خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات موجود در بخش اقتصادی و غیر اقتصادی، به خاطر عدم پیاده شدن صحیح قانون است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکلات موجود در بخش اقتصادی و غیر اقتصادی، به خاطر عدم پیاده شدن صحیح قانون است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه در قانون بخش خصوصی از نظر ثروت، تولید ثروت و انواع و اقسام پیشرفت های اقتصادی، مستقل است اما در خارج عملا اینگونه نیست، گفت: مشکلات موجود در بخش اقتصادی و غیر اقتصادی، به خاطر عدم پیاده شدن صحیح قانون است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی به مناسبت هفته تعاون در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اموراجتماعی و اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون استان اظهار کرد: از نظر شخصی و اجتماعی، بشر به گونه ای خلق شده که از جمله نیازهای اولیه‌اش، حل نیازهای اقتصادی است و در اینباره چه در طول تاریخ و چه در زمان معاصر طرح های مختلفی بوده و ارائه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسئله حل موضوع اقتصادی بسیط نیست بلکه عوارض و لوازمی دارد که از آن جدا نمی شود، افزود: باید توجه داشت که برآورده شدن نیازهای مادی انسان، نباید موجب سلطه و بردگی افراد گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: طبق قانون دین، کار شخصی را نمی شود بر دیگری تحمیل کرد اما آنچه در عرف جامعه وجود دارد این است که متاسفانه برده داری از طریق طعمه، رایج است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: مالک سیستم سرمایه داری لیبرال دموکراسی غرب، طبقات سرمایه دار هستند که جامعه را از طریق طبقاتی به بردگی می گیرند، اگرچه به اسم دارای دولت هستند اما در واقع دولتی وجود ندارد و دولت همان مهره های سرمایه داران برای سلطه بر مردم هستند.

 

وی بیان داشت: امروز مشاهده می کنید که در خیابان های کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و.. با مردم چگونه رفتار، و با ماشین و اسب از روی آنها عبور می کنند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: در فرانسه بیش از یک سال مردم به میدان آمدند و کشته و زخمی شدند اما کسی پاسخ آنها را نداد، زیرا در این کشور سیستم سرمایه داری حاکم است و مردم بدون نام و نشان برده هستند و دولت نیز به عنوان عوامل سرمایه دارها بر مردم حکومت می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه ما دارای قانون هستیم اما آن کسی که می خواهد قانون را اجرا کند به خوبی اجرا نمی کند، اضافه کرد: قانون اساسی ما پیشرفته ترین قانون دنیا است اما مشکل این است که قانون وجود دارد اما روح قانون وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه دولت در قانون ما مستقل است، گفت: بخش دولتی با منابعی که در اختیارش قرار داده شده است یک دولت مستقل است مگر اینکه از نظر درونی و فکری وابستگی‌هایی به دیگران داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در قانون بخش خصوصی از نظر ثروت، تولید ثروت و انواع و اقسام پیشرفت های اقتصادی، مستقل است اما در خارج عملا اینگونه نیست لذا باید گفت که مشکل به خود ما برمی گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: تا جایی که قانون همراه است افراد آزادند و به علاقه خود می توانند در بخش دولتی کارمند شوند و از امتیازات آن برخوردار باشند اما هر سوء استفاده ای ممنوع است که متاسفانه این سوء استفاده وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه سلسله مراتب باید طبق قانون رعایت گردد، ادامه داد: با توجه به اینکه قانون هر فردی را در مسندی گذاشته است، لذا اینگونه نیست که شخصیت رئیس از یک کارمند بالاتر باشد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر فردی که به قانون عمل کند از همه بهتر است، گفت: در کشور، قانون وجود دارد اما روح قانون وجود ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: اگر قرآن به دست افرادی نااهل داده شود قطعا نمی توان انتظار پیاده شدن آن را داشت اما قانون زیبا و پیشرفته اسلام که به همه نیازها پاسخ می دهد، کسانی را می خواهد که در سطحی قرار داشته باشند که آن را درک و برای سرفرازی خود، جامعه و نسل آینده اجرا کنند.

 

وی اضافه کرد: غرب در اجرای قانون سرمایه داری حداکثر قدرت خود را به کار می گیرد و از طرفی چون قانون خوب اجرا نمی گردد باعث شده تا بشر در بدبختی گرفتار شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه دنیا با ما در جنگ اقتصادی است و مسئله اقتصاد به خاطر عوارض جانبی آن در اولویت است، اما تا کسی بخواهد مراحل اداری را طی کند و مجوزی بگیرد باید بیش از شش ماه و گاه تا یک سال تلاش کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: مشکلات موجود در بخش اقتصادی و غیر اقتصادی، به خاطر عدم پیاده شدن صحیح قانون است.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با همت مسئولین دلسوز در هر بخش، سازمان و وزارت خانه ای، مشکلات برطرف گردد و تا فرصت از دست نرفته است، آگاهانه و بیدار در جهت اجرای قانون عمل شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: هیچ عبادتی بالاتر از گره گشایی از کار یک نیازمند وجود ندارد و خدواند به شما چنین توفیقی داده است که در این راه قدم گذاشته اید لذا باید قدرآن را بدانید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *