خانه / دیدارها / توصیه های مهم نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به حوزه تعلیم و تربیت

توصیه های مهم نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به حوزه تعلیم و تربیت

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه هر کسی که به هر میزانی موجب گمراهی فردی شود باید پاسخگو باشد، گفت: هر شخصی به هر میزانی که برای هدایت هر انسانی موثر است، باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت امنای موسسه آموزشی حضرت امام حسین(علیه السلام) خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام حزن اهل بیت(علیهم السلام) اظهار کرد: شروع سال تحصیلی را در سطح کشور و نیز به شما تبریک عرض می کنم که امیدوارم در این راه موفق باشید.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را گاهی به عنوان یک سازمان و وزارت خانه مطرح می کنیم که یک سرمایه گذاری است، افزود: مهمترین سرمایه گذاری هر کشوری، سیستم آموزش و پرورش آن است زیرا نسل آینده مطابق آن سرمایه گذاری پاسخ خواهد داد و بقیه امور تحت الشعاع آن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش را گاهی نیز در معنی اصلی لغوی آن مطرح می کنیم که این تعریف شناخت لازمی از جهان شناسی و انسان شناسی می خواهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: آموزش و پرورش یعنی انسان استعداد دارد که بر اساس یک سری آموزش، انواع و اقسام مسائل را بداند و شیوه های عملی آن ها را اجرایی کند.

 

وی گفت: آموزش و پرورش، وراثت، تربیت، خوراک و غذا، تاریخ و حتی مناطق جغرافیایی در اعمال، رفتار و سرنوشت افراد تأثیر می گذارند، اما باید دانست که این موارد تاثیر دارند اما به معنی صلب اختیار نیستند و شخص می تواند همه این علل و عوامل را تحت تأثیر اراده اش قرار دهد و از همه عبور کند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: تعلیم به صورت مشروط تأثیر دارد اما اگر شخص شرطش را از بین ببرد، تأثیرش از بین می رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انسان اراده دارد و می تواند از روی موانع بپرد، در ادامه گفت: پسر یزید( معاویه صغیر) بعد از اینکه خلیفه شد بر بالای منبر رفت و گفت “جد من آنچه را که حقش نبود را غصب کرد و حق را از صاحب حق گرفت و تحریف و ظلم کرد و پدر من(یزید) نیز جنایت کرد و ما خانواده را با چنین ادعای چه ربط است و من از اینها تبری می جویم.”

 

وی اضافه کرد: اعمال پدر، مادر، معلم، جامعه و…دارای عکس العمل است که در روحیه نسل آینده تأثیر می گذارند، لذا باید پاسخگو باشند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر کسی که به هر میزانی موجب گمراهی فردی شود باید پاسخگو باشد، افزود: هر شخصی به هر میزانی که برای هدایت هر انسانی موثر است، باید وظیفه خود را انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: اگر افراد زیرساخت مکتبی، جهان شناسی و انسان شناسی را در حوزه، دانشگاه، مدرسه، کوچه، خیابان و… بدانند با احتیاط عمل می کنند زیرا می دانند که باید پاسخگو باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش دقیقا بر اساس ارزش های مکتبی عمل می کرد، وضعیت امروزی این نبود، تصریح کرد: این مسئولین و بازاری که امروز شاهد آن هستیم، همه پرورش یافتگان دوران های تحصیل مختلف هستند که اگر استاد پیام انقلاب را به شاگرد می رساند حال امروز ما بهتر از این بود لذا باید گفت که این پیام نرسیده و تربیت درست نشده است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: معلم، مدیر، مربی و استاد باید حواسشان جمع باشد که چه تاثیری بر روی مخاطب خود می گذارند و بدانند که باید پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه سخن، اخلاق، تربیت و تعلیم خوب، انسان را به درجه ای بالاتر از فرشته می رساند، مطرح کرد: هیچ امانتی بالاتر از مغز نوجوانی که در اختیار من و شما است وجود ندارد، اما آیا متوجه هستیم که با این امانت بزرگ الهی چه می کنیم و آیا در حفظ آن کوشا هستیم و یا خیر.

 

وی یادآور شد: متأسفانه بعد از چهل سال سند تحول که برای تربیت نسل آینده تنظیم شده است، با انواع تعلل های افراد در بایگانی می ماند و در صحنه میدانی نیز شاهدیم که سند ۲۰۳۰ استعماری در حال اجرا شدن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه افراد مسئول هستند اما شما مسئولیتتان از همه بیشتر است، گفت: باید به گونه ای باشید که محصولتان در پایان سال به مانند یک فرشته باشد و برای دیگران نیز اتمام حجت کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: به همان اندازه که ثواب شما بیشتر است اگر چنانچه محصولاتتان معیوب از کار درآیند، مسئولیتتان نیز بیشتر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: از خداوند متعال می خواهیم تا در این چند روز زندگی، ما را به خودمان وا نگذارد و هدایتمان کند تا بتوانیم به وظیفه های انسانی و اسلامی خود عمل کنیم.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: در هیچ دوره ای از زمان، دنیا این آمادگی را نداشته است اما دلیل اینکه نمی توانیم بر روی آن تأثیر بگذاریم این است که ابتدا داخل را درست نکرده ایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: در اوایل انقلاب یک دانشمند مسلمان از کشورهای اروپایی به خدمت امام خمینی(ره) رسید و فرمود که ” کار بسیار بزرگی انجام دادید اما اگر چنانچه توانستید در داخل آن مسطوره قابل قبول را نشان دهید دنیا با شما خواهد بود.”

 

وی افزود: تمام سرنوشت و پیروزی ما در فرهنگ رقم می خورد زیرا امروز روزی نیست که با سلاح و بمب اتم بتوان جایی را به تصرف خود درآورد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ادامه داد: تهاجم دشمن علیه شما کارشناسی شده است اما شما در دنیا حرف برای گفتن دارید و امروز که در کشورهای آمریکایی و اروپایی مردم به ستوه درآمده‌اند، تنها این شما هستید که می توانید مرزهای اندیشه و فکر آنها را تصرف کنید.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت: مکتب و انقلاب ما غنی است و رهبر ما نیز قوی است اما خود ما ضعیف هستیم که می طلبد یک یا علی(ع) بگویید و در ابتدای سال تحصیلی جدید کارتان را هدفمند شروع کنید.

 

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *