خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولیت ها میدان آزمایش مردان بزرگ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولیت ها میدان آزمایش مردان بزرگ است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسئولیت ها میدان آزمایش مردان بزرگ است، گفت: ما هر وقت به اصول انقلاب عمل کردیم همان جا پیروز بوده ایم و هر وقت دنبال دیگران رفتیم آسیب، شکست و آبروریزی داشته ایم که این نباید دیگر تکرار شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین سازمان جهاد کشاورزی ضمن تسلیت رحلت حضرت ام البنین(س)، گفت: در مسئله تغذیه هم مانند هدایت و ضلالت این امکان فراهم بود که آفرینش به گونه ای باشد که نیازی به این همه عامل و دستگاه نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: در آفرینش این امکان فراهم بود که خدای متعال انسان را طوری می آفرید که مستقیما از آن گیاه روییدنی استفاده کند و نیازی به دیگری نمی داشت، این ها ممکن بوده اما بحث حکمت الهی مطرح است، این یک امتیازی است که خدا به انسان داده است چرا که انسان را جایگزین خودش قرار داده است، این درختی که می روید چقدر منظم می روید، ده متر هم طول و تعداد زیاد برگ دارد اما همه اجزای آن عادلانه تغذیه می شوند و در همه ی امور این درخت با همدیگر شریک هستند.

وی افزود: انسان به گونه ای آفریده شده است که خودش باید عمل کند و این عمل را بر اساس علم انجام دهد، خدا به انسان قدرت عقل و استنساج داده است و امور را به خودش واگذار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اشاره به آیات أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ كِفَاتًا ، وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ  اظهار داشت: خداوند انسان و زمین را مستعد آفریده است، آیا زمین برای نیازهای شما کافی نیست؟ خداوند هر چه که مورد نیاز شما است را آفریده، انسان که موجودی با کرامت است باید در راه هدایت و با مسئولیت پذیری در اداره زندگی بر اساس قانون عدل که همه هستی را فراگرفته را با اراده اجرا کند، این ارزش است و نمره دارد اما کار آن درخت نمره ندارد چون به صورت غیر ارادی یک کاری انجام می شود و خداوند این را از زمان خلقتش در وجود او قرار داده است.

وی افزود: اینجا وقتی عدالت امام علی(علیه السلام) مطرح می شود بالاترین نمره ای است که نه تنها مسلمانان بلکه اقای جرج جرداق مسیحی هم در کتاب الامام علی صوت العدالة الانسانیه عدالت امام علی(علیه السلام) را مطرح می کند، مسئولیت ها میدان آزمایش مردان بزرگ است، هر کسی نمره ای می گیرد و می رود و دیگری می آید، عبرت برای انسان بس است که به تاریخ نگاه کند و ببیند اقوام گذشته چطور و به چه دلیل نمره گرفتند.

امام جمعه بیرجند گفت: ما باید همین تاریخ معاصر و بعد از انقلاب اسلامی را در نظر بگیریم و ببینیم چه کار کردیم، چه کار می کنیم و چه کار می خواهیم بکنیم، امانتی که دست ماست را باید حفظ کنیم و اگر در نگهداری از آن کوتاهی کنیم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم، امانت را چه از نیروی انسانی، چه از نیروهای علمی، صنعتی و طبیعی به دست ما داده اند، ما باید طرحی در جهت استفاده حداکثر از آن را ایجاد کنم، این کار بزرگ و ارزشمندی است.

وی افزود: همه عبادات مقدس است اما بالاتر از همه انجام وظیفه است، زمین و انواع و اقسام محصولات چگونه می شود به استعداد و فعلیت نهایی برسد، این راه دارد، راهش هم علم است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: در سالهای بعد از انقلاب اسلامی متاسفانه بسیاری از مسائل به دلایلی مانع راه ما بوده که آن هم در واقع در وجود خود ما است و جزء مسائل نفسانی است که به حالت مسائل حزبی،گروهی،قبیله ای و … نمود می کند، این ها انسان را از کار اصلی باز می دارد.

وی افزود: امانت الهی که امانت خون شهداست و امانتی است که آبروی امام علی(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در گرو رفته به جهت اینکه ما می خواهیم چیزی را پیاده کنیم که آرمان دینی ماست، در جهت انجام آن باید سرمایه گذاری کنیم و فقط به اموری فکر کنیم که ما را به آرمان هایمان نزدیک کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: هر جا و در هر زمانی هر شخص یا ارگانی که رعایت امانت کرده و از خود گذشته می بینید موفق است، دلیل این موفقیت این است که از خود گذشته و با تلاش و کوشش روی امانت کار کرده و پایبند به ارزش های انقلاب و آرمان های دین خود بوده است.

وی ادامه داد: آن هایی که دنبال جنبه های حزبی، گروهی، شخصی، خانوادگی و … بودند هم خود شکست خوردند و هم جامعه را به سمت شکست کشیدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: سیاست اصلی انقلاب در قانون اساسی ما مشخص است، برخی از مصوباتی که در راستای سیاست انقلاب که امانت الهی و خون شهدا است نباید تغییر می کرد، چرا تغییر کرد؟ چرا هر رییس جمهوری آمد یک تز خاص خود را آورد در حالی که تز باید بر اساس قانون اساسی باشد و نه بر اساس اصول شخص، گروه و حزب، آنچه که مایه عقب ماندگی و شکست شده است همین موضوع بوده و آثار سوء آن هم پیداست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم بارها توصیه فرمودند که سیاست انقلاب که اجرای عدالت است را تغییر ندهید، نهاد ها و اشخاصی که به انقلاب پایبند بودند نسبت به آنچه که عمل کردند برابر هر روزی که می گذرد بالا می آیند و این بعداً زیرساختی می شود برای آینده آن ها و باعث رشد آن ها می شود اما وقتی امور جنبه های نفسانی، حزبی، گروهی و قومی پیدا می کند نتیجه این می شود که یک مدیر کاری را آغاز می کند و مقداری پیش می برد اما مدیر جدید که می آید کلاً آن را کنار می زند و از نو یک چیز تازه می سازد، ‌این فایده ای ندارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز شرایطی پیش آمده که مجلس، دولت و قوه قضاییه انقلابی داریم، افزود: مسئله نظارتی اهمیت بسیاری دارد و کشور آسیب زیادی از برخی بی نظارتی ها دیده است.

وی افزود: برای یک جامعه ای که ۱۴۰۰ سال در انزوا بوده سیستم اسلامی آمده اما شرطش پیاده سازی قوانین اسلامی است، ما هر جا آسیب دیدیم همان جایی بوده که از چارچوب اسلام فاصله گرفتیم هر جا موفق شدیم دقیق همان جایی است که درست عمل کرده ایم، امروز بعد از تجربه های ۴۰ ساله تلخی ها و شیرینی ها طبیعی است اما انسان که به ۴۰ سال می رسد به بلوغ می رسد امیدواریم که این بلوغ در انقلاب ما هم باشد و عزم خود را جزم کنیم دیگر به شرایط گذشته و مسائلی که قبلا عامل شکست ما بوده است برنگردیم و منافع دنیا و آخرت مردم را در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: حرکت به سوی عدل عمومی که یک قانون بوده که سیاست اسلام است، اگر قانون حاکم باشد همه ما موفق هستیم، آسیب ها از جایی است که قانون حاکم نبوده است و بی قانونی وجود داشته و نظارت ها هم متاسفانه از میان رفته و رها بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان، گفت: رهبر معظم انقلاب به موقع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نوشتند، قرائن حاکی از آن است که حرکت در گام دوم یک حرکت با ثبات بعد از بلوغ است، انشاءالله موفق باشید و دیر یا زود آثار خدمات خالصانه و اجرای عدالت و کار برای انقلاب را ببینید، ما هر وقت به اصول انقلاب عمل کردیم همان جا پیروز بوده ایم و هر وقت دنبال دیگران رفتیم آسیب، شکست و آبروریزی داشته ایم که این نباید دیگر تکرار شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *