خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مردم شهرستان سربیشه پرتلاش و با تقوا هستند/ راه های مواصلاتی این شهرستان مناسب ترانزیت نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مردم شهرستان سربیشه پرتلاش و با تقوا هستند/ راه های مواصلاتی این شهرستان مناسب ترانزیت نیست

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کالاهای فراوانی از طریق راه‌های شهرستان سربیشه به داخل یا خارج از کشور ترانزیت می شود، گفت: راه‌ها و جاده‌های استان و شهرستان سربیشه مناسب ترانزیت و صادرات نیست، و باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود، در حالی که تلاش‌هایی نیز در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در استان امروز در دیدار با جمعی مسئولین و متدینین شهرستان سربیشه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان و روز فرهنگ عمومی سربیشه؛ با بیان اینکه بهترین دوران زندگی و بهترین خاطرات خودم را در سربیشه دارم، گفت: مردم این شهرستان در زندگی روزمره پر تلاش و از جهت ایمانی نیز مردمی با تقوا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یاد آور شد: این مشکلاتی که همواره در کنارانسان ها است، آزمایش خداوند است و همواره در جامعه بشری بوده و خواهد بود، اما برخی افرادی هستند که همیشه از نقطه وجود مشکلات حرف می زنند که این سخنان  علامت ضعف آنها است.

وی در ادامه افزود: مشکلات همواره در همه جای جهان و در همه زمان ها بوده، اما وقتی وضعیت امروز خیلی از روستاهای مقایسه می شود با قبل ها و بعد از انقلاب می توان تفاوت را احساس کرد، البته این بدین معنی نیست که مسئولین مشکلات را ندیده بگیرند؛ بسیاری از مشکلات از ندانم کاری برخی مسئولین است که همه آن‌ها راه حل دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام نعمت های الهی که همواره از مهربانی های خداوند است، را باید شکرگزاری کرد، نه مشکلاتی که بوجود می آورد را بیان کرد، گفت: برخی افراد از ابتدای هر موضوعی مانند بارش باران ، نقش های تخریبی این نعمت را می گویند، اما این نعمت خداوند زندگی را به همراه خود دارد، پس ابتدا باید شکر گزار نعمات بود و سپس برای مشکلاتی که معمولا هم ناشی از کم کاری‌های قبلی خود افراد است، نقد و بررسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه  شیوه سخن گفتن اصولی، بیان مشکلات  پس دیدن نعمات است، افزود: شهرستان سربیشه از قدیم،  هم از نظرعلمای دینی و هم از نظر دانشمندان علوم روز که برخی حتی پدر دانشی در ایران نیز هستند، دارای غنای فراوانی است و تلاش مردم این دیار در رشد جامعه خود در امور دین و دنیا قابل قدردانی است.

وی در ادامه یاد آور شد: شهرستان سربیشه مسیر ترانزیتی بسیار از کالاهای صادراتی و وارداتی است که همواره بسیار قابل توجه است، اما این راه و جاده‌های استان و شهرستان سربیشه مناسب ترانزیت و صادرات نیست، و باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود، در حالی که تلاش‌هایی نیز در حال انجام است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در بخش درح سیستم طبیعی زمین به نحوی است که روان آب‌های زمینی و آب‌های زیرزمینی به سمت کشورهمسایه می رود، گفت: باید با کار کارشناسی از خروج و هدر رفت آب در این منطقه جلو گیری کرد و آبی که در آن منطقه است به بهترین شکل بهره برداری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود نعمات فراوانی که حاصل از انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: تمام نقشه‌های دشمنان در سال‌های گذشته خنثی شده و قطعا این مشکلات نیز حل خواهد شد، مجلس انقلابی که حسن انتخاب مردم بود، عزم خود را برای حل مشکلاتی که دیگران ایجاد کرده اند جزم کرده است.

وی افزود: قوه قضائیه نیز کمر به عدالت و تحقق آن در جامعه بسته است، البته افرادی نیز هستند که علیه این اقدامات جو سازی انجام می‌دهند، اما در این راه سنگ اندازی‌ها طبیعی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار روز افزون در منطقه و حتی جهان نفوذ قدرتمندی را دارند، گفت: همه‌ی این نعمات باعث شده است که امروز ملت ایران عزت داشته باشد و اگر تمام دست‌ها و صداهای مسئولین کشور یکی شود و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به کار گرفته شود، همه مشکلات قابل حل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران بقدری رسوایی به باور آورده اند که حتی مردم خودشان نیز آنها را باور ندارند، و بدتر ازآن؛ کشورهای که ادعای اسلام دارند اما در عمل نوکر غربی‌ها هستند، که عزت خود را از بین برده اند.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *