خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دفاع مقدس برای ۸ سال نیست بلکه برای ۸ قرن است/ درس دفاع مقدس، درسی است که دنیا باید از آن عبرت بگیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دفاع مقدس برای ۸ سال نیست بلکه برای ۸ قرن است/ درس دفاع مقدس، درسی است که دنیا باید از آن عبرت بگیرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای ۸ سال نیست بلکه برای ۸ قرن است، گفت: اینکه می بینید امروز همه کشورهایی که با ادعای آنچنانی خودشان را هنوز ابرقدرت می دادند اما محتاطانه در مقابل ایران عمل می کنند به این دلیل است که ۸ سال دفاع مقدس درسی را آموخته است که فراموش نشدنی است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس و میلاد حضرت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: امر خدا چه امر تکوینی که در نظام خلقت است و چه امر تشریعی که در دین و شریعت است، امر به عدل است، یعنی هر چیزی بر اساس هدفی آفریده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بعثت همه پیامبران الهی اقامه عدل بوده است، خاطر نشان کرد: همه چیز تحت قانون عدل اداره می شود و اگر انسان بخواهد به کمال برسد شرط آن عمل به عدل است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: همواره در طول تاریخ و از زمان قابیل تا به امروز ظلم بوده و هست اما باید توجه داشت که هیچگاه نباید تسلیم ظلم شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: فرق منظلم با مظلوم در این است که منظلم، تن به ظلم می دهد اما مظلومیت شرف است زیرا پای حق خودش ایستاده و از آن دفاع کرده و این در نزد خدا ماجور است.

 

وی با بیان اینکه تن دادن به ظلم، عین ظلم است، گفت: همواره در طول تاریخ دو قشر آفت جوامع بشری بوده اند، یک قشر انسان های متکبر، خودخواه و خودبزرگ بین که دم از خدایی زدند و دیگر کسانی که در مقابل آنها کوتاه آمدند که این بدترین ننگ است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: ارزش دفاع مقدس از نظر ارزش های قرآنی، وحیانی، انسانی و الهی تشخیص داده می شود، زیرا مردم ایران اسلامی در یک شرایط نابرابر در مقابل ستم ستمگران و استعمار جهانخواران و سیستم های فاسد قیام کرده و ایستادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: قیام مردم ایران اسلامی به این معنی بود که در مقابل شرق و غرب که در حال نابودی اسلام بودند، بایستند.

 

وی ادامه داد: جنگ ایران و عراق، ظاهرش این بود که بعثی های همراه با صدام در حال جنگ با ما هستند اما باطن آن اینگونه نبود زیرا شوروی، کشورهای اروپایی و آمریکا در حال جنگ با ما بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کشوری بعد از انقلاب در آن شرایط جابجایی، برای جنگ آمادگی ندارد، افزود: بعد از اینکه صدام به پشت تلویزیون آمد و قرارداد الجزایر را پاره و حکم حمله داد و در مصاحبه خود نیز گفت که من یک هفته دیگر در تهران با شما مصاحبه خواهم کرد، تمام دنیا این صحنه ها را می دیدند اما سازمان های بین المللی بعد از هشت سال گفتند که ابتدا باید مشخص شود که شروع کننده جنگ چه کسی بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: در جنگ علیه ایران هدف دشمنان این بود که به مانند تاریخ گذشته ایران و بسیاری از مناطق دنیا، سلطه ای حاصل شود اما بعد از ۸ سال دیدند که مسئله به گونه ای دیگر رقم می خورد و به این نتیجه رسیدند و گفتند که آن کسی که قرارداد الجزایر را پاره کرده و شروع کننده جنگ بوده است، صدام می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس برای ۸ سال نیست بلکه برای ۸ قرن است، گفت: اینکه می بینید امروز همه کشورهایی که با ادعای آنچنانی خودشان را هنوز ابرقدرت می دادند اما محتاطانه در مقابل ایران عمل می کنند به این دلیل است که ۸ سال دفاع مقدس درسی را آموخته است که فراموش نشدنی است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: خداوند روح پاک رزمندگان و شهدا را مورد رحمت خود قرار دهد و جان جانبازان، آزادگان و نیروهای مسلح را که این افتخار ۸ سال دفاع مقدس را در کنار مردم و برای خدا و مردم انجام دادند، حفظ کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: ارزش دفاع مقدس و نقش شهدا، جانبازان و نیروهای مسلح در آینده های دور مشخص خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه منظلم بودن ننگ است، گفت: استعمارگران با حکومت های ننگین خود مانع دفاع مردم از خود، دین، حیثیت، عقیده و کشور خود می شوند به گونه ای که برخی از کشورها را گاو شیرده خود می نامند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مردم ایران اسلامی در جنگ ۸ سال دفاع مقدس نه تنها امتیازی به دشمنان ندادند بلکه به اوج کمال انسانیت رسیدند زیرا کسب شهادت سرمایه گزاری برای ابد است و این آرزوی هر انسان آزاده و عارفی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بوسه زدن بر دستان نیروهای مسلح مایه افتخار است، گفت: امروز رهبر فقیه، متعهد، عارف و عالم دین، می گویند که من بر دست و بازوی نیروهای مسلح، بسیج مردمی و جبهه های ایمانی بوسه می زنم و و بر این بوسه زدن افتخار می کنم.

 

وی اضافه کرد: درس دفاع مقدس، درسی است که نه تنها برای کشور ما بلکه دنیا باید از آن درس عبرت بگیرد تا ملت های مستضعف در کنار یکدیگر قرار گیرند و دست جهانخواران را کوتاه کنند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: این شما نیروهای مسلح بودید که بعد از ۲۰۰ سال چنین معجزه ای را رقم زدید و امروز مشاهده می کنید در دنیا کار شما به عنوان افکار عمومی جهان درآمده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: اگرچه سطه های استعمارگران زیاد است اما در خیابان های واشنگتن، برلین لندن و فرانسه، مردم حرف شما را که در چهل سال قبل زده اید، فریاد می زنند.

 

وی تصریح کرد: در روایات آماده است که انقلابی قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) شکل خواهد گرفت که زمینه سازی ظهور را بر عهده دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شما سدی را شکسته اید که در شرق و غرب عالم به عنوان یک تفکر درآمده است که در این جهت باید دست ستمگران و استعمارگران کوتاه شود.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: هر ساله در روز اربعین مردم از کشورهای مختلف و با آیین های مختلف به سمت کربلا می آیند و آن به این معنی است که کربلا سمبل مبارزه با ستم است و این تفکر تشیع است که همه دنیا به سمت آن سوق پیدا می کنند.

 

وی در ادامه گفت: امسال اگرچه حضور فیزیکی در خاک کربلا به خاطر رعایت مسائل بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا وجود ندارد، اما حقش این است که امسال از هر سالی باشکوه تر برگزار خواهد شد زیرا کربلا همه جا را فرا خواهد گرفت و کُلُّ أرضٍ کَربَلا خواهد شد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مردم در دهه اول محرم، هم در شکوه عاشورا و هم در رعایت امور بهداشتی خوش درخشیدند، بیان داشت: مسلما اربعین امسال ویژگی خاصی خواهد داشت که امیدواریم همه اینها زمینه آماده شدن جهان برای اجرای عدل و ظهور صاحب عدل، حضرت مهدی(عج) باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت: خداوند متعال به شما طول عمر و توفیق عنایت کند تا در لشکر عدالت خواه حضرت صاحب الزمان(عج) حضور داشته باشید.

 

انتهای پیام/

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *