خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بازسازی مسجد نیازمند اقدامات فکری، فرهنگی و عملی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بازسازی مسجد نیازمند اقدامات فکری، فرهنگی و عملی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: اگر بخواهیم بعد از ۱۴۰۰ سال مسجد را دوباره بازسازی کنیم، نیازمند کارهای فیزیکی، فکری، فرهنگی، علمی و عملی هستیم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور(طرح امام محله) سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به اینکه اسلام ناب قرن ها در انزوا بوده است، لذا به صورت طبیعی رسیدن به قله مطلوب باید تدریجی باشد تا بهره برداری از سرمایه های عظیم مکتب اسلام پیاده شود.

 

وی افزود: اگرچه مسجد ظاهر ساده ای دارد اما دارای باطنی است که اگر اسلام ناب در انزوا نبود و مسجد رسول الله و امیرالمومنین باز می بود، نوع بشر به کمالات نامتناهی خود می رسید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز مشاهده می کنید که در دنیا با نام مسجد چه می کنند، گفت: طرح مسجدالحرام بر پیغمبری و علوی ریخته شده است که اگر اینگونه باشد می تواند بر جهان انسان اندیشه خودش را که اندیشه‌ی سیر الله است و تمامش کمال و تزکیه می باشد، عرضه کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه مسجد برنامه می خواهد زیرا بدون برنامه ریزی و طرح هیچ کاری نمی توان انجام داد، تصریح کرد: اگر بخواهیم بعد از ۱۴۰۰ سال مسجد را دوباره بازسازی کنیم، نیازمند کارهای فیزیکی، فکری، فرهنگی، علمی و عملی هستیم.

 

وی اضافه کرد: بیش از هر چیز مغز متفکری که در محراب مسجد قرار می گیرد باید فعال باشد زیرا به وسیله او و امثال او همه به یکدیگر پیوند می خورند و ائمه محلات، ائمه جماعات می شوند و ائمه جماعات ائمه جمع، و ائمه جمع، امام جامعه می شوند، لذا باید اندیشه‌اش نسبت به هر چیزی که در اولویت تشخیص داد به وسیله انسان های شایسته به مردم ابلاغ گردد.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: اگر شرایط عادی وجود داشته باشد و موانعی نداشتیم، کارها بهتر انجام می شد، اما متاسفانه موانع، تهاجم و کارشکنی دشمنان بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: تبلیغات دشمن از نظر کیفیت، کارایی و امکانات با ما قابل قیاس نیست زیرا آنها با تبلیغات فراوان و فضای مجازی، از هیچ، بالاتر از کوه می سازند و این در حالی است که ما از تبیین همان واقعیت ها عاجز هستیم.

 

وی ادامه داد: اگر ما به درستی بتوانیم کلام حضرت امام صادق(ع) را به مردم برسانیم مردم لذت می برند و جذب می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر عزم راسخی وجود داشته باشد، کارها شدنی است، گفت: امروز یکی از علل کارآمد در موثر بودن، اتصال تشکیلات ها به یکدیگر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: انواع گروه های مختلفی که در سراسر جهان پراکنده هستند و هدفشان نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است همه یک حرف می زنند و این یعنی اینکه دشمنان حساب شده و هماهنگ کار می کنند، آنها اقدامات خود کارشناسی کرده و کوچکترین کار را در اتاق های فکر خود بررسی می کنند تا تاثیرپذیر باشد.

 

وی افزود: امروز مشاهده می کنید که استعمارگران دنیا را ویران می کنند و بدون هیچ دلیلی به کشورها حمله ور می شوند و مردم را قتل عام کرده و منابع انرژی را غارت می کنند، اما با همه این اقدامات باز نسبت به حقوق بشر ما را زیر سوال می برند.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: ما اگرچه کار و تلاش زیادی انجام می دهیم اما کار هدفمند و اولویت دار موثری را دنبال نمی کنیم، لذا اگر ما آنگونه که باید عمل کنیم، قطعا این مردم خوب با ما همراه خواهند شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: مردم همانگونه که در دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند امروز نیز در این شرایط سخت کرونا، مشکلات اقتصادی و جنگ های روانی باز هم در صحنه هستند و پاسخ دشمنان را می دهند.

 

وی تصریح کرد: مسجد به مانند انسان دارای ظرفیتی نامتناهی است اما درصد بسیار کمی از این ظرفیت استفاده می شود و این در حالی است که بسیاری از انسان های شایسته، باسواد، با ایمان، تحصیل کرده و عاشق به انقلاب در مرکز بزرگی چون  قم و مشهد هستند که کسی به سراغ آنها نمی رود و از آنها استفاده نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما باید شرایطی را مهیا کنیم تا جایی که نیرو در مراکز داریم، مسجد بدون پیش نماز و منبر بدون خطیب نداشته باشیم که متاسفانه دراین خصوص در استان ما اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: با وجود قرآن، مکتب، تاریخ و شرایط معاصر، ما حرف های زیادی برای گفتن داریم اما ابتدا باید اقدامات اولویت بندی و تبیین گردد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *