خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بی بصیرتی سبب پیروز شدن باطل بر حق می شود/ بصیرت یک معیار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بی بصیرتی سبب پیروز شدن باطل بر حق می شود/ بصیرت یک معیار است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه طور طبیعی همواره حق بر باطل  غلبه می کند، گفت: اگر بصیرت نباشد، باطل بر حق پیروز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز(۷ دی ) در دیدار دست اندرکاران مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی و دهه بصیرت با اشاره به اینکه عنصر بصیرت یک موضوعی است که زندگی جوامع بشری را رقم می زند، گفت: بصیرت یک معیار است به نحوی که هر زمانی که جبهه حق زمین خورده، جامعه دچار بی بصیرتی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه حق به طور طبیعی حق بر باطل غالب است، ولی اگر بصیرت نباشد، باطل پیروز خواهد شد، افزود: سرنوشت جامعه انسانی و آیندگان به بصیرت بستگی دارد. اما بصیرت به چه صورت شکل می گیرد؟

وی  با بیان اینکه سه اصل در تحقیق بصیرت نقش مهمی دارد، گفت: اصل اول علم و تربیت است، به طوری که در هر موضوعی اگر بخواهیم به هدف برسیم باید ابتدا علم آن را پیدا کرد، اما  علم به تنهایی کافی نیست.

امام جمعه بیرجند اصل دوم در تحقق بصیرت را میزان تقوا در هرفردی دانست و افزود: بصیرت وقتی در یک فرد حاصل می شود که درون هر فردی حق طلبی وجود داشته باشد و برای تشخیص حق از باطل باید تقوا رعایت گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه تقوا به دو صورت تقوای عقلی و شرعی است، گفت: اگر فردی تقوای عقلی داشته باشد به تقوای شرعی و ایمانی می رسد و اگر فردی تقوای عقلی نداشته باشد حتی اگر همنشین پیغمبران خدا باشد نیز به تقوا نخواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۴۲ سال اخیر نیز وجود داشته اند افرادی که شاید سوادی نداشته اما تقوا داشته و هیچگاه اشتباهی نکرده اند، گفت: اما چه بسا افرادی که تحلیل گر و با سواد بوده اند اما از همه گمراه تر بوده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه اصل سوم جهت تحقق بصیرت، فهمیدن معانی واژه ها و الفاظ است، گفت: واژه ها همواره معانی مختلفی دارد، به طوری که یک معنی محاوره ای داشته، اما  در مسائل حقوقی، سیاسی و در واژگان استعمار گران معانی دیگری می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مواردی که افراد گول می خوردند و باعث می شود مردم به اشخاصی اعتماد کنند که حرف استعمارگران را می زنند ، به کار بردن الفاظ و واژه‌هایی است که در محاوره بسیار زیباست اما در فرهنگ لغت سیاسی و استعماری معنای دیگری می‌دهد و باعث می شود مردم دل به چیزی بدهند که برای آنها خطرناک است.

وی با بیان اینکه خطرناک ترین سلاح روز الفاظ و واژگان است، یادآور شد: این افراد دم از حقوق، آزادی و جامعه جهانی می زنند، اما منظور کدام حقوق و آزادی است؟ الفاظی که در سیاست یک معنی و در اجتماع معنی دیگری می‌دهد و با این الفاظ مردم را گول می زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه  اگه این سه اصل در کنار هم تحقق یابد، بصیرت حاصل می‌شود، افزود: مردم ایران اسلامی مردم بسیار خوبی هستند و همواره در بزنگاه های مختلف به عهد خود وفا کرده اند اما راه ناهمواری پیش رو است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه برای درک بهتر وازه ها نیاز به یک فرهنگ نامه است تا مردم معانی مختلف واژه ها را بدانند و بدانند منظور کدام معنی این واژه است، افزود: خانواده ها، آمورش پروش، حوزه‌ها و دانشگاه ها آموزش لازم جهت افزایش تقوا و بصیرت را انجام نداده اند.

وی در پایان با اشاره به آیه ” مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا”[۱] خاطر نشان کرد: یک انسان اگر به وسیله شما هدایت شود  و در راه حق قرار بگیرد با ارزش تر از تمام آنچه که آفتاب بر آن می تابد است.

انتهای پیام/

[۱] سوره مائه آیه ۳۲

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *