خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: احیای نماز مانند شجره طیبه است که در هر مقطعی قابلیت رشد دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: احیای نماز مانند شجره طیبه است که در هر مقطعی قابلیت رشد دارد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه نماز دارای ویژگی و جایگاه خاصی می باشد و عمود دین است، گفت: احیای نماز مانند یک شجره طیبه است که ادامه دارد و در هر مقطع قابلیت رشد دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن تبریک پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی، گفت: عمر یک سرمایه ارزشمند است اما برکت عمر دارای اهمیت بالاتری است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: افرادی مانند امام خمینی(ره)، شهید مطهری(ره) و علامه طباطبایی(ره) یک مقدار عمر مشخص کرده اند، عده ای نیز بوده اند که بیشتر از این بزرگواران عمر کرده اند اما برکت عمر آن ها چیز دیگری است.
وی افزود: حاج آقای قرائتی هم عمر با برکتی دارند خدا بر طول عمرشان بیفزاید، کلاس های درس ایشان از دوران پیش از انقلاب در قم دایر بود، ایشان ابتکارات خوبی در تدریس داشت که خوشبختانه با پیروزی انقلاب بعد از انقلاب هم این رویه به نحو بهتر ادامه یافت.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: احیای نماز مانند یک شجره طیبه است که ادامه دارد و در هر مقطع قابلیت رشد دارد.
وی ادامه داد: در شیوه های احیای نماز باید اصلاحاتی صورت گیرد و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود و این مسئله تکمیل شود، ان شاء الله در حوزه احیای نماز شرایط مساعدی در دولت ها ایجاد شود.
امام جمعه بیرجند ابراز داشت: نماز عمود دین است و یک جایگاه خاص و ویژه دارد.
وی ادامه داد: موضوع مهدویت هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که حتی از دیگر مسائل نیز مهم تر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه خاطر نشان کرد: موضوعات هم هر چه مهم تر است به همان اندازه که می تواند منشا انواع حسن استفاده ها باشد، از ناحیه دست های مرموز و پنهان می تواند مورد سوء استفاده هم قرار بگیرد.
وی ادامه داد: محکمات اسنادی که نسبت به وجود و ظهور حضرت مهدی(عج) در تفسیر آیات قرآن و احادیث نبوی وجود دارد به صورت زیبا و صریح تبیین شده اند که مواردی از آن در بین بخش عمده مسلمین متفق علیه است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در مسئله مهدویت ما باید اندیشه خود را با اسناد و محکمات این موضوع انطباق دهیم و نه یک مسئله را با سلیقه خود انطباق دهیم و با توجه به منافع خود از آن سوء استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در زمان امام خمینی(ره) و زمان حاضر عده ای خود را پیرو امام و مقام معظم رهبری معرفی می کنند اما ضروریات فرمایشات رهبر معظم انقلاب را قبول ندارند چون با منافع آنها در تضاد است و این چیز جدیدی نیست و در تاریخ بوده و هست و خواهد بود اما اینها برای کسی که طالب حق است هیچ مشکلی ایجاد نمی کند چون حرکت های انحرافی که زاویه می گیرند بیش از همه زمینه رسوایی خود آنها را فراهم می کند.
نماینده مقام معظم رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: همه مردم در امور سیاسی و عقیدتی تخصص لازم را ندارند و درگیر کار و مشکلات زندگی خود هستند از این جهت ایجاب می شود که علمایی که مورد اعتماد مردم هستند مسائل را از سرچشمه حقیقی بگیرند و به بهترین وجه تنظیم کنند و در اختیار مردم قرار دهند که وسوسه های شیطانی نتواند مردم را منحرف کند.
وی ادامه داد: دوستان باید به صورت هماهنگ روی این مسئله کار کنند و با آن هایی که طالب حق و حقیقت هستند همکاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: ایادی دشمن از دروغ و تحریف پروا ندارند و در مسائل مختلف از جمله مسئله مهم مهدویت سوء استفاده کردند و می کنند و به ظاهر خود را منتسب به حضرت مهدی(ع) هم می دانند.
وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره نساء، ابراز داشت: یکی از فرق هایی که بین حق و باطل است از اینجا شناخته می شود که ایادی دشمن جاهایی که ناچارند تناقض ها را بپذیرند مشکل دارند.
نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی مخصوصا علمایی که بیش از دیگران احساس مسئولیت می کنند و در میدان هستند و خوراک فرهنگی که بهترین هدیه به مردم است را آماده می کنند در این راه و مسئولیت مهم موفق باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *