خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید شهید مطهری و شهید چمران را الگوی خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید شهید مطهری و شهید چمران را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه های علمیه و دانشگاه ها، گفت: حوزه و دانشگاه هر کدام دارای سمبل خاص خود هستند، اندیشه شهید علامه مطهری به عنوان سمبل حوزه و اندیشه شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان سمبل دانشگاه مطرح است، جدایی و فاصله از این  اصلا معنی نمی دهد و هر فاصله ای به هر اندازه ای  بر اساس جهل و نفس است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای کمیته وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: حوزه و دانشگاه هر کدام دارای سمبل خاص خود هستند، اندیشه شهید علامه مطهری به عنوان سمبل حوزه و اندیشه شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان سمبل دانشگاه مطرح است، جدایی و فاصله از این  اصلا معنی نمی دهد و هر فاصله ای به هر اندازه ای  بر اساس جهل و نفس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: همه افرادی که به حوزه علمیه وابسته هستند باید نسبت به اندیشه شهید مطهری کاملا مسلط باشند و اگر در این زمینه کمبودهایی وجود دارد آن را باید با درصد حساب کرد، این درصدش مربوط به حوزه است اما آن درصدی که مربوط به نفس یا جهل است ربطی به حوزه ندارد چون موسس حوزه امام صادق (علیه السلام) است و در آنجا جهل و نفس وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه اسلامی چیز جدایی اصلا نیست، هر کس به هر اندازه ای از مواضع دکتر مصطفی چمران کم دارد یا به خاطر جهلش است یا به خاطر نفسانیتش است و این ربطی به دانشگاه ندارد چون انسان موجودی است که در این سیر تکاملی که دارد تنها ابزارش علم است و بدون علم هیچ کاری نمی تواند بکند و ابزار کارآمدش علم است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: گرچه هدف از خلقت بیشتر خلاصه می شود در اندیشه خودساخته و روح توحیدی اما برای مثال لقمان حکیم وقتی از مادر متولد می شود شیر می خواهد، لباس می خواهد، گرما و سرما می خواهد، غذا می خواهد، پناه و خانه می خواهد بعد می شود لقمان حکیم، این سیری است که از صفر تا صد باید انجام شود.

وی افزود: نفس اماره، لوامه و مطمئنه  سه مورد جدا نیستند بلکه سیر تکاملی همان است، شما مثلا در مسئله زراعت خربزه می کارید بعد از اینکه گل آن درآمد و بعد به یک میوه نارس تبدیل شد اول تلخ است، در کنار آفتاب، کوه، آب، زمین مساعد و انواع گازهایی که جذب می کند بعد از ۳۹ روز که می گذرد ترش می شود، بعد از آن شیرین، خوش طعم، خوش بو و خوش رنگ می شود.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: سیر تکون انسان هم مانند خربزه در زراعت است؛ لذاست که این ها را نباید از یکدیگر جدا کنیم آنهایی که جدا کردند بر اساس جهل و نفس جدا کردند در اصل که جدا نیست، تمام همت اساتید اندیشه ورز باید این باشد که بر اساس این واقعیت و هر گونه پرهیز از اندیشه غربی حوزه و دانشگاه را پیش برند تا در خدمت انسان باشد، همه انسان ها خدمت ها میخواهد، انسان که خودش است، همین خود لقمان حکیم است که همه این ها را لازم دارد.

وی ادامه داد: آنچه را که شما دنبال آن هستید این است که این عالم باطل خلق نشده است، این همه تلاش، زحمات، امکانات، راه، ساختمان و …  برای انسان است، بهره بردارش چه کسی است؟ ملاحظه می کنید که چه کسی است؟ این سمبل های ظلم و بی عدالتی بدتر از هر حیوان درنده ای هستند.

وی ادامه داد: چطور شد ما راهی را می رویم که این راه را رفته اند و سر از درندگی و ظلم و ستم و ویرانی در آوردند حالا ما هم همان را تعقیب کنیم؟ و جایگاه علم و دانش این قدر الوده کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: کار شما یک کار ضروری است اما آنچه که مهم است تبیین و تفهیم هدف است، چون همه غرض سوء ندارند و خیلی ها به خاطر جهل و نادانی گرفتار هستند و می شود نادانی آنها را برطرف کرد البته آن هایی که تابع نفس هستند  را نمی شود بیدار کرد چون خودشان را به خواب می زنند.

وی افزود: اگر این موضوع درست تبیین شود که غرض چیست خیلی ها  تمایل دارند، حتی شما ملاحظه می کنید که اندیشه ای که الان شما دارید در غرب و اروپا دیده می شود، کار به سیستم حکومتی غرب که با سابقه خیلی طولانی دچار مفسده بوده و از جهت فرهنگ و سیاست در گذشته و امروز از فاسدترین ها بوده است نداریم اما مردم غرب که اینطور نیستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ابراز داشت: خود مردم غرب تحت فشار هستند و مردم اروپایی و آمریکایی دادشان درآمده است و هر روز از این بی عدالتی ناراحت هستند و از این ظلم و ستم داد می زنند، او به زبان خودش حرف شما را می گوید.

وی افزود: راهکارهای عملی را شروع کنید و هیچ کس هم فرافکنی نکند و به گردن دیگری نیاندازد، بله دیگران مقصر هستند اما  در انجام وظیفه خودشان اما وظیفه من که خودم انجام ندادم را نباید به گردن دیگران بیندازم، ما باید عذر تقصیر بخواهیم و استغفار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: این فرصتی که نصیب ما شده به نام جمهوری اسلامی ایران را غنیمت شمریم، ما سابق را دیدیم، اگر این انقلاب نمی بود شما تصور می کنید چه می شد؟ همه این ابزار و امکانات اگر بعد از ۵۷ می گذشت اصلا قابل امکان نبود و عنایت دارید که صهیونیست ها در اینجا اصلا دیگر حاکم شده بودند.

وی ادامه داد: با طرح، برنامه، تبلیغات و مخصوصا ابزاری که به صورت مجازی و حقیقی در اختیار آنها است، لقمه بعد از فلسطین برای آنها ایران بود و اگر این کشور با موقعیت خودش به انقلاب اسلامی دست نمی یافت بقیه را که مشاهده می کنید همه یک لقمه بودند و امروز دیگر در دنیا اندیشه شیطانی غرب رقیب نداشت و بدترین استبدادی که به هیچ نحو به هیچ فرد و جمع و جریان هیچ فرصتی را نمی دهد و به تعبیر خودشان پایان تاریخ … ، این یعنی؛ اگر اختیارات در دست این قدرت های شیطانی قرار بگیرد دیگر تحول به هیچ نحو راه ندارد، استبداد آنقدر قوی و حساب شده است که به هیچ فرد و جریانی اجازه هیچ کاری نمی دهند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمود این انقلاب در آن شرایط دو طیفی شرق و غرب معجزه بود و شوروی را هم آمریکا بازی داد و او را ابزار دستش قرار داد و از او به عنوان ابزار و بال قیچی که اسلام را قیچی کند استفاده می شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک عنایت خاص الهی بود باعث شد اسلام تجدید شود اما شرط آن شکرگزاری و قدردانی است و باید به صورت علمی ریشه یابی شود و سیستم های تبلیغ و تبیین باید پرجاذبه، علمی، کارشناسی شده باشد، همانطورکه دشمن در دشمنی این کار را می کند، دشمن کوچکترین کاری که می خواهد بر سر شما در بیاورد که هر روز در می آورد دقیق کارشناسی می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کار شما که قدم در این میدان گذاشتید بسیار ارزشمند است، گاهی همین جرقه ها و استارت ها  حرکت های عظیم را ایجاد می کند و موفق و موثر واقع می شود.

وی ادامه داد: بنده هم در خدمت شما هستم و بقیه طرح و برنامه اش هم چیزی است که باید به صورت کارشناسی مطرح شود و از یک جایی شروع شود، فاصله ها هم نباید کم شود و برای اصل مسئله هم باید زمان بندی باشد ودر این اجرا و برنامه باید نظارت باشد که بتواند به نتیجه برسد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بنده هم دعاگوی شما هستم امیدوارم خداوند آنچه خیر باشد به ما عنایت کند و ان شاالله وجود مبارک شما به عنوان یک تابلوی الی الله در مسئله هدایت و ضلالت که مسئله اصلی و دوراهی نوع بشر است این حرکت شما مخصوصا به جوان های عزیز و نوجوان های عزیز که امروز شدیدا به خاطر آسیب هایی که به آنها  در  فضاهای مسمومی که در دست دشمن است و از طریق ان ضربه می زند حرکت بتواندکمک کند، گسترش پیدا کند و یک نقش تعیین کننده داشته باشد و محصولاتش هم با اندیشه طراز شهید مطهری و شهید چمران باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *