خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بعثت رسول اکرم(ص) برای اداره جهان براساس عدل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بعثت رسول اکرم(ص) برای اداره جهان براساس عدل است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مردم ساکن کشورهای اروپایی و آمریکا متوجه صدای عدالت شده‌اند، گفت: بعثت برای ایجاد عدل و عدالت در جهان و خارج شدن از زیر تنگنای ظلم و ستم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، در دیدار فرماندهان و پرسنل سپاه شهرستان های خوسف و درمیان به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در بیرجند برگزارشد، با عرض تبریک معبث حضرت رسول اکرم(ص)، گفت: فلسفه بعثت انبیاء در قرآن صریح بیان شده، به طوری که خداوند در قرآن کریم می فرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: همه ی این بعثت، کتاب و قانون برای این است که بشر را بر اساس عدل اداره کند، و اگر بشر اطاعت می‌کرد و عصیان نمی کرد، همه انسان ها در زیر چتر گسترده عدالت الهی بهره مند بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: طغیان، عصیان و فرار از عدالت به ضرر انسان است، خداوند در قرآن می فرماید« يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَى أَنْفُسِكُمْ ۖ» خداوند که غنی بذات است، او که به ما نیاز ندارد، امر و نهی الهی به خاطر نیاز ماست، نه نیاز خدای متعال، مثل نسخه پزشک حاذق که بیمار به آن نیاز دارد نه پزشک، سرکشی به ضرر خودمان است که زیر بار عدالت خارج می‌شویم و در تنگنای ظلم همدیگر را می کُشد.

وی افزود: به اصطلاح روز می‌شود گفت سخت افزار و نرم افزار، این ابر، باد، خورشید و کهکشان ها به خاطر نیاز انسان خلق شده است، خدا که به آن نیاز ندارد، خدا بخاطر نیاز شما آنها را خلق کرده است، این می شود سخت افزار، دین خدا نیز همانند نرم افزار که خدا برای شما داده است، یعنی همان اندازه که شما به هوا، غذا، آب و دوا نیاز دارید به دین، عدالت، انسانیت و اخلاق نیاز دارید، این مکتب انبیاء است.

امام جمعه بیرجند خطاب به فرماندهان سپاه شهرستان های درمیان و خوسف گفت: جایگاه شما این است که در دنیا سئوال کنید چرا ظلم باید باشد، این شناسنامه کثیف اروپایی ها را بردارید، ببینید اینها با جامعه بشری چه کردند؟  قاره آمریکا از قبل کشف بود، این بازی هایی است که اینها درآوردند، بعد از اینکه اینها تسلط پیدا کردند، قاره آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون جمعیت داشت که تمدن داشتند، سپس بیش از ۸۰ میلیون نفر از بومی های آنجا را کشتند و بر قبر آنها ایالات متحده را بنا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه اروپائیان از ۲۰۰ سال پیش به جان انسان های تمام دنیا افتاده‌اند، گفت: از وقتی که قدم نحص استعمارگرها به منطقه خاورمیانه بازشد، دیگر هیچ چیز سالمی نگذاشتند، روی مسائل اقتصادی، فرهنگی تاثیر گذاشته اند، و جز قتل، غارت و ویران کردن شهرها، چیزی نگذاشتند.

وی افزود: بعد از ۷۰ سال اشغال  کشور های مختلف، هنوز طلبکار نیز هستند، کشورهای همچون فلسطین، یمن، لبنان، عراق، افغانستان و میانمار، فرقی نمی کند هرکجا پاگذاتشتند خرابی به بار آوردند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: مواضع پاسداران انقلاب اسلامی مواضع انبیاء است، یعنی باید حکومت خدایی پیاده شود، امروز خود مردم ساکن در کشورهای اروپایی و آمریکا حرف شما را متوجه شده‌اند، آن نامه هایی که رهبر معظم انقلاب به جوانان آن منطقه فرستادن تاثیر خود را گذاشته، این موضع شما، موضع انبیاء و ائمه هدی است، شما در جایی هستید که سنبل عدالت است و پرچم آن، اربعین حسینی است، حال کرونا باشد یا نباشد حسین(علیه السلام) در همه جا هست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه اینکه روز گذشته شهادت امام کاظم(علیه السلام) بود به تبرکی روایتی از علامه عسکری نقل می‌کنم، ایشان در خاطرات خود آورده اند« که در کودکی در سامرا بودیم ومن حصبه گرفتم، مادر و بستگان من را  بردند بغداد و کاظمین، دیگر داروهای پزشک تاثیر نداشت، در همین حالت که بیماری بر من غلبه کرده بود، وارد یک عالم دیگر شدم، در آن عالم در محضر پنج تن آل عبا شرف یاب شدم، سپس درآن حالت مادرم را میدیدم که بسیار نگران است، و از این پله های  مسافر خانه رفت بالای بام رو به حرم امامین کاظمین(علیها سلام) گفت، من بچه ام را آوردم که شفا بدهید، در همان حالت بودم که دیدم حضرت موسی ابن جعفر(علیه السلام) وارد شدند و گفتند یا پیغمبر این مادر فرزندش را می خواهد که گفتند برگردد و من بازگشتم در حالی که ناراحت بودم»، علامه عسکری در عمر پر برکت خود کتاب های کم نظیری نوشته اند.

وی در پایان با اشاره به بعثت رسول اکرم (صلوات الله علیه) خاطر نشان کرد: یک داستانی از منطقه خوسف مردم سینه به سینه نقل کرده اند که ابن حسام خوسفی در شبی که آبیاری می‌کرده که در محضر رسول اکرم(صلوات الله علیه) و حضرت علی(علیه السلام) شرف یاب می‌شود که در یکی از اشعار او این ملاقات را نقل کرده است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *