خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اوضاع بوجود آمده در زمینه بورس و کالاهای قاچاق حاصل عدم نظارت ها است/ مردم به کسانیکه اندیشه آنها در خارج از مرزهاست، اعتماد نکنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اوضاع بوجود آمده در زمینه بورس و کالاهای قاچاق حاصل عدم نظارت ها است/ مردم به کسانیکه اندیشه آنها در خارج از مرزهاست، اعتماد نکنند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با انتقاد از عدم کنترل اوضاع بوجود آمده در بورس و کالای قاچاق گفت: این گرانی ها قابل کنترل است، اما در عمل این اتفاق نمی افتاد و باعث رنج و التهاب مردم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در دیدار با آقای «سلمان اسحاقی» نماینده مردم شریف قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس یکی از زیر ساخت های مهم کشور است، گفت: مجلس شورای اسلامی از سویی مظهر اراده مردم  و از سویی ریل حرکت دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه انتخاب این مجلس توسط مردم جای شکر دارد، چرا که نمایندگان  جوان  و خوبی را انتخاب کردند،  بیان کرد: آنچه که الان از مجلس توقع داریم، هوشیاری است، زیرا که شرایط فعلی کشور شرایط عادی نیست و خوشبختانه تاکنون این هوشیاری در مجلس دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه عاقل آن فردی نیست که بین خوب و بد فرق بگذارد، بلکه عاقل آن کسی است که بتواند بین خوب و خوب‌تر و بد و بدتر فرق بگذارد، افزود: امروز شما در شرایط انتخاب بین بد و بدتر قرار دارید و هر تصمیمی که گرفته می شود، باید بسنجید در حال حاضر چه عارضه‌ای دارد و در آینده چه عارضه‌ای خواهد داشت.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: توان این مجلس خیلی بیشتر از آن چیزی است که در گزارشات آورده می شود، ولی بدلیل شرایط خیلی حساسی که در کشور حاکم است، از توان مجلس کاسته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با انتقاد از عدم کنترل اوضاع بوجود آمده در بورس، ورود کالای قاچاق و خروج غیر قانون دام در مقطع در کشور که خود مردم نیاز دارند، یادآور شد: این گرانی‌های سرسام آور از نظر تئوری حل شده و قابل کنترل است، اما در عمل این اتفاق نمی افتاد و باعث رنج و التهاب مردم می‌شود.

وی افزود: مجلس جلوی واگذاری این ارزهایی که به عنوان کالای اساسی از کشور خارج می شود و بعد کالاهای بی ارزش وارد می شود را بگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی فرصت قانونی دارند تا فردی را انتخاب کنند که مشکلات را حل کند، گفت: امیدواریم مردم از این فرصت قانونی خود، استفاده کنند و بهترین فرد را انتخاب کنند و به کسانیکه اندیشه آنها در خارج از مرزهاست، رای ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده علم بدون فرهنگ صحیح که ما از آن به عنوان تقوا یاد می کنیم، برای مردم جز ویرانی، جنگ و دزدی پیشرفته نداشته است،

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: در دنیایی که علم بدون تقوا این چنین بن بستی را ایجاد می کند، لازم است که ما به عنوان مسلمان، طرح علم با تقوا را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه گزارش هایی به دست ما میرسد که بعضی مراکز آموزشی امور فرهنگی را ضعیف یا حتی حذف کرده‌اند، گفت: یکی از ارکان رشد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، احیای فرهنگ اسلامی است، چرا که انسان خلقتاً فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی رکن دیگر رشد برای دانشجویان را انجام امور عملی در کنار دروس تئوری دانست و افزود: باید دولت‌ها به دانشگاه‌ها نزدیک شوند و دانشجویان در انواع و اقسام مسائل حضور داشته باشند، چرا که تمام دانش دانشجویان در کنار مسائل تئوری نیاز به جنبه عملی نیز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با تاکید بر اینکه همان طور که هر جا دانشجویان جمهوری اسلامی ایران وارد شدند و به خوبی عمل کردند در فضای مجازی نیز می توانند با قدرت عمل کنند، بیان کرد: فضای مجازی را در اختیار دانشجویان قرار ندادند و باعث شد امروز فضای مجازی در اختیار بیگانه قرار گیرد و مشکلات بسیاری در بین نوجوانان و جوانان پس از شیوع ویروس کرونا و لزوم برگزاری آموزش در این بستر شد.

نماینده ولی فقیه در پایان با انتقاد از عدم اعتماد به توان نخبگان و دانشجویان کشور، خاطر نشان کرد: چرا در کشور به دانشجویانی که امروز در زمینه ساخت هواپیماهای جنگی و بدون سرنشین به دستاوردهای قابل قبولی رسیده‌اند، اعتماد نمی شود تا در زمینه ساخت هواپیمای مسافر بری ورود کنند؟ اگر به جوانان ایرانی اعتماد کنند قطعا می توانند نیازمندهای کشور را تولید کنند و بسازند، اما می بینیم که برای ورود هواپیمای دست دوم کشورهای غربی کلی مراسم می گیرند و فلان مدیری که در آن زمان مسئولیت داشته با کلی افتخار از آن یاد می کند! و قرارداد های نجومی با این کشورها می ببندند، اما به دانشجویان داخلی اعتمادی نمی‌کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *