خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تلاش بی وقفه آیت الله مصباح یزدی در اشاعه فرهنگ اسلامی / اندیشه این حکیم فرزانه باید همه گیر شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تلاش بی وقفه آیت الله مصباح یزدی در اشاعه فرهنگ اسلامی / اندیشه این حکیم فرزانه باید همه گیر شود

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه مرحوم علامه مصباح ذوب در امام و رهبری بودند، گفت: اندیشه ایشان باید همه گیر شود و تمام مردم به خصوص جوانان که تشنه این نوع اندیشه اند بهره مند شوند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در نشست جمعی از جوانان فعال فرهنگی بیرجند با نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت ارتحال حضرت علامه مصباح یزدی، با اشاره به اینکه حکیم به فردی اطلاق می گردد که در میان انبوه اندیشه های بی ریشه جهانی به مقصود واقعی رسیده باشد، گفت: حکیم فردی است که حرف و عملش دارای علت و دلیل محکم و پشتوانه ای قوی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره اینکه مرحوم علامه مصباح یزدی از دوران قبل انقلاب موسسه ای داشته و با ابتکار نسبت به توزیع فرهنگ اسلامی تلاش می کردند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی نیز کارها را صورت وسیع تر و عمیق تر ادامه داند و در این مدت شاگردانی تربیت کردند که هم دارای علم هستند و هم در صحنه های جهانی با شجاعت حضور دارند که این ویژگی را از استاد خود فراگرفته اند.

وی با بیان اینکه این حکیم فرزانه ذوب در امام و رهبری بودند، گفت: به نحوی که حتی در یک از جلسات ایشان به خاک می افتند تا پای رهبر معظم انقلاب اسلامی را زیارت کنند، حکیم برای کارهایش دلیل دارد و بدون دلیل کاری را انجام نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام تعاملات و رفتار یک فرد عالم باید بر اساس علم باشد، افزود: علمی که بر اساس دین،  خودشناسی، جامعه شناسی و در نهایت خداشناسی است و از مبدا تا معاد و همه جوانب یک عمل را در نظر می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه هر فردی که بخواهد به سمت کمال انسانی برود باید یک سری چارچوبه را رعایت نماید، گفت: آنچه که این چارچوبه را حفظ می کند، دین خداست، و علاوه بر این  نیز باید در مهار نفس اماره همواره تلاش کند.

وی با بیان اینکه یک فرد حکیم باید مهار نفسش در دستش باشد، تاکید کرد: اگر فردی علم را فراگرفته باشد و به تمام مسائل تسلط داشته باشد اما نفس او رها باشد، همه چیز را تباه و فاسد می کند.

امام جمعه بیرجند در ادامه تصریح کرد: اگر عالمی حریص باشد، آفت دین است ،اگر طمع داشته باشد ، مانند موم در دست دیگران قابل انعطاف است و اگر ترس نیز داشته باشد، نمی تواند در مسائل مختلف مدیریت داشته و یا اگر در مسائل عاطفی ضعیف باشد و در مقابل خویشاوندان، فرزندان یا نور چشمی ها کوتاه بیاید، نمی تواند جامعه را هدایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با بیان اینکه اگر از دنیا بخواهید و هر مقدار نیز به او زمان بدهید، نمی توانند مدلی به کاملی و دقت مدل اسلام به  جهت رهبری یک جامعه ارائه دهند، گفت: اینکه امروز چرا خیلی از قوانین و مصوبات کشور که همه منتظر اند اجرا شود ولی اجرایی نمی شود، همین مطیع ولایت نبودن است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که افراد به دنبال خویشاوندان، ماشین، خانه و به فکر اختلاص باشند نمی توان به آرمان های انقلاب اسلامی رسید، گفت: نباید ۴۰ سال طول می کشید تا گام دوم انقلاب را برداریم، البته جلوه های از امید خود را نشان می دهد اما اگر همه جا ما این مطیع بودن نسبت به ولایت را حفظ می کردیم فرصت شیطنت ها را به غرب نمی دادیم و برای آنان هیچ حسابی باز نمی کردیم.

نماینده مقام معظم رهبر در خراسان جنوبی در ادامه افزود:  این حساب های که باز می کنیم چون با آنان معامله می کنیم بعد پایمان گیر می کند، مشکل از ما است و الا اگر به اصول انقلاب و  فرمایشان رهبر معظم انقلاب عمل کنیم استکبار در پیش ما هیچ چیز نخواهد بود. اما متاسفانه عناصر خود فروخته داخلی برای دشمن فرصت درست می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه نظریه های افرادی کم نظیری همچون آیت الله مصباح و آیت الله مطهری اگر در دنیا مطرح شوند تمام نظریه های دیگر زمین گیر خواهد شد، گفت: نظریه این افراد از علمی است که از علم امام صادق (علیه اسلام) سر چشمه گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه کتاب زیبایی شرور علامه مصباح مکمل کتاب عدل الهی شهید مطهری است، افزود:  اندیشه آیت الله مصباح باید همه گیر شود و تمام مردم به خصوص جوانان که تشنه این نوع اندیشه اند بهره مند شوند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *