خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از رها بودن فضای مجازی در کشور: متاسفانه فضای مجازی به مهمترین ابزار برای هویت بخشی به فرزندان تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از رها بودن فضای مجازی در کشور: متاسفانه فضای مجازی به مهمترین ابزار برای هویت بخشی به فرزندان تبدیل شده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اگر هر انسانی در هر سنی در خود احساس هویت و شخصیت نکند در هر لحظه در معرض خطر است، گفت: امیدواریم مسئولین از خواب خرگوشی بیدار شوند و فضاهای مجازی را مدیریت کنند تا رها نباشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از مسئولان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی، گفت: مسئولیتی که بر عهده شما است بسیار سنگین و در عین حال بسیار شایسته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنده  دعا می کنم در انجام وظیفه خود موفق باشید مخصوصا در زمان ما که جریانات جدیدی پیش آمده و درمقطعی هستیم که با کنش روبرو هستیم اما یک واکنش مناسب فنی برای آن نیست که این کنش آن است که فضای مجازی رها است، این کار شما را بسیار سنگین کرده است.

وی ادامه داد: از سویی هم جریان این ویروس یکساله هم که دانش آموزان را از شما جدا کرده است، اینها مشکلات کار شما را دو چندان کرده است، به همین دلیل کار مقدس و ویژه ای بر عهده دارید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز داشت: اصل خلقت انسان یک بحث است و تزکیه و رشد انسانی بحث دیگری است، یعنی انسان بالقوه وقتی معنی می دهد که بالفعل شود و وقتی انسان بالقوه به انسان بالفعل تبدیل می شود که تربیت و تزکیه شود.

وی ادامه داد: اگر فقط قیافه انسان باشد و رفتار حیوانی باشد فایده ندارد، همین که دارید در دنیا می بینید که افرادی به ظاهر انسان هستند اما از هر درنده ای بدتر هستند، این به درد نمی خورد.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: کار شما متمم کار نظام خلقت است، تکوین در تشریع انبیا به عنوان تربیت و تزکیه مطرح است که وقتی عملی می شود که مسئولین از خواب بیدار شوند و فضاهای مجازی را مدیریت کنند تا رها نباشد.

وی افزود: نمی شود دست روی دست گذاشت، تمام سرمایه هر کشوری جوان ها و نوجوان ها هستند و اگر روی این سرمایه و گنجینه سرمایه گذاری درستی صورت گیرد و آنچه شایسته هست به آن عمل شود این کشور و این نسل به هر افتخاری دست خواهند یافت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر خدای نکرده در این میدان شکستی حاصل شود همه آینده ها از دست خواهند رفت چون شکست های فرهنگی با شکست های فیزیکی متفاوت است.

وی ادامه داد: هشت سال حمله بین المللی استکبار به سرکردگی صدام علیه ایران اسلامی صورت گرفت و شهرها ویران شد اما بعد همه ساخته شد و بهتر از گذشته هم ساخته شد اما فرهنگ اینطور نیست، اگر فرهنگی تخریب شود آن را با چه می سازیم؟ همه چیز را با فرهنگ می شود ساخت اما اگر خود فرهنگ تخریب شود آن را نمی شود با چیز دیگری ساخت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت:  یک اصل که همواره واقعیت دارد و باید درست تبیین شود و در واقع می تواند محافظ خوبی برای فرهنگ باشد این است که چه در خانه، چه در فضای تحصیل، چه در فضای کار مخاطب هدفمند بار بیاید، ما اگر بتوانیم با مقدمات لازم که وجود دارد مخاطب و طرف مورد نظر را هدفمند بار بیاوریم راه زیادی را رفته ایم.

وی افزود: کسی که بازیچه دست دیگری می شود و خودش را مشغول سرگرمی های بیهوده می کند هدفی ندارد چون اگر هدف داشته باشد حتی روی یک دقیقه اش هم برنامه ریزی می کند و به همین دلیل هم مصونیت پیدا می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در تبیین حدیث من هانت علیه نفسه فلا تأمن شره، گفت: اگر هر انسانی در هر سنی در خود احساس هویت و شخصیت نکند و برای خودش یک هدف متعالی نداشته باشد در هر لحظه در معرض خطر است.

وی افزود: کسی که شخصیت خودش پیش خودش گم شده و هویتی برای خودش قائل نیست؛ کسی از شرش ایمن نیست چون شخصیت و هدف ندارد و بزرگ نیست، محافظ انسان؛ انسانیت و هویت انسانی است.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: کسی که خدا را فراموش کند؛ ظلم، ستم، تجاوز، تعدی و گناه می کند این نتیجه فراموشی خداست، وقتی انسان مرتکب این گناهان می شود و به معصیت خدا روی می آورد پروردگار او را دچار فراموشی خودش(انسان) می کند، خودش را در حد یک حیوان، درنده و گاو شیرده می بیند و این یعنی چوبی بی صدا خورده است.

وی ادامه داد: خدای متعال همواره در قرآن کریم انسان را به یاد خودش(انسان) می اندازد، وقتی خدای متعال در خلقت انسان به عنوان احسن الخالقین تعبیر می کند و او را مسجود ملائک می داند یعنی تو بهترین مخلوقی و به انسان شخصیت می دهد و می گوید بزرگی خودت را ارزان نفروش.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز داشت: هویت بخشی با افراد چه در خانواده ها، چه در تحصیل و چه در فرهنگ عمومی جامعه باید درست تبیین شود، در این زمینه منابع مستند و قوی زیادی در قرآن، روایات و اخبار داریم.

وی ادامه داد: ما باید به مخاطبمان شخصیت و هویت بدهیم و بر اساس واقعیتی که است این انسان و به خصوص مخاطبان نوجوان قلبشان مانند زمین برای پاشیدن بذر آماده است، وقتی در قلب پاک کودک، نوجوان و جوان بذرهویت بخشی کشت شد او دیگر تن به پستی، گناه و تضییع وقت نمی دهد چون برای انجام کار بزرگی آفریده شده است و هدفمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این که ما در مخاطبمان ایجاد هدف کنیم و او برای خودش هویت و شخصیت خاص در نظام خلقت ببیند خودش از آسیب ها پرهیز می کند، بر خلاف ایادی که همواره سعی می کنند انسان را یک نوع حیوان اقتصادی معرفی کنند و این انسان به هر چیزی تن می دهد و این ها همه دام است.

وی ادامه: ابزار مختلفی دارد برای شناخت و هویت بخشی به فرزندان وجود دارد که  در حال حاضر یکی از مهم ترین ابزارها، فضای مجازی است، امیدواریم که مسئولین از این خواب خرگوشی بیدار شوند و این را مدیریت کنند که متاسفانه فعلا رها است.

نماینده مقام معظم رهبری در تبیین آیه قَالَ رَبُّنَا الَّذِي أَعْطَىٰ كُلَّ شَيْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَىٰ، گفت: هر موجودی را خدا آفرید سپس او را هدایت کرد، این یک باب جداگانه است حالا شما توفیق پیدا کردید در جهت هدایت این کودک، نوجوان و فرزند کار می کنید، این از محبت پدر و مادر که آنها هم باید این کار را بکنند چون صرفا والد بودن کفایت نمی کند بلکه مهمتر از خدمت پدر و مادر خدمت معلم و مربی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: کار شما پر زحمت اما پر اجر است، ارزش اینکه یک انسان به وسیله شما هدایت شود از همه آنچه که آفتاب بر آن می تابد بیشتر است چون مسئله هدایت است.

امام جمعه بیرجند افزود: مسئله هدایت بزرگترین و بالاترین رسالت شما است، خداوند به شما اجر و توفیق دهد، بنده هم دعاگوی شما هستم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *