خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امید جامعه به تقابل سربازان گمنام امام زمان(عج) با بدکیشان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امید جامعه به تقابل سربازان گمنام امام زمان(عج) با بدکیشان است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه همه روزه خبرهای تلخ و شیرین فراوانی به گوش می‌رسد، گفت: امیدواریم در تقابل با بدکیشان و خصم همواره پیروز و در وظیفه خود موفق باشید که در سایه حُسن انجام وظایف شما این مردم قدرشناس و خوب ایران اسلامی حس امینت را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با سربازان گمنام امام زمان(عج الله تعالی فرجه) که صبح امروز (۲۱ بهمن ماه) برگزار شد، ضمن عرض تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: مسئله پیروزی و شکست همواره در زندگی شخصی، اجتماعی، نظامی، اقتصادی و سیاسی انسان مطرح است، که عوام مردم برداشتی از پیروزی و شکست دارند که واقع مطلب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به آیه “هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ”، گفت: اساس بعثت پیغمبر اکرم(صلوات الله علیه) همراه با پیروزی بود، اما مشاهده می کنید که در طول تاریخ همواره اسلام  سرشار از شکست‌ و پیروزی است.

وی افزود: بر این اساس سئوالی پیش می آید که آیا می شود فرد یا جامعه‌ای هرگز شکست نخورد، یا جامعه‌ای حیات بدون شکست داشته باشد، باید گفت کاملا ممکن است، ولی ابتدا باید شکست و پیروزی را به معنی واقعی کلمه فهمید سپس تحقیق کنیم که کجا شکست خورده و کجا پیروز شده ایم، زیرا عناوینی وجود دارد که در برابر این عناوین شکست معنی ندارد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر علم با جهل سنجیده شود قطعاً علم پیروز است، در عین حالیکه تمام دنیا را ابوجهل ها فرا بگیرد بازهم علم پیروز است، بین ظلم و عدل قطعاً عدل پیروز است، حال اگر ظالمین تمام دنیا را بگیرند اما در آخر این عدل است که پیروز است، کثرت دلیل بر پیروزی نیست، بین سفاهت و عقل، حق و باطل قطعاً عقل و حق هستند که پیروزاند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه بین هدایت و ضلالت همواره هدایت پیروز است و اصلاً ضلالت نمی تواند پیروز باشد، افزود: با تدبیر در آیه ۳۳ سوره توبه، خدا می فرماید «أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى»، به این معنا که آنچه پیامبراسلام(صلوات الله علیه) مبعوث شده به دلیل هدایت است لذا همه آنچه که زیر مجموعه هدایت قرار می گیرد پیروز است، «وَدِينِ الْحَقِّ» نیز یعنی همه آنچه که زیرمجموعه حق قرار می گیرد از علم، تقوا و فضیلت پیروز است.

وی در ادامه افزود: سپس معنی «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» روشن می‌شود، لذا پیروزی و شکست معنی متفاوتی نسبت به برداشت عوامانه این کلمات دارد، به طوری که امام خمینی قدس سره فرمودند “ما مأمور به وظیفه هستیم نه مأمور به نتیجه”، لذا پیروزی با جامعه ای ست که وظیفه خود را انجام دهند نه نتیجه بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پیروزی‌های ظاهری و تخت و تاج بازی هایی که در دنیا وجود دارد و یا جدال های مدیریت‌های(مدیران) داخلی که به دنبال عناوین و اسم هستند، بر اساس باورهای اشتباه است که متأسفانه بسیار لغزنده نیز هست، افزود: هر کس در جایگاهی قرارگیرد اولین لغزشش این است که اصل فلسفه خلقت را فراموش کرده و دارای غرور می شود و پندار هایی که با واقعیت فاصله دارد در او حاصل می شود و اینگونه شکست معنا پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: همیشه باید توجه داشت که انسان قدرتی ندارد و قدرت متعلق به ذات لایزال الهی است نه انسان، اگر که انسان اندکی به خودش مغرور شود باید بنگرد که چگونه یک ویروس کوچک همچون کرونا او را از پا در می آورد، آنچه برای انسان پیش می آید فرصت است نه قدرت، لذا انسانِ هوشیار، فردی است که بر اساس ملاک های واقعی موفقیت و پیروزی به وظیفه‌اش عمل کند و از این فرصت برای خود و دیگران راه خیر فراهم کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مغلوب کسی واقع نمی شود، افزود: گاهی اوقات افرادی درگیر مسائل خیالی و مالیخولیا شده و تصور می‌کنند در برابر قدرت لایزال الهی قدرتی هستند، حزب، جریان، ساخت و ساز و سازش کاری کرده اما واقع مطلب هیچ کدام از این مسائل را بر نمی تابد و قدرت مخصوص ذات خداست و بقیه آزمایش است، پیروز آن کسی است که در آزمایش پیروز شود لذا بسیاری از آنهایی که سر به گردن کشی می‌کشند عین شکست آنها است چراکه هستی را نشناختند، خیال می کنند آقا محمدخان قاجار پیروز شده است، در حالی که هرگز چنین نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تقوا، علم، کرامت و حق همواره پیروز است، گفت: هیچ کس از راه باطل به پیروزی نمی رسد و این جلوه های کاذب شیطانی هیچگاه پیروز نیستند، لذا محتوای انقلاب ما که اسلام ماست که ۱۲۴ هزار پیغمبر برای آن مبعوث شده است هیچگاه کهنه نمی شود و پیروز است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی خطاب به سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: امیدواریم در تقابل با بدکیشان و خصم همواره پیروز و در وظیفه خود موفق باشید که در سایه حُسن انجام وظایف شما این مردم قدرشناس و خوب ایران اسلامی حس امینت را داشته باشند.

وی افزود: صبر و پیروزی با هم گره خورده اند چرا که برای رسیدن به هدف، تلخی و شیرینی فراوانی وجود دارد، این خبرهای خوب و بدی که هر روز در رسانه ها شنیده می شود، از ویروس کرونا گرفته تا سایر امورات، در کنار تلخی ها اما سازنده است، وظیفه مسئولین این است که باید حداکثر تلاش خود را برای منافع مردم انجام دهند، که راه خدا این است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با اشاره اینکه در ابتدای بعثت پیامبراسلام(صلوات الله علیه) سختی های فراوانی مسلمانان در تحریم شعب ابی طالب کشیدند، خاطر نشان کرد: پیروز کسی است که همه سختی ها را بپذیرد اما در راه خداوند متعال باطل را نپذیرد، پیروز واقعی در اولین قدمی که به عالم دیگر می گذاریم مشخص می‌شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *