خانه / نمازجمعه / خبر / توصیه نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی به نهادهای خدمات رسان و امدادرسان: رعایت حال نیازمندان و عدم بروکراسی اداری در پاسخگویی به مشکلاتشان بسیار حائز اهمیت است

توصیه نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی به نهادهای خدمات رسان و امدادرسان: رعایت حال نیازمندان و عدم بروکراسی اداری در پاسخگویی به مشکلاتشان بسیار حائز اهمیت است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مردم با همه شرایط و مشکلات از ما خیلی جلوتر هستند، گفت: توصیه ای که به نهادهای امدادرسان دارم این است که افرادی وقتی که مشکلاتی دارند و مراجعه می کنند در واقع شخصیت و حیثیت خود را کف دست گذاشته است، تا حد ممکن سعی شود که این افراد به این اداره و آن ارگان پاس داده نشوند و مکاتبات در اسرع وقت مراحلش را طی کند و در صورتی که شرایط هست همکاری صورت گیرد و طوری نباشد که فرد مراجعه کننده شخصیت و حیثیت خود را از دست بدهد و هم در آخر چیزی دستش را نگیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی شب گذشته در نشست اعضای کمیته های نهضت کمک مومنانه در استان ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: گزارشات شما برگه های افتخاری است که در این مدت کوتاه فرصت کافی برای ارائه آن نبود، گزارشات را جمع بندی کنید و به دبیرخانه جهت بررسی ارسال فرمایید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در شرایط کنونی مشکلات گریبان گیر تمام جهان،کشور و مردم شده است منتها خداوند بر اساس ارزش های مکتبی یک امتیازاتی به ملت ما داده است که امیدواریم از این مشکلات و آزمایشات رو سفید در آییم.

 

وی ادامه داد: در واژه های عربی کلمه فتنه، اختبار، امتحان و نظیر این واژه ها متعدد است، همه این ها بالاخره یک معنی می دهد و آن این است که ما برای دنیا آفریده نشدیم اما در دنیا آزمایش می شویم، تمام هدف آزمایش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: خداوند متعال درمانده نیست اما باید این تفاوت ها و شرایط پیش بیاید، هر کسی در هر شرایطی که هست از دایره امتحان و آزمایش خارج نیست، ثروتمند با ثروتش، فقیر با فقرش، سالم با سلامت و بیمار با مرضش آزمایش می شود.

 

وی افزود: در تربیت دینی، در روایات داریم که هیچ وقت کسی دعا نکند که خدایا مرا آزمایش نکن به جهت اینکه امتحان و آزمایش بر اساس مصلحت خدا است و خدا شما را آفریده تا آزمایش شوید، باید دعا کنیم که خدایا مرا در روزگار فتنه ها کن تا شرایطی پیش نیاید که در آزمایش رفوزه شوم.

 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: گزارشات شما خوشحال کننده بود اما در عین حال دایره نیازمندی ها وسیع تر است، بعضی از مراجعات در مسائلی همچون معیشت، شغل، مسکن و غیره برای فرد مراجعه کننده به نهاد حمایتی شمول قانونی وجود دارد و آن نهاد یا سازمان طبق قانونی که دارد او را زیر پوشش می گیرد.

 

وی ادامه داد: گاهی افرادی در یک شرایطی قرار می گیرند که از نظر قانونی که شرایط هیچ یک از ارگان های خدمت رسان شامل حال فرد نمی شود اما او کمال استحقاق را دارد، تجمیع نهادهای خدمت رسان با یکدیگر به عنوان ستاد خدمت رسان معنی آن، این است که در جایی که واقعا محرز شود فرد نیازمند است ولی شمول قانونی ندارد باید از مراحلی که کمک های مردمی یا اختیارات مدیریتی است مشکلات آن فرد را بررسی و حل کرد، نباید مشکل این افراد روی زمین بماند چون او نیازمند است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: فردی که شامل قانون نهادهای امداد رسان نمی شود آرزو می کند ای کاش مانند دیگران میتوانست از آن نهاد یا سازمان کمک دریافت کند، تکلیف او در مجموعه مدیریت کشور ما چیست؟ بالاخره باید کسی پاسخگو باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از برکات دیگر این تجمیع به عنوان ستاد خدمت رسان این است که دیگر موازی کاری نمی شود، چون با آگاهی جمع کارها انجام می شود و  شفاف سازی نیز صورت می گیرد که این برای همه ارزشمند است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: امروز با همه شرایط سختی که وجود دارد و بسیاری از این ها  تحمیلی و کاذب است و دست هایی پشت پرده است، مردم با همه شرایط و مشکلات از ما خیلی جلوتر هستند و در حالیکه کسی به آنها تکلیف نکرده است با توجه ایمانی که در خودشان وجود دارد جلو می آیند و کمک می کنند، حتی در بعضی از جاها فرد حاضر نیست کسی نامش را بداند، از این ارزش ها و بزرگواری مردم باید قدردانی شود.

 

وی ادامه داد: یکی از مواردی که بنده در دفتر و نیز به نهادهای امداد رسان به آن سفارش می کنم این است که افرادی وقتی که مشکلاتی دارند و مراجعه می کنند در واقع شخصیت و حیثیت خود را کف دست گذاشته است، تا حد ممکن سعی شود که این افراد به این اداره و آن ارگان پاس داده نشوند و مکاتبات در اسرع وقت مراحلش را طی کند و در صورتی که شرایط هست همکاری صورت گیرد و طوری نباشد که فرد مراجعه کننده شخصیت و حیثیت خود را از دست بدهد و هم در آخر چیزی دستش را نگیرد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: توجه به این قضایا از موارد مهم مکتب اسلام است و ما را اینطور پرورش داده اند.

 

وی ادامه داد: شما در کار خود پخته هستید، زحمت می کشید و بهتر از بنده توجه دارید و عمل می کنید که آن کسی که به عنوان نیازمند بر شما وارد می شود خیلی باید مراعات حال او را کرد تا چه رسد به اینکه مراجعه کند و چیزی هم دریافت نکند و نا امید برگردد، من ممکن است او را درک نکنم ولی واقعا سخت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما در یک آزمایش عجیب قرار داریم که الحمدلله در مقیاس با خیلی از مسائل موجب روسفیدی است که از آن جمله این کمک های مومنانه است که شروع شد و فصل به فصل در حال برگزاری است.

وی افزود: امیدواریم شرایطی پیش بیاید که هم کرونا پشت سر گذاشته شود و هم دشمنان ما که برای ما خواب هایی می دیدند و الحمدلله مایوس شدند دیگر برای همیشه دستشان کوتاه شود و این مشکلات حل شود و شما هم که بعد به کارهایی که در راستای خدمت به مردم انجام دادید نگاه کنید پیش وجدانتان لذت ببرید و در نزد خدا هم ماجور باشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان گفت: دعا گوی همه شما هستم خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید در عین حالی که این کارهایی که انجام می دهید بسیار سخت است اما خوشحال باشید که خداوند شما را وسیله گره گشایی بندگانش قرار داده است و خیلی در این جهت خدا را شکر کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *