خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید همه تلاش ها در جهت جبران ناکارآمدی های اخیر صورت گیرد/ رییس جمهور منتخب فردی فراجناحی و فراحزبی است/ راه نجات کشور وابسته نبودن به حزب و گروه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید همه تلاش ها در جهت جبران ناکارآمدی های اخیر صورت گیرد/ رییس جمهور منتخب فردی فراجناحی و فراحزبی است/ راه نجات کشور وابسته نبودن به حزب و گروه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه باید همه تلاش ها در جهت جبران ناکارآمدی های اخیر صورت گیرد، اظهارکرد: مردم از نظام و حکومت اسلامی خواهان عدالت هستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، گفت: جای خیلی شکر است که خدای متعال به دلهای با ایمان مردم ما انداخت و در حالی که دشمنان با تما ظرفیت خود ماه ها و سالها در جهت کارشکنی و توطئه سعی در حضور کمرنگ مردم در انتخابات را داشتند اما با حضور پرشور مردم انتخابات ۱۴۰۰ به صورت حماسی تحقق پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان با عملیات تخریبی که انجام داده بودند برای خودشان باغ سبزهایی را در رویا می دیدند اما این انتخابات حماسی همه طرح ها و برنامه های آن ها را ابطال کرد.
وی افزود: در داخل کشور این تنها یک انتخابات ریاست جمهوری نبود بلکه مانند قفل های سه رمزی بود که این انتخاب اصلح شماره نهایی رمز بود که ردیف شد و راه را برای مردم باز کرد و دری گشوده شد که امیدواریم خدای متعال که در این جهت عنایت فرمود در لوازمش هم الطاف الهی عنایت شود.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: این دوره از مجلس شورای اسلامی از همان ابتدا با مانع روبرو بود، مقتضی در آن موجود بود اما مانع داشت که این مانع با انتخاب اصلح برطرف شد و لذاست که ما به تصمیمات آینده مجلس در این فرصت خیلی امیدواریم
وی ادامه داد: دولت فعلی همانطور که فرمودید یک زمین سوخته و خاکستر را تحویل دولت جدید می دهد، آن ها با شیوه های نامرئی، بازی هایی در آوردند اما مردم در این ۴۲ سال نشان دادند این پیچ و خم ها را بارها پشت سر گذراندند، اگر مردم نسبت به مسئولین باور نداشته باشند طبعا نارضایتی پیدا می شود اما اگر این مردم در موردی باور داشته باشند و به صداقت و ایمان طرف داشته باشند بسیار با تحمل عمل می کنند.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: باید همه تلاش ها در جهت جبران ناکارآمدی های اخیر صورت گیرد، کشور ما غنی و ثروتمند است و راهکارهای متفاوتی دارد که می شود از طرق مختلف کمبودها را جبران کرد.
وی ادامه داد: مردم ما به گونه ای هستند که اگر رئیس جمهوری رجایی گونه باشد و بگوید این مقدار امکانات هست بنابراین این عمل انجام خواهد شد و یا این مقدار هم نیست و زمان می خواهد، مردم وقتی رجایی را قبول دارند این را هم قبول می کنند چون در اصل تکون این نظام ما دولت و مردم نداریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز داشت: متاسفانه در برخی از انتخاب ها که شایسته نبوده بین دولت و مردم فاصله ایجاد شده اما در اصل نظام هیچ فاصله ای بین دولت و مردم نیست.
وی ادامه داد: اگر شخصی مانند شهید رجایی هم بیاید این به معنی برآورده شدن همه آرمان ها نیست، باید بسیار جستجو شود و از راه های مختلف نواقص جبران شود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: باید به صداقت مردم اعتماد کرد و بعضی از واقعیات را به صورت شفاف ارائه کرد.
وی ادامه داد: مشکلی ندارد که با زبان مودب، علمی و مستند مردم ما آگاه شوند که دولت فعلی اعتبارات کشور را تا ۴ سال وعده یا پیشاپیش واگذار کرده است، چه عیبی دارد که مردم این ها را مانند بقیه موضوعاتی که می دانند بدانند.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما مسائل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کشور داریم که یکی سری مسائل نیاز به فوریت دارد اما مسائل اساسی کشور مسلما زمان می خواهد، مسئولین باید این ها را صادقانه و با مستندات و بدون تحریک و فقط جهت اطلاع به مردم بگویند.
وی افزود: هماهنگی بین سه قوه و هماهنگی آن ها با مردم خیلی مهم است چون بیش از ۹۸ درصد مردم از روز اول گفتند ما اسلام می خواهیم و شاخصه بزرگ اسلام عدالت است، جالب اینجاست که در خبرنامه ها داریم حتی در در نظرسنجی های خود منابع آمریکایی و غربی ۹۵ درصد از مردم ایران در حال حاضر همین نظام را می خواهند.
امام جمعه بیرجند در ادامه، خاطر نشان کرد: چیزی که برای مردم سئوال است این است که این نظام که بر اساس عدالت و شیوه انبیاء و امیرالمومنین(ع) است عدالتش کجا است؟ مردم این را می خواهند، از انقلاب که پشیمان نیستند و این علامت ثبات مردم است.
وی افزود: ما با آرمانهای مان خیلی فاصله داریم اما حماسه ای که مردم آفریدند و این شجره طیبه ای را نشاندند میوه خواهد داد که این امر با البته با صبر و حوصله حاصل خواهد شد، ما باید این موضوع را به صورت حساب شده به مردم منتقل کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: بسیاری از تصمیم ها در مجلس گرفته می شود، در سالیان گذشته بسیاری از منابع کشور هرز می رفته است اما در این دو سال آیت الله رییسی مقداری از آن حقوق را به بیت المال برگردانده است، از این به بعد نیز این مسئولیت متوجه قوه قضائیه است که مانند قبل حتی شدیدتر از آن با حیف و میل های غیر قانونی و غیر مجاز برخورد کند.
وی افزود: اگر پولهایی که از بیت المال ربوده شده به آن برگردد بسیاری از خلأها با همان پر می شود و می تواند کارساز باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: امیدواریم که بیش از همه لطف خدا و توجهات حضرت مهدی (عج) بر جامعه ما بتابد و ما این دوران را با سرافرازی به سر بریم.
وی افزود: مردم ما با حضور پرشور خود در حماسه انتخابات رئیس جمهوری فراجناحی و فرا حزبی را انتخاب کردند که یقینا ازنیروهای کارآمد در هر کجا که باشند استفاده خواهد کرد که این موضعی بسیار زیبا است، بسیاری از آنهایی که اشتباهاً راه های دیگری می رفتند باید توجه کنند حق در این است و در حزب و گروه و در سوء استفاده شخصی و فامیلی نیست.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: راه نجات کشور وابسته نبودن به حزب و گروه است که الان مطرح است.
وی ادامه داد: ما هم دعا می کنیم که قوای سه گانه ما با سرافرازی، همسوی با مردم، در راستای اهداف انقلاب و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب حرکت کنند تا ان شاالله راهی گشوده شود که نه نه تنها ایران بلکه زمینه های نجات نوع بشر ارائه شود و دیگر مردم جهان که امروز تشنه طرحی نو هستند نجات پیدا کنند، مردم دنیا امروز تشنه حقیقت و عدالت هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در پایان، اظهار داشت: شما نارضایتی های مردم در کشورهای غربی و حکومت های فاسد را ملاحظه کنید، حکومت های وحشی و استعمارگر غرب هر جا بهانه ای دستشان می آید مردم را می زنند،کور می کنند و می کشند و حاضر نیستند حرف مردم را بشنوند.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آقای غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به توطئه های دشمنان امیدواریم این کمتر از یک ماه هم بخیر بگذرد و تجمعاتی که گاهی رخ می دهد و پشت پرده آن دسیسه هایی است که برخی جریان های داخلی دنبال می کنند به خیری و خوشی عبور کنیم و با حضور دولت انقلابی تحولی در سطح کشور شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سه قوه کشور موقعیت خوبی برای جبهه انقلاب رقم خورده است و باید سجده شکر به جا آوریم، گفت: چند نکته که در مراجعات مردم به دفتر نماینده ولی فقیه در استان خیلی مهم است و می طلبد در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری شود بر می گردد به حوزه کارگری، که برخی از این کارخانه جات، معمولاً قراردادهایی سه ماهه و یا شش ماهه بسته می شود، در حالی که دیده می شود بیش از ۵۰ سال فردی عمر دارد، اما کمتر از ۱۵ سال سابقه کار دارد، باید در مجلس شورای اسلامی بعضی اصلاحات در قانون صورت گیرد تا حق کارگر ضایع نشود، عمر افراد تلف می شود اما شغل افراد اینگونه است که اصلاً اطمینان شغلی ندارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه در چند روز آینده دولت انقلابی رسماً شروع به کار خواهد کرد، با توجه به اینکه مردم خراسان جنوبی ۱۵ سال پیش آقای رئیسی را کشف کرده اند، می طلبد با تدوین نظام مند مشکلات استان، با هماهنگی نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم در مجلس و نماینده عالی دولت در استان در صدد رفع این مشکلات تمام تلاش ها صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای نوفرستی بیان کرد: در خصوص بی مدیریتی در توزیع آرد و نان، بنزین، قطع های آب و برق؛ همه باهم معلوم می شود یک وضعیت تعمدی است، در استان ما مسئله تامین نهاده های دامی هست که به یک دغدغه خاص تبدیل شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت مهم و بزرگ رهبر انقلاب از واکسن ایرانی، می طلبد که برای تأمین و استفاده از واکسن ایرانی در استان تلاش شود، چرا که خیلی از مردم نیز با توجه به ایمان و فرهنگ بالا درخواست تزریق این واکسن را دارند، که باتوجه به نوبت و سن های که تزریق می شود در این خصوص نیز پیگیری شود.

در بخش دیگری از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آقای عارفی رییس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: حضرتعالی به مسائل بودجه توجه دارید و ان شاءالله پروژه های بر زمین مانده را پیگیری خواهید کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت فعلی یک زمین سوخته را تحویل دولت جدید خواهد داد، خاطر نشان کرد: بهتر است این موضوع را در مجلس پیگیری بفرمایید.
حجت الاسلام عارفی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارمندان در برنامه ششم آمده است که دولت باید آن را بررسی کند و راهکارهای آن را پیدا کند نه اینکه بلافاصله اجرایی کند، این مسئله بسیار مهم است و ان شاء الله این موضوع نیز در مجلس پیگیری شود.
وی ادامه داد: دولت، قبل از این که بخواهد این طرح همسان سازی را بررسی کند خیلی سریع دارد آن را اجرایی می کند در نتیجه پول فراوانی که در جامعه تزریق می شود سبب تورم، افزایش نقدینگی و گرانی می شود که باز هم قشر مستضعف پایمال می شوند.
وی در پایان ابراز داشت: روز گذشته آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضائیه نکته بسیار جالبی فرمودند و آن اینکه؛ ما سران سه قوه باید ثابت کنیم که دین قدرت دارد به بهترین وجه کشور را اداره کند، شما نمایندگان مجلس هم ان شاءلله در این جهت مددکار سایر مسئولین خواهید بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *