خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در سلسله مراتب عبادات بعد از واجبات، خدمت به مردم بالاترین درجه را دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در سلسله مراتب عبادات بعد از واجبات، خدمت به مردم بالاترین درجه را دارد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه انسان با ارزش ترین محبوب خداوند است، گفت: برخی ها در لباس خدمت رسانی به مردم، انقلاب و اسلام، عوض اینکه مردم به آنها دل خوش باشند، دشمنان به آنها دل می بندند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد(سمن) استان ضمن تبریک عید بزرگ غدیر گفت: خدمت به خلق خدا جنبه انسانی و الهی دارد و موجب انبساط قلب می شود چرا که با فطرت انسان عجین است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید همه آنچه در آسمان وزمین است برای انسان خلق کردیم، در حدیث قدسی نیز که باز هم به کلام خدا بر میگردد داریم« خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی؛ من همه اشیا را برای تو آفریدم اما تو رو برای خودم آفریدم» یعنی انسان یک موجود ویژه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: این هم که زندگی انسان با باقی موجودات فرق می کند و اینکه باید انتخاب کند و مسائل مبهم را درک کند و به دنبال علل و معلول و سبب و مسبب برود؛ در ظاهر شاید سخت باشد اما در واقع امتیازی است که خدا به انسان داده است چرا که ارزش در اختیاری است که باید بهترین را انتخاب کند.

 

وی افزود: انسان محبوب خداست، همواره ما از کفر، شرک و ظلم برائت می جوییم که باید هم اینگونه باشد؛ اما در قرآن نسبت به حتی انسان کافر می فرماید« وَلَا يَرْضَى لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ، کفر (و شرک) را بر بندگانش نمی‌پسندد» خیلی جالب است، یعنی خدا بنده خودش را به خودش اضافه می کند، حتی اگر کافر باشد، باز هم او را دوست دارد، خدا کفر، ظلم و شرک را دوست ندارد، همه امر و نهی ها برای رشد انسان است و دلیل آن هم این است که خدا بنده خود را دوست دارد.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: آن جاهای خاصی که برای اصلاح فرد یا جامعه تکلیف های ویژه تعلق می گیرد، همچون پدر و مادری که بچه خود را دوست دارد، یا همچن فردی که غده سرطانی دارد برای اصلاح آن غده، تیغ تیز جراحی نیز برای او به کار گرفته می شود، در میان عبادات به غیر از فرائض و واجبات، سرآمد همه عبادات خدمت به انسان که محبوب خدا است، قرار دارد.

 

وی در ادامه گفت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که مرجع بزرگ تقلید است، می گوید «من ۵۰ سال روی اسلام شناسی کار کردم و به این نتیجه رسیدم که همه عبادات جای خودش اما در سلسله آنها بعد از واجبات حل مشکل مردم بالاترین درجه را دارد»، این توفیقی که خدا در قسمت های مختلف به شما داده است نباید کم شمرده شود، شاید گزارش آن در یک صفحه محدود شود اما ارزش آن کار محدودیت ندارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی  بابیان اینکه بهترین انسان آن انسانی است که برای انسان ها مفید باشد،گفت: کشور مال مردم است، دولت خدمتگزار مردم است و آن دولتی موفق خواهد بود که آن اموری که لازم است دست مردم باشد، واقعا دست مردم باشد، اما با کمال تاسف آنچه در دولت ها تا امروز دیده شده وقت جامعه، هرز کارهای سلیقه‌ای می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه یادآور شد: حتی برخی ها در لباس خدمت رسانی به مردم، انقلاب و اسلام، عوض اینکه مردم به آنها دل خوش باشند، دشمنان به آنها دل می بندند، در زمان ریاست جمهوری بوش پسر، یک زمانی یک جلمه ای گفت که باید این جمله اش را با طلا نوشت در همان زمان هم برخی مسئولین جمهوری اسلامی اظهاراتی داشتند که جمهوری اسلامی توانی ندارد، بوش گفت، در همه کشورها مردم می خواهند نظام را کله پا کنند، دولتمردان نمی گذارند، اما در ایران دولتمردان میخواهند نظام را کله پا کنند، مردم نمی گذارند.

 

وی ادامه داد: شما در سالیان متمادی ازجمله در همین سالهای اخیر مشاهده می کنید که طی تبلیغات روانی و شرایط سختی که درست کردند، اعلام کردند که دیگر ۲۲ بهمنی نخواهد بود، اما می بینید نه تنها آنچه آنها گفتند نشد، بلکه در شرایطی قرار گرفته ایم که نوید یک آینده پر از امید را می دهد و سازمان های مردم نهاد که نقش پررنگی دارند باید وظایف خود را به خوبی بشناسند وبه درستی انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت : امروز مردم بودند که در شرایط بد اقتصادی، شیوع ویروس کرونا و انواع نارضایتی هایی که درست کردند و بسیاری هم همراه مردم نبودند، اما این مردم مشکل را حل کردند، مشکلاتی که اصلا مشکل نیست خوش بینانه ضعف مدیریت است، مردم با همه این مسائل پای بیعت خود ایستاده اند و واقعا از خود گذشتگی کردند.

 

وی افزود: در حالی که بسیاری از تحلیل گران می گویند که زمین سوخته ای را تحویل دولت بعدی میدهند که آنها نتوانند کاری کنند، اما امیدورایم خداوند نیز کمک کند و با دست خود مردم مشکلات حل شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز کرد: در نامه شهید بزرگوار قاسم سلیمانی به خانواده خود نوشته است که« من از نظر روحیه، روحیه نظامی نداشته و ندارم، چرا که من لباس نظامی نپوشیدم که آدم بکشم، بلکه آمده ام آدمکش ها را بکشم» شما ببینید در این بیش از ۴۰ سال جمهوری اسلامی، حتی یک سیلی برای شروع جنگ به شخصی نزده است و همه اقدامات دفاعی بوده است، در مکتب اسلام همانگونه که ظلم کردن نهی شده است، ظلم پذیرفتن هم نهی شده است.

 

وی ادامه داد: در مقابل رژیم بعثی، داعش، گروهک های تکفیری و بسیاری از متجاوزین، دفاع کننده بوده ایم، اگر بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نبودند و جلوی انواع گروهک های تکفیری و اشرار و برهمزدگان آرامش را نمی گرفتند نا امنی علاوه بر ایران تمام جهان را می گرفت.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان داشت: لذا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای امنیت تمام انسان های روی زمین تلاش می کنند، علاوه بر آن در سیل، زلزله، حوادث غیر مترقبه و امروز در قضیه شیوع ویروس کرونا و تولید ماسک نیز جلودار هستند، یعنی در کنار سازمانهای مردم نهاد، به گونه ای سازمان مردم نهاد شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نهاد هایی هستند که برای انقلاب اسلامی و امنیت کشور در کنار سازمان های مردم نهاد و مسئولین دلسوز برای پیشرفت انقلاب اسلامی تلاش می کنند، نه به اسم خدمت به انقلاب، نوکری بیگانه کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *