خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اطاعت از پیامبر(ص) عین اطاعت از خداست/ ممنوعيت رابطه ولايی با بیگانگان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اطاعت از پیامبر(ص) عین اطاعت از خداست/ ممنوعيت رابطه ولايی با بیگانگان

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه اطاعت از پیامبر(ص) عین اطاعت از خداست، گفت: خداوند در قرآن مسلمانان را از برقراری رابطه ولایی و تنگاتنگ با کفار و بیگانگانی که نسبت به مسلمانان دشمنی می‌کنند بر حذر می‌دارد.

 

به گزارش گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ بهمن) در نشست با ائمه جمعه استان با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: به عنوان نظام ولایی، کمبودهای داریم چون این مسئله (ولایت) به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد نظام ولایی ریشه در ذات انسان دارد و اجتناب ناپذیر است، گفت: در  آیه الکرسی آمده است «خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند»، یعنی همه سرنوشت بشر اینجاست.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مانند اسلام غریب است چون اگر به درستی تبیین می شد پس از ۴۲ سال باید در سیستم تعلیم و تربیت جایگاه می داشت.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هیچ مسئله ای بالاتر از فهم مسئله ولایت نیست چون هم مستند به عقل، وحی و هم در صحنه میدانی اینگونه است، افزود: چه می شد که کتاب ارزشمند «ولاءها و ولایت‌ها» اثر آیت الله شهید مطهری زیر نظر متخصصین به صورت کلاسیک در سطوح مختلف تدریس می شد چراکه در سر چهار راه زندگی بسیار موثر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از غیرخودی و غیر اهل ایمان به معنای تحقیر انسان نیست، تصریح کرد: از این افراد نباید دوستانی گرفت و آنان را محرم اسرار قرار داد چون انحرافات فکری و بیمارهای اخلاقی مسری است. البته در قرآن کریم نسبت به مشرکین و کافرین آمده است «خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در امر دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهی نمی‏ کند».

 

وی با بیان ممنوعیت پیوند ولایی با کافران و منافقان، افزود: باید روابط با غیرخودی و بیگانگان مرز داشته باشد چون رابطه منفی و باطلی است؛ زیرا این رابطه موجب می‌شود تا مؤمنان از کافران اثر بپذیرند و این به سود کافران و دشمنان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر رابطه ولایی مسلمانان با یکدیگر، گفت: كسى كه از پيامبر و اولیاى امر اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است بنابراین اطاعت از پیامبر(ص) عین اطاعت از خداست.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی به ولایت تکوینی اشاره کرد و ادامه داد: ولایت تکوینی نوعی کمال و توان و قدرت معنوی است كه انسان، با اراده و اذن خداوند و در نتيجه، عمل به آموزه‏ ها و احكام الهی بدان دست می ‏يابد و انسان در اثر پیمودن صراط عبودیت به مقام قرب الهـی نـائل می شود.

 

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به قدرت در عالم باید ابتدا بر نفس خودش تسلط پیدا کند، افزود: باید به جامعه پیام ولایت را برسانیم و جايگاه ولايت برای مردم تبيين شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *