خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جایگاه دیوان محاسبات در کشور بسیار ویژه است/ ضعف نظارت در سالهای اخیر به شدت باعث نارضایتی مردم شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جایگاه دیوان محاسبات در کشور بسیار ویژه است/ ضعف نظارت در سالهای اخیر به شدت باعث نارضایتی مردم شده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه از دولت آینده بوی صداقت دولت رجایی می آید، گفت: باید تلاش کرد که اعتماد بین دولت و مردم همواره حفظ شود چرا که اساس حکومت همین اعتماد است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور  ضمن عرض تبریک عید سعید غدیرخم، گفت: جایگاه دیوان محاسبات بسیار جایگاه ویژه ای است، این اقدام جدید دیوان که گزارشات دیوان محاسبات هر سه ماه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، بسیار خبر کارسازی است، چرا که باعث افزایش نظارت می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:  نظام مقدس جمهوری اسلامی که با انقلاب مردم صورت گرفت، مسئولین همه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم دست نشانده مردم هستند، اصل این حکومت هم این است که مردمی است، لذا باید دولت با مردم صداقت داشته باشد، جز مواردی که اظهار آنها باعث استفاده سوء می شود، باقی مسائل نباید از مردم پنهان باشد، اگر دولت صداقت داشته باشد با وجود کمبود ها مردم کنار آن دولت خواهند بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: در این صورت مردم کارهای نشدنی را از دولت قبول می کنند، این اصل(صداقت) در مقاطعی بهم خورد، یعنی هم پنهان کاری و هم دروغگویی به مردم صورت گرفت، که باعث سلب اعتماد مردم شد و این آفت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: امروز شرایطی است که دولت جدید بر کار می آید که شواهد و قراین نشان دهنده این است که از دولت آینده بوی صداقت دولت رجایی می آید، از سویی به مردم دروغ های فراوانی گفته شده که زمینه های زیاد بدبینی را فراهم کرده است، اما باید تلاش کرد که اعتماد در طرفین (دولت و مردم) همواره حفظ شود چرا که اساس حکومت همین اعتماد است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: در این سالهای اخیر عملکرد برخی از دستگاه های نظارتی در کشور بسیار ضعیف شده بود، به طوری که همه مردم از نبود نظارت ناراضی بودند، اما حال در آستانه تحولی که در دولت ایجاد می شود باید دستگاه های نظارتی در انتهای دولت و ابتدای دولت جدید به صورت جمع بندی با مردم صحبتی داشته باشند چرا که مردم در کنار همه آیات نا امیدی و سختی ها واقعاً حماسه آفریدند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه یادآور شد: برخی تحلیل گران در رسانه ها می گویند که عالمانه یا غیر عامدانه یک زمین سوخته را تحویل دولت بعدی می دهند، از کسری در بودجه گرفته تا واگذاری های اوراق قرضه و ایجاد توقعات بالا که دولت جدید با آن ها مواجهه است.

 

وی افزود: باید برآورد علمی و مستند از شرایط موجود به مردم ارائه شود و به مردم با صداقت آنچه که شدنی است را گفت که برخی کارها نیز در دراز مدت قابل انجام است، بدین ترتیب القائات دشمن خنثی می شود و مردم رنج دیده نسبت به آینده امیدوار و در برابر مشکلات صبور خواهند بود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر به صورت گنگ وارده صحنه شدیم در حالی که مشکلات فراوانی وجود دارد و سطح توقعات نیز بسیار بالا است و ذهن ها از دروغ پر شده است می تواند آسیب پذیر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان با انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی، خاطر نشان کرد: شیوه کار تعزیرات حکومتی بازدارنده نیست و جلوی گران فروشی و دیگر مسائل از این قبیل گرفته نمی شود.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *