خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع فرماندهان سپاه انصارالرضا(علیه السلام)

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع فرماندهان سپاه انصارالرضا(علیه السلام)

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جمع فرماندهان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) جهت بهره برداری عموم منتشر شد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و تسلیت سالروز شهادت پرافتخار سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی و همه آنها که در سفر سیر الی الله همراه بودند و چهلمین روز شهادت دانشمند ارزشمند دکتر فخری زاده (رحمه الله علیهم اجمعین)

 

خوب ما بعد از این یک سال یک تسلیت داریم و آن جای خالی مالک اشتر زمان هست، جای خیلی تسلیت دارد اما جای تبریک هم داریم و آن تولد جدید حاج قاسم است نه به عنوان یک فرد، بلکه به شماره قطرات خونی که از آن مرد بزرگ به ناحق به زمین ریخت حاج قاسم ها از آن متولد می شوند.

 

دشمن بعد از این عمل نامردانه و برخلاف همه قانون خودش هم متوجه شد که خیلی اشتباه کرده است و فهمید که جوانهای این کشور هرگز اجازه نخواهند داد که جای حاج قاسم خالی بماند بلکه به اضعاف مضاعف و هدفمند سلاح او را به دوش خواهند گرفت و از حریم خدا و پیغمبر و ناموس و کشور و انقلاب و اسلام دفاع خواهند کرد ولذاست که دشمن هم در حالت انفعالی قرار گرفته است.

 

خوب دشمن سیلی هم خورد ولی انتقام خون این عزیزان که (مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً )[۱] این تعطیل نخواهد شد اما تناسب این ایام با این اتفاقات و دهه بصیرت خودش یک فصل جداگانه است که بزرگترین سرمایه هر انسانی است همانطور که در مقابل بصیرت، بلاهت است، کند ذهنی که نمی تواند لوازم امور را بسنجد، یعنی از دست دادن همه سرمایه ها

 

ما قرآن کریم را که عنایت دارید، قرآن که کتاب تاریخ نیست که، وقتی جریان فرعون در قرآن ذکر می شود، نمی خواهد تاریخ آن را بگوید، فلسفه تاریخ، شیوه ها، علل و اسباب دارد بیان می شود (إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ)[۲]، آنهایی که میخواند در زمین علو پیدا کنند(ظلما وعلوا) از راه ناحق می خواهند یک جایگاهی پیدا کنند، خوب این ابزار می خواهد، شما به دلیل اینکه متکی به فطرت هستید، متعاضد به عقل هستید، متکی به وحی هستید، در کمالات کرامات دارید، معجزات دارید و کشف و شهود دارید، اینها که افسانه نیست، همه اینها ملاکاتی است که شما، بزرگان شما برای جایگاهی که خدا برای آنها تعیین کرده با دلیل حرف می زنند، همه اش مستدل هست، به دلیل فطرت، به دلیل عقل، به دلیل وحی، به دلیلی کشف و کرامت، به دلیل معجزه، این حجت را تمام می کند، شما متکی به دلیل هستید اما  دشمنان شما که اهل هیچ یک از این ها نیستند، نه پایبند قوانین فطری هستند، نه پایبند قوانین عقل هستند، نه از دین بهره ای دارند، نه کرامتی دارند، نه کشفی دارند، نه در بساط ظلم آنها معجزه ای هست، دستشان خالی است، خوب حالا که دستشان خالیست می خواهند برای خودشان جایگاه علو داشته باشند و آقا بالاسر دیگران باشند بالاخره یک ابزاری که لازم دارند (إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا)[۳]، این ابزار است، این دیگر فرعون مصر تنها نیست، هر زمانی تفرعن هست، ابزارش هم اینهاست، یکی اینکه میان جوامع بشری، میان جوامع دینی، میان قومیت ها، میان زن و مرد، میان شهری و روستایی، میان قبائل به هر نحوی اختلاف ایجاد کند.

 

خوب قرآن از ۵ سال قبل ملاکهای فرعون مصر را بیان کرده، شما در زمان معاصر خود ما حالا آن جمله انگلیس که همه شما می دانید و مشهور است؛ اختلاف بیانداز و حکومت کن، ببین معیار (جَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا)[۴]، به هر نحوی که بشود، او که دلیل ندارد، برای علو و ظلم خودش با مکر و حیله، تبلیغات، جنگهای روانی و انواع و اقسام ابزار ایجاد اختلاف می کند و حکومت می کند، پادزهرش چیست؟ پادزهرش نقطه مقابل است، این که مردم بر اساس ملاک، بر اساس عقل، بر اساس عاطفه، بر اساس فطرت، بر اساس تعلیمات انسان دوستانه اسلام در مسیر حقی که می روند با هم اختلاف نکنند و هیچ وقت وارد مسائل حاشیه ای نشوند، مسائل اصلی را داشته باشند، این پازهرش است، شما در شرایط امروز جهان هم مشاهده می کنید حالا بیش از ۵۰ کشور به اصطلاح اسلامی با ایجاد همین ملاک و همین اختلاف، القاعده، سپاه صحابه، طالبان، داعش، النصره و دیگران درست می‌کنند و به جان مردم می اندازند، اینها را از کجا می آورند؟ از (جَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا)[۵] درست است؟

 

(يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً)[۶]کار تفرعن این است که ملت ها را به ضعف برساند و حالا اگر جامعه ای معتاد به مواد مخدر شد؛ بیحال می‌شود، بیکار می‌شود، بی ناموس می‌شود، بی غیرت می‌شود، به هر حال او همین را میخواهد، از ۲۰۰ سال قبل که استعمار آمده کارش چیست؟ توسعه مواد مخدر است.

 

همانطور که در اختلافات جامعه را ضعیف می‌کند و قدرتها را پراکنده می‌کند، اصلا کارش این است، مردم را از نظر اقتصادی به ضعف بکشاند، مردم نان خوردنشان را نداشته باشند، از همان دوران استعمار انگلیس که حالا قبل از آن، بعد از آن همه‌اش یکیست، مخصوصا یکی از حرفهایی که در تاریخ مانده از کلمات قصار انگلیس میگوید ایرانی باید گرسنه باشد، ببین، این حرف او است دیگر، این همان ترجمه قرآن است در واقع از زبان دشمن، میگوید ایرانی باید گرسنه باشد تا بشود بر او حکومت کرد، میگوید عربها را باید از جهت شکم چرانی  و از جهت تنبلی ضعیفش کرد.

 

ببین اینها رویش کار می کنند اما همه اش ترجمه قرآن است، جامعه را ضعیف بار بیاورد آن وقت او که حرفهایش متکی به هیچ دلیلی نیست هر روز شبهه دینی می پراکند، شبهه را چه کسی جمع می‌کند؟ همان کسی که گاو پرستی را قبول دارد، بت پرستی را قبول دارد، هر انحرافی را قبول دارد اما اینجا شبهه ایجاد می کند، یعنی چه؟ اینها را نمی بینید؟ بصیرت یعنی چه؟ چطور نمیفهمید که چه کسی این کار را می کند؟ همان کسی که انواع و اقسام به اصطلاح عرفان های نوظهور کلک را توسعه می دهد اما با عرفان حقیقی شبهه ایجاد می کند.

 

بصیرت یعنی اینکه دشمن را در هر لباسی بشناسی، همانی که سابقه اش این بود که با ایجاد قحطی در همین ایران که در آن موقع حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون جمعیت بود و از بین بردن مواد خوراکی، در صحرا گندم ها را سوختند، حیوانات را سوختند، جلوی ورود غله از قسمت شرقی، از پاکستان و هندوستان را گرفتند، از جهت غربی گرفتند، دریا که آنموقع فعال نبود، گرسنگی را در ایران ایجاد کردند که حدود ۹ میلیون جمعیت از گرسنگی و از عوارض گرسنگی مردند و از بین رفتند که وقتی تاریخش را می خوانید مو بر بدن انسان راست می شود، اینها هستند.

 

بصیرت یعنی توجه داشته باشد، مسائل را در کنار هم بسنجد، خوب دشمن که مسلط شد، از آن طرف بلاهت، ابلهی، حالا بیایید مذاکره کنیم، با چه کسی مذاکره کنیم؟ هان؟ او تزش این است، به مذاکره بخواند و کارش با مکر و حیله و دروغ و تزویر بعد یک باغ سبزی نشانت بدهد و تو را منتر کند، قرآن چه فرمود؟ قرآن که میگوییم کهنه نمی شود یعنی این، چه هزار و چهارصد سال قبل، چه امروز، می فرماید که (وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ)[۷] این که میگوییم مذاکره کنیم، خوب چه کار که کنید این با شما کنار می آید؟ اونی که خداست که اصدق الصادقین است هیچ وقت با شما کنار نمی آیند، لن برای نفی ابد است دیگر یعنی هرگز، اینها با شما کنار نمی آیند مگر وقتی که از هر چه دارید دست بردارید و نوکر صد در صد آنها، نه نوکر گاو شیردهش شوید، خر سواریش بشوید، او دست بر نمی دارد که، این کارهایی که می کنند ترجمه آیات قرآن است در زبان دشمن، خب ما به عنوان مسلمان کی میخواهیم به زبان خودمان قرآن را بفهمیم؟ کی میخواهیم اینها را باور داشته باشیم؟ ترجمه عملیش هم پیداست، اینها با کشورهایی کنار آمده اند، حالا یک وقتی صدام بود، با صدام کنار آمدند، یک وقتی رضاشاه بود با رضاشاه کنار آمدند، آتاتورک بود با آتاتورک کنار آمدند، دیگرا ن ودیگران و دیگران در این کشورها، بعد چه کردند؟ بالاخره از دو راه فرق نمی کند اعم از اینکه شما را مثل بن سلمان حتی راضی نمی شود که بگوید نوکر ماست چون به نوکری قبولش ندارد، می‌گوید گاو شیرده ماست، خر سواریش است، سگ گزنده اش است، اما حاضر نیست بگوید نوکر ماست، یا باید این باشد یا هم باید مثل صدام باشد، وقتی کارشان را انجام داد، حمله کردند به عنوان جنگ خلیج فارس و مسئله کویت که خودشان ایجاد کرده بودند و بعد ببینید سر این ملت چه آوردند، سر این ملت، خوب ملت هم باید هوشیار باشد، وقتی حزب بعث در عراق تشکل یافت و یک بی دین مسیحی میشل عفلقی پیدا شد و جامعه را به آن سمت راند حضرت آیت الله العظمی حکیم ( قدس سره الشریف ) مرجع بزرگ جلو افتاد و به مردم گفت مقابل اینها بایستید، الشیوعیه کفر و الحاد تزشان بود.

 

شرایط به گونه ای آن روز در عراق رقم میخورد، قبائل مسلح بودند، یک حرکتی کردند، حزب بعث عقب نشینی کرد، نتوانست مقاومت کند در مقابل مردم، بعد بنا کرد روسای قبائل را خریدن، در مرحله بعدی، آن مرجع بزرگ را تنها گذاشتند که قهر کرد و از نجف به کوفه تشریف برد و اگر هفته ای یکبار برای زیارت امام علی (ع) تشریف می آورد، خوب می  گفتند که مردم رویشان را بر می گرداندند، ببینید دشمن چه کار می کند، نتیجه چه شد؟ خوب اهل نظر می گفتند، اگر در آن موقع ۵۰۰ نفر یا ۵ هزار نفر از جان گذشته بودند وشهید می شدند و مقاومت می کردند، هرگز حزب بعث و عناصرش مانند صدام و اینها به وجود نمی آمدند، این بر اساس کوتاهی مردم بود، همکاری نکردند، وقتی با مرجع دین همکاری نکردند، نتیجه اش این شد، اما اگر مقاومت بود، هیچ یک از اینها نبود، (يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُم)[۸]وقتی هم که  ۚمسلط شدند هر وقت دلشان خواست به هر کیفیتی فرزندان آن جامعه را می کشند و هیچ کس هم نمی تواند بایستد، اینها ۷۰ سال پیش فلسطین مظلوم را اشغال کردند، چقدر مردم آواره کردند؟ چقدر به شهادت رساندند؟ چقدر ویرانی به بار آوردند؟ و در همین جریانات سالهای اخیر مخصوصا با آن معامله قرن این مردک بیشعور ترامپ ( لعنت الله علیه) هر هفته از این مردم کشتند، هر هفته، چه معامله قرنی بود؟ هر وقت خواستند کشتند، هر وقت خواستند می کشند، شما خیال می کنید که آن کسی که می گوید مذاکره، آن که با مکر و حیله وارد می شود، آن کسی که برای شما نقشه های تا نابودی دارد، خیال میکنید که به شما اختیار می دهد که شما مثلا یک نوع حکومت داشته باشید؟ اینچنین احتمالی میدهید؟ پس خیلی ابلهیم اگر چنین فکر میکنیم.

 

طرح او تا (يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُم)[۹] تا همه چیز پیشرفته است، بدانید، خیال میکنید یک طرز حکومت را یک قانون را برای هر ملتی قبول می کند؟ خیلی در اشتباهید، ابله های سازش کار بفهمند خیلی اشتباه می کنند، حالا یک نمونه، مشت نمونه خروار، در عملیات مرصاد خوب شرایط را طوری به وجود آورده بودند، خودشان هم باور کرده بودند که حالا این ملت ضعیف شده و مثلا یک بنجلی مثل رجوی با یک عده منافقین به پشتیبانی عراق و آمریکا و غرب آمدند وارد شدند و نظام جمهوری اسلامی را کله پا کردند، هنوز تازه وارد مرز شدند، حتما شنیدید، مشهور بود دیگر که رجوی پیام داد، گفت: شما بروید وارد تهران شوید سه دستور قتل عمومی بدهید من بعد از سه روز خواهم آمد و عفو عمومی خواهم داد.میفمی یعنی چه؟ آنها به کسی اجازه می دهند که یک نوع حکومت انتخاب کند؟ بعضی خیلی ابلهند، خیلی نفهمند، دشمنانی که هر جا دستشان برسد برای نابودی سنگ تمام می گذارند و به هر نحوی به هر جایی که نفوذ کنند ما را می کشند، بعد آنها بیایند کشور ما را اصلاح کنند، بیایند اقتصاد ما را درست کنند، بیایند فرهنگ ما را درست کنند، چقدر باید انسان ابله باشد، آنها تازه نسبت به مزدوران و کشورهایی که برای آنها نوکری می کردند و یکی دوتا نیستند، ملاحظه می کنید که آن آقای رئیس جمهوری که وقتی آمریکا اخم کرد، همه تشکیلات هسته ای اش را، آدم خوش گذران، آدم بی غیرت، همه تشکیلات هسته ای اش را با کامیون فرستاد و گفت ما نوکریم، او را گذاشتند؟ و بعد به آن ملت بدبخت اجازه دادند؟ بینشان ایجاد اختلاف می کنند، نظامی و شبه نظامی و مردم و زن و بچه، همه را می کشند، حالا اینها بیایند اصلاح کنند جامعه ما را؟ کجا میرویم؟

 

بصیرت و بلاهت، انسان بصیر تا آخر می تواند.عقل را قبول دارید؟ قرآن را قبول دارید؟ صحنه میدانی را قبول دارید؟ سابقه تاریخ جنگ های صلیبی را قبول دارید؟ از دوران اندلس و اسپانیا را قبول دارید؟ از فتنه هایی که از میانمار بگیر تا نیجریه را قبول دارید؟ بالاخره یک جایش را باید قبول داشته باشید، کدام مذاکره؟ با که مذاکره؟ آیه قرآن را قبول دارید؟

 

(وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ)[۱۰] تزش این است، بنا علیه هفته بصیرت به عنوان یک هفته و یک مراسم و یک سخنرانی نیست (قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ)[۱۱] شما دشمن شناسید؟ شما دین شناسید؟ شما در راه هدایتید؟ خوب شکرش چیست؟ شکرش این است که به زن و بچه خودت به همسایه خودت به همکار خودت به دوست خودت، فرقی نمی کند، بصیرت بده، بحث یک هفته و ده روز نیست که، این وظیفه توست.

 

با این همه شواهد و دلایل فکری و عقلی و دینی و میدانی بچه هایتان، جوانهایتان، خانواده ها کودکانشان را از روز اول تربیت کنند و درست در مقابل (يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ )[۱۲] به صورت مفهومی قرآن راهش را داده است یعنی راهش چیست؟ (يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً)[۱۳]مردم را ضعیف می کنند، بعد که مسلط شدند می کشند، به ناموسشان تجاوز می کنند، (يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً)[۱۴] می کنند یعنی آنها جامعه را به انواع و اقسام ضعیف می کنند، دانشمندانشان را می کشند، انسانهای فهمیده را می کشند تا به دست بنجل ها برسد، بنجل ها سازش کاری می کنند و بعد بر جامعه مسلط می شوند که چون جامعه ضعیف شده، خوب مفهومش چیست؟ مفهومش این است که اگر می خواهید دشمن بر شما، بر ناموس شما، بر سرنوشت شما، بر فرهنگ شما، بر اقتصاد شما، بر هستی شما مسلط نشود، او می خواهد شما را ضعیف کند، قوی شوید، قوی شوید، دشمن پس می رود، این مفهومش است.

 

میخواهی دشمن بر ناموست مسلط نشود قوی شو، این هم صحنه میدانی دارد، صحنه میدانی آن همین شهدای بزرگی هستند که در طول این ۴۰ سال و قبل از این ۴۰ سال، آنهایی که مقابل دشمن ایستادند و از نمونه های بارزش شهید بزرگوار سردار دلهاست که خدا می داند با شیوه ای که استکبار به وجود آورده بود و بر سر عراق و سوریه که اینها را ضعیف کرده بود و بعد داعش را برای اینکه به همه چیز دیگر پایان بدهند فرستاده بود، اگر چنانچه این سردار از قبیل او و فرزندان و آنهایی که آنان را بزرگ کرده بود جانفشانی نمی کردند و آنها این منطقه جامعه اسلامی را تصرف می کردند، خدا می داند که سرنوشت جامعه به کجا کشیده می شد، اما اینها قوی بودند، با قدرت ایستادند، جنگیدند، دشمن را سرکوب کردند، مسلمانها، ناموس مسلمانها، کشورهای اسلامی را نجات دادند اما خدا قوت بقیه کجا هستند؟

 

(قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا)[۱۵] خودتان را و همه آنهایی که نسبت به آنها موثرید نه در ظرف این ده روز بلکه هر روز و هر سال جامعه تان را بصیرت بدهید تا صیانت پیدا کند که شما الحمدلله اینطور هستید، شما فرزندان حاج قاسمید و به شماره قطره های خون آن بزرگوار و بیشتر از آن حاج قاسم ها به وجود خواهند آمد و لذاست که جا دارد این شهادت را تولد مجدد آن بزرگ و نسبت به آن تبریک بگوییم.

والسلام علینا و علیکم و علی عباد الله الصالحین

 

 

 

[۱] . آیه ۳۳ اسراء

[۲] . آیه ۴ قصص

[۳] . آیه ۴۰ قصص

[۴] . آیه ۴ قصص

[۵] . آیه ۴ قصص

[۶] . آیه ۴ قصص

[۷] . آیه ۱۲۰ بقره

[۸] . آیه ۴ قصص

[۹] . آیه ۴ قصص

[۱۰] . آیه ۱۲۰ بقره

[۱۱] . آیه ۶ تحریم

[۱۲] . آیه ۴ قصص

[۱۳] . آیه ۴ قصص

[۱۴]. آیه ۴ قصص

[۱۵] . آیه ۶ تحریم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *