خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ شرک و کفری بدتر از شرک سیاسی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هیچ شرک و کفری بدتر از شرک سیاسی نیست

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: کار اصلی جامعه، توحید سیاسی است و این در حالی است که هیچ بُت، شرک و کفری بدتر از شرک سیاسی نیست.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز خراسان جنوبی ضمن عرض تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شناخت جایگاه هر مسئولیتی که انسان می پذیرد بسیار مهم می باشد، و اینکه گاهی افراد نمی توانند جایگاهشان را حفظ کنند به خاطر این است که برایشان تعریف نشده است.

 

وی افزود: جامعه روحانیت مبارز در باطن خود دارای تعریفی است و آن اینکه با کفر، نفاق و ظلم مبارزه می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کلمه روحانیت یک کلمه وارداتی است و آنچه برای ما مطرح می باشد، علمای دین است، خاطر نشان کرد: در هر فردی ابتدا باید جایگاه توحیدی محکم باشد تا بعد بتواند با کفر، شرک و نفاق مبارزه کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: برخی از افراد که اهلیت علمی، ایمانی و اخلاقی ندارند و ابزار دست کفار و مشرکین هستند، شرک را برای افراد تعریف می کنند و بر اساس دیکته های استعمارگران، به عنوان مثال توسلات را شرک می دانند در حالی که معنی آن را خود متوجه نمی شوند زیرا عالمی که ما در آن خلق شده‌ایم تمامش توسلات است.

 

وی ادامه داد: کار اصلی جامعه، توحید سیاسی است و این در حالی است که هیچ بُت، شرک و کفری بدتر از شرک سیاسی نیست.

 

امام جمعه بیرجند گفت: از گذشته تاریخ تا به امروز همه آنچه که ۱۲۴ هزار پیامبر و اوصیای الهی را به انزوا کشانده، دیدگاه های سیاسی بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: وقتی کسی طاغوت را می پذیرد و یا به نحوی در جایگاه سیاسی خود به طاغوت تمایل پیدا می کند، یعنی با همه پیغمبران در حال جنگ است.

 

وی ابراز داشت: رشته توحیدی را کسی می تواند ادعا کند که هیچ شائبه پیوند و گرایش ذهنی به طاغوت نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاسق، منافق است و منافق، مشرک و مشرک، ظالم و ظالم، کافر است، اضافه کرد: کسی که حق را نبیند و به باطل گرایش پیدا کند، طاغوت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه کسی که به غیر از خدا از هیچ فرد دیگری نترسد، می تواند با ظلم، کفر و نفاق مبارزه کند، افزود: کسی که مومن است به این معنی نیست که مشکلی به سراغش نمی آید بلکه مشکلات برای او شیرین و سرشار از زیبایی است.

 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، بیان داشت: ما چهل سال انقلاب را تجریه کرده ایم که سرشار از فراز و نشیب بوده است لذا اکنون که جامعه روحانیت مبارز و پیوند علمای دین می خواهد مجددا تجدید سازمان کند، باید شرط اولیه را که همان توحید خالص است مدنظر قرار دهد، زیرا اگر آن حاصل نشود، موفقیت حاصل نمی گردد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *