خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس امر به معروف و نهی از منکر بر اساس حب است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس امر به معروف و نهی از منکر بر اساس حب است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ناشناخته نیست بلکه یک مسئله قابل تعریف است که اساس آن بر اساس حب است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: اهم فضائلی که بقیه واجبات به آن اقامه می شود امر به معروف و نهی از منکر است، لذا برابر متن قانون اساسی، از فرصت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای احیاء این فریضه الهی استفاده کرد.

 

وی افزود: احیاء امر به معروف و نهی از منکر شامل همه و از جمله خودمان می شود که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام تکوین و تشریع بر قانون استوار است، خاطر نشان کرد: به سرمنزله مقصود رسیدن از طریق قانون امکان پذیر است حال می‌خواهد قانون فطرت و یا قانون عقل، شرع، علم، اخلاق، وجدان و یا سیاست باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: مسلما هر فرد و جامعه ای به هر اسمی، اگر از چارچوبه ی قانون رها شود هرگز به جایی که می خواهد برسد، نخواهد رسید.

 

وی ادامه داد: اغلب مردم انواع و اقسام مسائل روزمره خود را متوجه می شوند اما نوبت به مسائل دینی که می رسد هر فردی برداشتی از آن می کند.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد در قضیه ویروس کرونا ضایع نشود و سالم بماند و این شرایط خطرناک را پشت سر بگذارد، راه آن همکاری با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: امروز در شرایطی هستیم که دشمن می گوید همه گزینه ها را برای مقابله با ایران اسلامی بر روی میز داریم، که مسلما گزینه های مبارزات نرم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار خطرناک تر است.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه دشمن نتواند جامعه ما را فاسد و گمراه کند و از چارچوبه‌ی قانون عقل و شرع و ارزش ها خارج نکند، باید یک نوع عمل بازدارنده در قالب های زیبای بصیرتی و روشن نمودن اذهان، انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ناشناخته نیست بلکه یک مسئله قابل تعریف است که اساس آن بر اساس حب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان کرد: بیش از هر فردی، پیغمبران، ائمه اطهار و علما جامعه را دوست دارند زیرا خیر جامعه و مردم را می خواهد، لذا باید این فریضه الهی اجرا گردد و جلوی مفاسد گرفته شود.

 

وی عنوان داشت: باید جلوی انواع و اقسام فسادهای اخلاقی، سوء استفاده های مالی در مدیریت ها و… گرفته شود.

 

امام جمعه بیرجند افزود: شرط امر به معروف و نه از منکر، تجویز تأثیر است، لذا باید شرایطی فراهم گردد که موثر و بازدارنده باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که همه واجبات به آن پیوند خورده است.

 

وی اضافه کرد: اگر چنانچه حواشی امر به معروف و نهی از منکر کاسته شود و تعریف صحیحی از آن صورت گیرد، هیچگونه اختلاف نظری وجود نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: باید امر به معروف و نهی از منکر احیاء گردد زیرا نسخه درمان کلی که برای جامعه نوشته می شود، همین واجب الهی است که بر اساس حب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه باید همواره هوشیار و بصیر بود، گفت: دشمن در کمین است که از هر رخنه ای و به هر بهانه ای وارد شود، لذا بسیاری از مسائلی که با بازی الفاظ مطرح می شود، در آن اهداف بیگانه پیاده می گردد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *