خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: بیداری و هوشیاری نهاد های نظارتی حافظ حقوق و عقیده مردم است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: بیداری و هوشیاری نهاد های نظارتی حافظ حقوق و عقیده مردم است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه تسامح ها و تساهل ها باعث شده که یک فرد فاسد شود و فرار کند، افزود: نیروهای نظارتی باید بیدار، هوشیار و جدی و با حفظ همه شئون به گونه ای عمل کنند که عقیده مردم سر جایش بماند و حقوق اقتصادی، حیثیتی و ناموسی مردم حفظ شود و مسئولین محترم ما هم در نظام سالم بمانند، با افتخار مدیریت کنند، با افتخار بازنشست شوند و با افتخار هم به آن عالم وارد شوند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار بازرس کل خراسان جنوبی و جمعی از مدیران سازمان بازرسی استان خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کشور برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و میلاد رسول اکرم(صل الله علیه و آله وسلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام)، گفت: مسئولیت شما در سازمان بازرسی بسیار پراهمیت و سنگین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: وقتی تخلفاتی در اجرای قانون انجام می شود به لازمه آن عوارضی به وجود می آید و حقوقی ضایع می شود، یکی از این حقوق حق مردم است، حق مردم غیر از حقوق مالی است که از مردم ضایع می شود، بلکه بالاتر از آن است.

وی افزود: کارشناسی که قانونگذاری کرده در واقع همانطور که پزشک مطابق با نیاز مریض یک نسخه می نویسد یک نسخه نوشته است، اگر کسی آمد و این نسخه را جا به جا کرد مریض هیچ وقت خوب نمی شود، قانون به صورت کارشناسی نوشته شده و باید مسئولین مربوطه آن را در رده های مختلف اجرا کنند اما برخی دانسته یا ندانسته، مغرض یا بی غرض آن نسخه را اجرا نمی کنند و یک نوع دیگر اجرا می کنند، این روی زمین ماندن مشکلات مردم را در پی دارد البته این موضوع که در این جهت حقوقی از نظر مالی یا حیثیتی به از اشخاص ضایع می شود بحث دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: برای این نظام هزینه های زیادی شده است مانند تعداد زیاد شهید و ایثارگر و تحمل هایی که شده تا یک نظام بیاید و عدالت را پیاده کند، وقتی قانون انجام نشد چه برای مردم کشور ما و چه در سطح جهان یک بدبینی نسبت به نظام ما که اسلام است به وجود می آید.

وی ادامه داد: وقتی امور به صورت نامطلوب و خلاف قانون انجام شد و عوارض سوء آن گریبان گیر مردم شد یک ذهنیت ایجاد می کند و می گوید اسلام، انقلاب، علی بن ابی طالب(ع)، پیغمبر اکرم(ص) هم همین است؟

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: بیگانه هایی که در کمین هستند، نفوذ می کنند و در پشت صحنه عامل اصلی انحرافات هستند در رسانه های تبلیغاتی خود باز صحبت می کنند و همه چیز را زیر سوال می برند که این مسئله عظیمی است.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ هر کشوری نیروی انسانی آن است، افزود: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه جامعه است و حرف اول و آخر را نیروی انسانی می زند، یک فرد از وقتی به کلاس اول ابتدایی رفته تا همه دوره های تحصیلی را طی کرده و تجربه های زیادی به دست آورده و مدیر شده خیلی برای او هزینه شده است، او باید مشکلات کشور را حل کند، اما وقتی برای اولین بار این نیرو قدمی کج بر می دارد و عوارض سوء را  به همراه دارد، وقتی این فرد فاسد شد بزرگترین سرمایه مردم که نیروی انسانی است ضایع می شود، باید از این رهگذر یک تجدید نظر داشته باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: در مسئولیت شما امانت هایی خوابیده است که وقتی کار خودتان را خوب انجام می دهید همه خطرات احتمالی را از بیخ گوش مردم، مسئولین و نظام و رد و دفع خطر می کنید.

وی با تاکید به اینکه کار و مسئولیت مهم شما مانند سکه دو رو دارد، افزود: اگر شما با حفظ همه شئون مانع انجام خلاف شوید و آن سازمان یا نهاد پاک بماند خیرات زیادی به بار می آید، روی دیگر سکه هم این است که اگر شما در انجام وظیفه خود بنا به دلایلی تسامح و تساهل کردید و به مسائل مربوطه توجه نکردید این گناه خطرناکی است و در همه عوارض و گناه هایی که بار بیاید انسان شریک است، وقتی که یک مدیر فاسد شد و من فساد او را من توجیه کردم در همه آن چیزی که او انجام می دهد و من حتی از آن خبر ندارم شریک هستم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز کرد: نوعاً نیروهایی مانند وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، مجلس شورای اسلامی یا سازمان بازرسی کل کشور که جنبه نظارتی دارند تا آن هایی که جنبه قضایی دارند ضمن اینکه در بسیاری از جاها مصداقاً کار آن ها پیگیری قضایا است اما در این خلاصه وظایف آن ها در این امور خلاصه نمی شود.

 

وی افزود: اگر نهادهای نظارتی و قضایی در انجام وظایف خود درست و دقیق عمل کنند کار آن ها نقش پیشگیری هم دارد، وقتی فرد احساس کند که یک قاضی و بازرسی قوی وجود دارد که از سر مویی هم نمی گذرد به سمت فساد و خلاف نمی رود، همه سخت گیری این قاضی از سر دوستی است مانند پدر و مادر که چون فرزندشان را دوست دارند می خواهد او امین باشد، اما دشمن می خواهد بچه اش دزد باشد، ریشه این کارها دوستی و محبت است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: کار شما بسیار مهم است، توفیقی که شما پیدا کردید خدمت به مردم، نظام و مسئولین محترم است که نوع خدمت شما برخورد قاطع است، اگر برخورد قاطع صورت می گرفت فلان مسئول جمهوری اسلامی فاسد نمی شد، اختلاس نمی کرد و به کشور دیگر فرار نمی کرد و بعد هم برای خودش عقوبت اخروی ایجاد نمی کرد.

وی در پایان گفت: تسامح ها و تساهل ها باعث شده که یک فرد فاسد شود و فرار کند، نیروهای نظارتی باید بیدار، هوشیار، جدی و با حفظ همه شئون به گونه ای عمل کنند که عقیده مردم سر جایش بماند و حقوق اقتصادی، حیثیتی و ناموسی مردم حفظ شود و مسئولین محترم ما هم در نظام سالم بمانند، با افتخار مدیریت کنند، با افتخار بازنشست شوند و با افتخار هم به آن عالم وارد شوند، ما خوشبختیم که با تعهد و دقت عمل می کنید و از مسئولیت خود فروگذار نمی کنید.

 

انتهای پیام/ ۱۰۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *