خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: بصیرت افزایی در جامعه و تبیین مواضع جهاد محسوب می شود

امام جمعه بیرجند: بصیرت افزایی در جامعه و تبیین مواضع جهاد محسوب می شود

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اهمیت بصیرت افزایی در جامعه، گفت: بالاتر از شهادت نیز و وجود دارد، و آن مقام افرادی است که در کنار شهدا جنگیدند و جان بر کف دست خود گذاشتند، و امروز نیز به تبیین راه شهدا پرداخته و یاد شهدا را زنده نگه می دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در استان امشب در مراسم شب خاطره به مناسبت گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۵ در بیرجند با اشاره به اینکه یکی از بالاترین مقام‌ها در نزد خداوند، شهادت است، گفت: اما جای این سئوال است بالاتر از شهادت هم مقامی است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: بالاتر از شهادت نیز و وجود دارد، و آن مقام افرادی است که در کنار شهدا جنگیدند و جان بر کف دست خود گذاشتند، و امروز نیز به تبیین راه شهدا پرداخته و یاد شهدا را زنده نگه می دارند.

وی با اشاره به اینکه همیشه جنگ نظامی نیست، اما مواضع شما و بصیرتی که تبیین می کنید، جهاد است، گفت: آنچه را که در راه این هدف متعالی که درس عشق است و همه درد ها و رنج ها را به راحتی  تبدیل می‌کند، برخواسته از اعتقادی ریشه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در ادامه تصریح کرد: همواره در تفسیر آیات قرآن و روایات معصومین از وقوع انقلاب خبر داده اند و به صورتی در آیه ۵ سوره مبارکه مائه آمده است” مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ”« هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: در روایت داریم از پیامبراسلام(ص) در مورد آیه فوق سئوال شد که این افراد چه کسانی هستند و ازچه قومی هستند، رسول اکرم(ص) دست بر شانه سلمانی فارسی گذاشته و فرمودند این قوم از دیار سلمان خواهند بود.

وی با بیان اینکه کسانی هستند که سنگ دین را به سینه می زنند اما در شرایط مختلف تغییر پیدا کرده و دچار انحراف و ارتداد می شوند، گفت: چنانچه امروز برخی کشور های اسلامی می بینید دست در دست طاغوت دارد که دشمن بلا شک اسلام اند، اما خداوند وعده داده است که دست او خالی نیست و خداوند کسانی را بر می انگیزد که دارای خصوصیاتی هستند و خداوند انها را دوست دارد.

امام جمعه بیرجند برخی خصوصیات این افراد را برشمرد و گفت: این افراد کسانی هستند که که عدل را دوست دارند اما در برابر ظلم ایستادگی می کنند، حکمت را دوست دارند، انسان و مومن هستند و خدا را دوست دارد و خداوند هم این افراد را دوست دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی خطاب به ایثارگران و جانبازان، گفت: شما مورد محبت خدایید و گروهی هستید که خداوند وعده آنرا داده بود؛ در حالیکه کارشناس های شرق و غرب بعد از برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اذعان می‌کردند که دیگر اسلامی باقی نمانده است؛ بعد مشاهده می کنید انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد و همه متعجب می شوند چرا که ایران جزیره امن آنها بود.

وی در ادامه اضافه کرد: در سالنامه “نوردانش” منتشر شده در سال ۱۳۲۵ هجری شمسی، مقاله ای بود که در آن تصریح کرده بود که بزودی در ایران، انقلاب اسلامی شکل خواهد گرفت، و جالب توجه است که در هیچ کجای این سالنامه نوشته نبود این مقاله را چه کسی نوشته است.

نمانیده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امام خمینی(رحمت الله علیه) کتابی در آن تاریخ نوشته اند به اسم “کشف اسرار” که رد موضوع وهابیت و مرتدین بود، در حالیکه خواندن آن کتاب ممنوعیت داشت؛ بعدها من در کتابخانه ای در بشرویه این کتاب را دیدم و مطالعه کردم و متوجه شدم، مقاله ی بی نام نشانی که در آن سالنامه چاپ شده بود را امام خمینی(رحمت الله علیه) نوشته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه افزود: مرحوم آقا شیخ نصرالله شهابادی نقل می کند که هنگامی که امام(رحمت الله علیه) تبعید بود در عراق، من خوابی دیدم که در خوزستان هستم و درخت های خرما سوخته است، به محضر امام (رحمت الله علیه) رفتم و خواب را تعریف کردم؛ امام فرمودند، پدر شما به من خبر داد که انقلابی می‌شود و بعد از انقلاب جنگی می شود و درختان نخل در آن جنگ خواهد سوخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی با حمایت شوری، آمریکا و اروپا به جنگ با ایران آمدند، گفت: جنگ های روانی، فرهنگی، اقتصادی و فکری برای آزمایش بندگان خدا است و همه ی آنها امیدی برای آینده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، گفت: این مکتب و انقلاب علف بی ریشه که نیست؛ این انقلاب كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ، است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: خوش بحال آن افرادی که با خونشان این درخت را آبیاری کنند، و بالاتر از آن خوش بحال آن افرادی که ایستادگی کرده و از این درخت نگهداری می کنند، افرادی که مانند میخ هرچه به سرشان بزنید پایشان محکم تر می شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *