلاعات از رویش های انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: نیروهای مختلف نظارتی در سال های گذشته آنقدر ضعیف عمل کردند که حتی عوام الناس داد می زدند و می گفتند در کشور نظارت نیست که درست هم می گفتند، نظارت که نباشد قانون ضمانت اجرا ندارد و ضمانت اجرا که وجود نداشته باشد بی قانونی رواج می یابد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته متاسفانه به دلیل عدم نظارت ها ما شاهد اختلاس ها، دزدی ها و سوء استفاده هایی بودیم که خاطیان و مجرمان آن سر از اروپا درآوردند، البته مدتی است که تعدادی از آن ها را دستگیر کرده اند و محاکمه می کنند، این ها دزدی ها و اختلاس ها کاش پیش نمی آمد یکی از آثار سوء آن این است که سرمایه های مردم که مدیران بودند هرزه و هدر رفتند، مدیر سرمایه کشور است، چقدر باید هزینه شود که یک فرد، مدیری کارشناس شود، مدیر باید خدمت کند اما وقتی می بیند نظارت وجود ندارد عوض خدمت خیانت می کند و نتیجه این آسیب رسیدن به همه است.

امام جمعه بیرجند در پایان، گفت: تمام دستگاه های نظارتی باید در این فرصتی که پیش آمده جایگاه نظارت را پر کنند، امروز خداوند شرایطی ایجاد کرده که الحمدلله همه شما می توانید به صورت یکنواخت بر مبنای قانون اساسی، مصوبات مجلس و سایر قوانینی که رسمیت دارد به گونه ای مسئله اطلاعات و امنیت را مدیریت بفرمایید که دیگر مسئول فاسد نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در خیانت های عظیم هر کس خطایی می کند در یک جا با مسئولی کنار آمده و الا مسلما شخص به تنهایی نمی تواند این فساد را انجام دهد، امیدواریم به زودی در کشور بیش از پیش شاهد جوانه زدن امید در قلب مردم عزیز باشیم.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *