خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اربعین امسال به مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اربعین امسال به مانند دهه اول محرم باشکوه برگزار خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اربعین امسال نیازمند همت و طرحی است که از شکوه شور و عشق حسینی کاسته نشود، گفت: شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین المللی به وجود آمده است که جاذبه ی وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اظهار کرد: حضور جمع ارزشمند شما محبین اهل بیت(علیه السلام) و ورود پرچم متبرک اباعبدالله الحسین پیرامون موضوع امام حسین(ع) و اربعین آن حضرت، بسیار مغتنم است.

 

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید ” وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ ” افزود: حضرت امام حسین(ع) حجت خدا و حجت بالغه است، و اگر کسانی دو دل هستند آزمایش کنند و در طول این ۱۴۰۰ سال فرصت که همراه با همه امکانات، دشمنی ها و سرمایه های مادی، علمی، ادبی و هنری بوده است، فرد دیگری به مانند حضرت امام حسین(ع) را به ما نشان دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: به همان نحوی که بیان الهی نسبت به قرآن اتمام حجت فرموده است، احادیث و روایاتی که معصومین بیان فرمودند نیز حجت را بر همگان تمام کرده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: روایات و احادیثی که رسول گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) درباره امام حسین(ع) فرمودند، در زمانی بوده که اباعبدالله الحسین(ع) کودکی ۴ الی ۵ ساله بودند و ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال در صحنه عینی آن روایات را مشاهده می کنیم و این یک اتمام حجت برای همگان است.

 

وی ادامه داد: زیارت هایی که درباره ائمه معصومین وارد شده و مستند است، و متون آن نیز معتبر می باشد، کم نیستند اما وقتی علائم شیعه را می خواهند معرفی کنند، در آن همه روایات معتبر و مستند و متن های بسیار متعالی، نشانه شیعه زیارت اربعین معرفی شده است که در آن رمزها نهفته است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: نسل های گذشته با همه صداقت، ایمان و معرفتی که داشتند، زیارت اربعین را انجام می دادند که خدا اروح آنها را شاد و با اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند، اما خداوند متعال به من و شما هدیه ای بیش از آنها داده است و آن این است که مسئله قیام حضرت امام حسین(ع) که در راستای اهداف همه انبیاء الهی است را مشاهده می کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: آنچه در سال ۶۱ هجری انجام شد یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان است و متمم آن حضرت امام حسین(ع) می باشد و امروز ملاحظه می کنید شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین المللی به وجود آمده است که جاذبه ی وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

 

وی در ادامه گفت: امروز جبهه حق و جبهه عدالت در مقابل جبهه‌ی بی عدالتی، ظلم، فساد و تباهی استکبار بین المللی به سرکردگی غرب مخصوصا آمریکا، یک حالت جهانی و بین المللی پیدا کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: منحوس بودن و غیر منحوس بودن ویروس کرونا بعدها مشخص خواهد شد زیرا نظرات مبهمی وجود دارد از اینکه این ویروس یک ویروس طبیعی و آزمایشگاهی است و به صورت اتفاق از آزمایشگاه خارج شده است و یا اینکه در یک طرح و توطئه عظیم که بعدها آثار آن مشخص خواهد است، اجرا و گسترش پیدا کرده است، اما در هر حال هر کدام که درست باشد این یک آزمایش عظیم و فراگیر برای همگان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: هر موضوع و مسئله ای نه خیر محض است و نه شَرِّ محض، اما آنچه مهم می باشد این است که ما بتوانیم از زاویه خیر آن استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش های ایمانی را به گونه ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: خوشبختانه در دهه اول محرم مراسمات بسیار باشکوهی برگزار شد که امیدواریم خداوند متعال به همه دست اندرکاران مراسمات محرم خیر عنایت کند زیرا در سطح جهان بسیار زیبا درخشیدند و پیشرفتگی و رشد خود را نشان دادند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *