خانه / تاپ خبر / انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بی تفاوتی به مسئله هنر و فضای مجازی/ دشمن از ابزار هنر و فضای مجازی بدنبال به فساد کشاندن جامعه است

انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از بی تفاوتی به مسئله هنر و فضای مجازی/ دشمن از ابزار هنر و فضای مجازی بدنبال به فساد کشاندن جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر مدیریت درستی در عرصه فرهنگ و فضای مجازی بود، ما به جای حالت انفعالی و احیانا دفاع می توانستیم حالت تهاجمی داشته باشیم، گفت: آنچه که مخصوصا اخیرا در قالب یک طرح بسیار خطرناک در فضای مجازی اتفاق افتاده است این است که با استفاده از ظرفیت های هنری و “هنر در اختیار فساد” این فضا را برای افراد و علی الخصوص جوانان و نوجوانان مسموم می کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی، در دیدار با مدیر و پرسنل ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت موسی ابن جعفر(علیه السلام)، گفت: امروز در دنیایی قرار گرفته ایم که فتنه ها عالم را پرده کرده است که انبیاء و اولیاء نیز نسبت به آن هشدار داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: عناصر فتنه در سرتاسر جهان به کشورها و شهرها تعدی و تجاوز می کنند و مردم بی گناه را آواره و قتل عام می کنند، تازه این کف قضیه است و بدتر از آن تهاجم فرهنگی و جنگ های روانی است و ابزار اصلی آن ها هم فضای مجازی است که در اختیار آن ها است که ابزار چیز خوبی است اما مشروط به حسن استفاده است.

 

*عدم مدیریت فضای مجازی و فرهنگی کشور

 

وی ادامه داد: فضای مجازی که امروز حاصل شده از جهت ابزاری، ابزار بسیار خوبی است اما بدی آن این است که این ابزار در دست دشمن است و متاسفانه با ضعف مدیریت داخلی دشمن به صورت دلخواه خود از آن استفاده و بهره برداری می کند در حالیکه در کشورهای دیگر اینگونه نیست چون کشورهای دیگر محدودیت های سختی برای حفظ فرهنگشان قائل هستند اما ما این را نداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: آنچه که مخصوصا اخیرا در قالب یک طرح بسیار خطرناک در فضای مجازی اتفاق افتاده است این است که با استفاده از ظرفیت های هنری و “هنر در اختیار فساد” این فضا را برای افراد و علی الخصوص جوانان و نوجوانان مسموم می کنند که حتی در سطح بین الملل صدای افراد را در آورده است، اتفاقا عناصر این اتفاق هم غرب نشینان ایرانی هستند.

 

وی افزود: شرایط ویروس کرونا هم خواه یا نخواه شرایط را به طوری پیش آورد که آن فضایی که برای یک نوجوان در این سن بسیار سم مهلکی است به خاطر شرایط کرونایی در اختیار آنها قرار گرفت و ما هیچ تامینی نداریم، اینجا است که زحمات شما و جبهه شما و دفاع شما امروز از مظلوم ترین انسان ها که نوجوان ها هستند.

 

*تخریب فرهنگی قابل بازسازی نیست

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز داشت: جنگ های نظامی و تخریب شهرها و کشورها حاصل از این جنگ ها قابل بازسازی است اما تخریب فرهنگ قابل بازسازی نیست، انسان ها دارند قربانی می شوند، ضایع می شوند و این یک طرف قضیه است که ما در چنین تهاجمی قرار گرفته ایم.

 

وی ادامه داد: اگر مدیریت درستی در عرصه فرهنگ و فضای مجازی بود، ما به جای حالت انفعالی و احیانا دفاع می توانستیم حالت تهاجمی داشته باشیم، اما متاسفانه ضعف های مدیریتی را مشاهده می کنید که حتی در تقسیم چند کیلو گوشت مرغ درمانده هستند چه برسد به اینکه بخواهند فرهنگ را مدیریت کنند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: مسجد یک ظرفیت فوق العاده دارد و از صفر تا صد مسائل مختلف را شامل می شود، شاید بنده و شما نتوانیم به این ظرفیت پی ببریم، جهت آن هم پیداست، جهتش هم این است که ۱۴۰۰ سال مسجدها در دست طاغوت و پادشاهان ستمگر و ظالمی مانند خلیفه های عباسی و اموی و مروانی که بر مردم مسلط بودند.

 

وی ادامه داد: پادشاهان ظالم و ستمگر مسجد را آزاد نگذاشتند و چون در انزوا درست مانند زمانی که پیامبر ۱۰ سال را در شهر یثرب که مدینه است حکومت می کرد ولی به جای اینکه بتواند پاسخگوی مسائل مختلف مردم از جمله تعلیم و تزکیه باشد پاسخگو و درگیر حدود ۸۰ جنگ بوده است که همچین چیزی برای ما هم پیش آمده است، از جنگ تحمیلی ۸ ساله گرفته تا امروز که در جنگ های مختلف همه گزینه ها در دست دشمن است.

 

*گلایه از عدم توجه به ظرفیت مساجد

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: شما امروز در جبهه خیلی مبارکی هستید، خدا به شما توفیق زیادی داده است، جایگاه شما امروز این است که در برابر دشمن ایستادگی کنید البته پیداست که جبهه، جبهه نابرابری است ولی باید نشست و تدبیر کرد.

 

وی ادامه داد: این ها بخشی از این قضایا و انواع مسائل منطقه ای است، فردی اگر می خواهد آموزش و مهارت ببیند و به آگاهی برسد این ها یک چیزهای منطقه ای است که باید مسجد به مسجد مستقل عمل کنند.

 

*توجه به مسئله هنر در فعالیت های مسجد

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: هنر واقعی دست ما به عنوان مسلمان است اما متاسفانه در میدان هیچ چیز نداریم، انگیزه های قوی بعضی از اهالی هنر در این انقلاب قابل ستایش است خدا روح حمید سبزواری و دیگر هنرمندان انقلابی را شاد گرداند، هنوز که هنوز است بعد از چهل و چند سال سرودهای آن ها را اگر گوش کنید، مو بر بدن راست می شود و انسان احساس غرور می کند.

 

وی ادامه داد: ولی الان ما شاهدیم که دیگران با استفاده از هنر فاسد و با استفاده از بستر فضای مجازی به همه خانه ها راه پیدا می کنند و با آهنگ های مبتذل، بدترین مفاهیم فساد را منتقل می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: فضای مجازی منحصر به یک منطقه جغرافیایی نیست که دچار محدودیت باشیم، می شود از بهترین انسان های ورزیده در سطح کشور آثار فاخر و تاثیرگذار و باکیفیت را تولید کرد و بعد هم در دسترس همه مساجد و خانه ها می شود قرار داد.

 

وی ادامه داد: اما متاسفانه این صورت نگرفته است، در این باب بنده پیشنهاد می کنم که مسئولین ذیربط امور هنری مساجد بنشینند و صحبت کنند و در این مورد به نتایجی برسند، متاسفانه خیلی بی تفاوت هستیم این در حالی است که این جریانات اخیر که در فضای مجازی اتفاق افتاده است در سطح بین المللی مشکل ایجاد کرده است.

 

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: امور را داده اند دست افرادی که با فساد و تباهی به احساسات لطیف کودک و نوجوانی که تازه بالغ شده آسیب وارد می کنند.

 

وی افزود: در سطح بین الملل از این اقدام مسموم که علیه کودک انجام می شود و او را به ورطه لغزش می رساند به عنوان شکایت مطرح می شود یا در بحث های آموزش که دشمن همیشه سعی می کند مسائل غلط و جنگ های روانی را تلقین کند و ما را از درون تهی کند و با دروغ و تهمت بخواهد این موضوع را القا کند که از ما کاری ساخته نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در بحث های آموزشی در مساجد با همکاری بقیه نیروها در مساجد یک حداقلی را داشته باشید و آن حداقل این است که کتاب صعود ۴۰ ساله را در دید جوانان و نوجوانان مسجد قرار بدهید که لااقل بتوانند از خودشان دفاع کنند تا وقتی دشمن با دروغ و حیله شبهه ایجاد می کند او چند حرف برای گفتن داشته باشد، ما متاسفانه حتی این کار را نکردیم.

 

وی ادامه داد: شما خیلی کار پر اهمیتی دارید قدرش را بدانید، چیز ساده ای نیست چون حفاظت از فرهنگ است آن هم فرهنگ انسان و جامعه، هیچ خدمتی بالاتر از این نیست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: بنده و امثال بنده نیز در حوزه فرهنگ کوتاهی می کنیم و لذاست که مسئولین ذیربط را دعوت کنید تا بنشینند و ببینند که می خواهند چه کار کنند؟ در این موضوع با عناصر موثر و مسئولین ذیربط بنشینید و در جهت فعال شدن و بی تفاوت نماندن مخصوصا در جریانات اخیر یک تجدید نظر اساسی کنید، خداوند به همه شما خیر دهد بنده هم دعاگویتان هستم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *