خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خیال امتیاز دادن به دشمن به بهانه صلح و تامین امنیت بسیار خطرناک است / رزمایش های دلیرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بسیار با ارزش است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خیال امتیاز دادن به دشمن به بهانه صلح و تامین امنیت بسیار خطرناک است / رزمایش های دلیرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بسیار با ارزش است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه آنهایی که مشکل دارند یا نا آگاهانه حرف دشمن را می زنند، که امتیازی به دشمن می دهند و با دشمن کنار می‎‌آیند، به خیال اینکه صلح انجام داده اند، گفت: این تفکر بسیار خطرناک است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در نشست با استادیاران صالحین استان با اشاره به آیه ” إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ” گفت: به فعلیت رساندن استعدادهای انسانی به توجه، تذکر، بیداری و شنیداری مشروط است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه بیداری و هوشیاری شرط رسیدن به منزل مقصود برای خود و دیگران است، افزود:  اگر شناخت کلی و شناخت مصداق حاصل شود، انسان هوشیار می‌شود، اولویت نیز قدم اول بیداری است.

وی در ادامه افزود: جلب نفع و دفع ضرر دو اصل اولیه هستند که در عالم حیوانات همچنین درعالم نباتات لحاظ و تضمین بقا، دوام و حیات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: هنگامیکه یک حیوان یا یک حشره اصل بقا و حیات را رعایت می‌کند این انسان که اشرف مخلوق است چطور می تواند بی تفاوت باشد؟ یک پرنده بالای یک درخت لانه خود را طوری می سازد که حیوانات شکاری به راحتی دست رسی نداشته باشند و امنیت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه در نباتات نیز این مسائل اولیه در حیات آنها نقش دارد، گفت: برای شناخت مصادیق این مسائل و کارشناسی صحیح  که آنچه را که نفع می داند واقعا منفعت داشته و ضرر را به طور واقعی ضرر بداند و خود را گول نزند، باید ابتدا دشمن خود را شناخت.

وی در ادامه یاد آور شد: امروز در یک جنگ تمام عیار تمام کفر با تمام دین سر به گریبان است و دشمن در حال تلاش است که ضربه مهلکی به دین ما بزند، و از هیچ کوششی دریغ نمی کند به طوری که انواع جنگ های نظامی، فرهنگی و اقتصادی را به جان ملت های مسلمان انداخته است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اما آنچه بیش از همه مهلک است، این است که دشمن می خواهد ما نسبت به مسائل بی تفاوت باشیم، اما در مقابل ما باید هوشیارتر و حساس‌تر عمل کرده و به واقعیات بیشتر توجه کنیم، ابزار دشمن هم امروز کم نیست، در طول تاریخ بارها به اسلام ضربه زده‌اند و مسلمانان نیز بارها ضربه خورده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به سقوط حکومت اسلامی اندلس در اروپا، گفت: اندلس با فربه هایی که امروز نیز در کشور های اسلامی به کار می گیرند، سقوط کرد به طوری که فرزندان مسلمانان اندلس را نسبت به مسائل مختلف بی تفاوت کرده و غیرت را از آنان گرفتند و بعد به آنان حمله کرده و همه‌ی آنها را کشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز هدف دشمن از توزیع انواع مواد مخدر، تولیدات فضای مجازی و فشار های اقتصادی فقط خارج کردن مسلمانان و جامعه اسلامی از راه خود است، افزود: در این مسیر برخی ها را آنقدر به پول حرام عادت می دهند که دیگر به فکر دین نیستند و متدینین را نیز آنچنان درگیر مسائل اقتصادی دارند که دیگر نمی تواند به دین فکر کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سیاست این مسائل اتفاقی نیست، بلکه پروژه‌ای است که روی مسلمانان در حال پیاده سازی است، گفت: دشمن می خواهد هدف اصلی انسان که از طریق فطرت و شرع به جایی برسد که امنیت واقعی را ایجاد کند را گرفته و از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید برا اینکه تا به سر منزل مقصود که همان ایجاد امنیت واقعی است نرسیم هر لحظه در معرض خطر هستیم، افزود: به گفته امام خمینی(قدس سره) اگر همه ۱۲۴ هزار پیغمبر در یک مکان باشند هرگز بین آنها درگیری و نزاعی به وجود نمی آید، اگر مکتب پیامبران الهی در جهان پیاده شود، جامعه بشری خواهد توانست به مقصود برسد، دین الهی که برای جنگ ارسال نشده است، این در حالی است که جهاد یکی از واجبات است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دین وادی امن است و اگر انسان روزی به این سر منزل برسد ارزش‌ها حاکم می‌شوند، گفت: هر جا سستی کنیم به معنای امتیاز دادن به دشمن است، به خلاف آنهایی که مشکل دارند یا نا آگاهانه حرف دشمن را می زنند، که صرفاً امتیازی به دشمن می دهند و با دشمن کنار می‎‌آیند، به خیال اینکه صلح انجام داده اند، اما آیا صلح واقعی این گونه است؟ آیا امنیت واقعی این گونه به وجود می آید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: باید در مقابل حرکات دشمن حساس بود، اینجا جای بی تفاوتی نیست به طوری که این روزها شاهد رزمایش‌های دلیرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم که بسیار با ارزش است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه یاد آور شد: بعضی از عوامل دشمن یا جاهلین و افراد سبک فکر می‌گویند رزم با دشمن هزینه دارد، در حالی که سازش با دشمن هزینه های بیشتری دارد، با مشاهده رفتار مسئولین کشورهای غربی با این دولت هایی که سازش کردند، حتی آنها را به نوکری قبول ندارند و به آنها گاو شیرده خطاب می‌کند.

وی با اشاره به آیه “وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ”، افزود: دشمنان می‌خواهند شما از هر چه دارید دست بردارید و گوش به فرمان آنها باشید، تجربه نشان داده است دشمن وقتی نرمش می کند و لبخند نشان می‌دهد در پشت سر دسیسه چینی می کنند، لذا راه ماندن قوی شدن است نه سازس کردن.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه دفع ضرر برای تمام موجودات روی زمین لامتغیر است، گفت: باید به همه جامعه پشت صحنه لبخندها و سازش‌ها را تبیین کرد، با هیچ منطقی این سازش ها و کوتاه آمدن ها در برابر دشمنان قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: دشمن با کوچترین غفلت ما ضربه های غیرقابل جبران به اسلام و جامعه بشری  می زند.

وی یاد آور شد: در جنگ خندق با وجود برتری کافران نسبت به مسلمانان، اما این مسلمانان بودند که با شجاعت در مقابل دشمنان ایستادگی کردند، اما در بازه زمانی دیگر مدینه نیز توسط لشکر یزید محاصره شد و ستون پنجم دشمن در مدینه با پیاده کردن نقشه های خود، فضایی ایجاد کرد که دفاع خوبی از این شهر نشد و لشکر یزید وارد شهر پیامبراسلام(ص) شدند و مردم این شهر را قتل عام کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن زمانی که وارد کشور شود دیگر رحم نمی کند و از هر حربه ای برای ضعیف کردن قوای آن کشور استفاده می کند، افزود: خطر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار بالاست به طوریکه شما در طول تاریخ ایران مطالعه کنید، خواهید دید چه میزان از هم وطنان ما را با قحطی و جنگ از بین بردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: غربی ها با ایجاد داعش در سوریه و عراق جنایت های شدیدی به مسلمانان انجام دادند که اگر مجاهدت های شهید سلیمانی و یاران او نبود امروز جنگ در داخل مرزهای ایران شکل می گرفت اما امروز عوض اینکه آنها در مرزهای ایران درگیری داشته باشند، ما در نزدیکی دیوارهای اسرائیل دشمن را مشغول داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این آزمایش‌های بزرگ آخر الزمانی افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی سر بلند بیرون آمده‌اند به صورتی که راه درست را تشخیص داده و در راه ولایت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *