خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انتخاب سالروز حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس به عنوان “روز فرهنگ فردوس” اقدام مبارکی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انتخاب سالروز حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس به عنوان “روز فرهنگ فردوس” اقدام مبارکی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خطاب به دست اندرکاران مراسم بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس، گفت: تصمیم شما بر نامگذاری روز حضور جهادگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهر فردوس، به عنوان روز فرهنگ فردوس، کار مبارکی است و تنها به عنوان یک مصوبه، شعار، یاد و خاطره نیست بلکه تاثیرات فرهنگی دارد

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دست اندرکاران مراسم بزرگداشت پنجاه و دومین سالگرد حضور جهادگرانه مقام معظم رهبری در شهر فردوس ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت(علیهم السلام) اظهار کرد: این سنخیت فرهنگی که وقتی در فرهنگ عمومی می خواهید یک روزی را به عنوان روز شهرستان فرهنگی فردوس به تصویب برسانید و ذهن‌ها به این روز مبارک می رسند، حسن انتخاب شما را می رساند که حاکی از اصالت فرهنگی شما است و در این باب نیز زبانزد هستید.

 

وی افزود: تصمیم شما بر نامگذاری روز حضور جهادگونه رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهر فردوس، به عنوان روز فرهنگ فردوس، کار مبارکی است و تنها به عنوان یک مصوبه، شعار، یاد و خاطره نیست بلکه تاثیرات فرهنگی دارد که تاثیر فرهنگی آن در واقع روح اسلام، انقلاب و شیوه اهل بیت(علیهم السلام) است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: باید از ستمگران بین المللی و تفکرات لیبرال دموکراسی غرب و استکبار جهانی پرسید که جرم بنیانگذار جمهوری اسلامی و مردم ایران چه بود که بعد از انقلاب، توسط صدام به کشورمان حمله کردند و در داخل نیز اشخاص مهمی چون مقام معظم رهبری و شهید آیت الله بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر ترور می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه دشمنی استکبار جهانی چهل است که به صورت گسترده تر ادامه دارد، تصریح کرد: به همان میزانی که تفکر عبودیت خدا و خدمت به خلق خدا که بالاترین عبادت است در صحن گسترده ای رشد پیدا کرده است، دشمنی دشمنان نیز بیشتر شده است.

 

وی بیان داشت: جرم مردم یمن، فلسطین، نیجریه، عراق، سوریه و… چیست که استکبار جهانی آنها را رها نمی کنند.

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: آیا امروز جای تردید است که امام درست می گفتند یا صدام؟ و یا مقام معظم رهبری درست می گویند یا ترامپ و طرفدارانش؟

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: قرآن کریم در آیات متعددی به این مسئله هشدار داده است که اینگونه نیست که انسان ها در تشخیص حق و باطل ناتوان باشند زیرا هم می‌دانند و هم می توانند بفهمند، اما انگیزه های ظلم، برتری جویی، سودجویی و زیاده طلبی آنها را وامی دارد که انسان های شایسته، پیغمبران و علما را به شهادت برسانند.

 

وی ضمن اشاره به شهادت حضرت امام زین العابدین(ع) گفت: مرحوم عبدالرحمن جامی، شاعری زبر دست اهل سنت است که شعر مشهور فرزدق در دربار بنی مروان را به فارسی ترجمه کرده است و در پای آن قضیه ای را نقل می کند و می گوید ” بعد از انی که فرزدق از دنیا رفت، فردی وی را در خواب دید و گفت که در آن عالم با اینکه سالها برای بنی امیه شاعری کرده بودید، برشما چه گذشت؟ و وی گفت من پرونده خوبی نداشته‌ام اما خدا به خاطر همان شعری که در وصف امام سجاد(ع) گفتم، تمامی گناهانم را بخشید.” لذا جامی می گوید او که فرزدق بوده و اگر خدای متعال به خاطر شعر فرزدق و مقام امام سجاد(ع) گناه انس و جن را ببخشد، جای تعجب نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: تمامی دوستان و دشمنان در داخل و سطح بین الملل متوجه هستند که اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی، عمل، اخلاق و اعتقادشان چه بوده است، اما برخی افراد مزدور هستند، پول می گیرند تا بر علیه امام خمینی(ره) و انقلاب ایران اسلامی کار کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: آیا امروز دنیا نمی داند، تنها فردی که به حق و عدل قیام کرده و در مقابل انواع دشمنی ها و ناملایمات، تهمت ها و گزینه های روی میز دشمنان ایستاده و از مظلوم و حق دفاع می کند، کیست؟

 

وی بیان داشت: در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری شهید رجایی، توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری به شهید رجایی، به مقام معظم رهبری اشاره ای فرمودند و گفتند که ایشان به چه جرمی مورد ترور قرار می گیرند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: امام خمینی(ره) فرمودند که “حکومت کردن افتخار نیست بلکه خدمت کردن به مردم افتخار است” و در زندگی ائمه اطهار نیز مشاهده می کنید که در راه عبودیت خدا، تمامش خدمت به مردم بوده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: از مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نقل شده است که فرموده اند “من ۵۰ سال به عنوان اسلام شناس با تلاشی که کردم به این نتیجه رسیدم که پس از انجام واجبات، اگرچه کارهای خیر و مستحبات زیاد است، اما اگر همه ی آن ها را بگذارید و مشکلات مردم را رفع کنید تا امید و ایمان را زنده کنید، من به عنوان اسلام شناس می گویم که کار درستی انجام داده اید و فردای قیامت نیز اگر از شما بپرسند که چرا در کنار این همه مستحبات، این راه را انتخاب کردید، بگویید که فاضل لنکرانی اینچنین گفته است”، و این همان کار جهادی است که مقام معظم رهبری در آن دوران فرموده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: این یک تفکر است که اگر دشمن از دشمنی خود دست بردارد در ظرف یک سال ما فقیری نخواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در سطح بین الملل، آن دسته از کشورهایی که ادعای پیشرفت می کردند، در شرایط کرونا افتضاح به بار آوردند، اما در ایران اسلامی با وجود تحریم ها، کارشکنی ها و ندانم کاری ‌ها، مردم با ایمان با یک اشاره رهبر انقلاب وارد صحنه می شوند و مشکلات حل می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: دشمنان افراد شاخص ما را به شهادت می رسانند تا صحنه ها خالی شود لذا در این راستا به هر بهانه ای و با ایجاد جنگ و اختلاف و… سعی دارند تا به این هدف خود برسند.

 

وی با بیان اینکه کار اصلی ما خدمتگزاری است، افزود: دشمن سعی دارد تا فرصت خدمت گزاری را از ما بگیرد لذا در طول این چهل سال، لحظه ای ما را رها نکرده است زیرا اگر ما را به حال خود واگذارد در کوتاه ترین مدت افتضاحاتش نمایان می گردد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: تمام شیطنت های دشمنان برای این است که از نظر افکار عمومی زیر سوال نروند و دین اسلام را نیز به وسیله انسان هایی نادان معرفی کنند که از اسلام هیچ نمی دانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اضافه کرد: اگر بصیرت لازم را به دست آوریم و پا بر روی تشخیص درست حق و باطل نگذاریم و مزدور نشویم و خدا را با هیچ چیز عوض نکنیم، پیروز خواهیم بود.

 

وی افزود: پیروزی بر پرچم ما ثبت است اما شرط آن این است که ندانم کاری نکنیم و در راستای فرامین رهبر فرزانه انقلاب که اسلام ناب است، عمل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان بافرهنگ فردوس مایه افتخار است، گفت: سلام بنده را نیز به مردم عزیز و بافرهنگ شهرستان فردوس برسانید که اگر دوران کرونا و محدودیت ها برطرف شود و توفیقی نصیبم گردد که مردم این شهرستان را از نزدیک زیارت کنم، شکر خداوند متعال را به جای خواهم آورد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *