خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلس شورای اسلامی، مسئولین نظارتی را فعال کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلس شورای اسلامی، مسئولین نظارتی را فعال کند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه متاسفانه نبود نظارت از مشکلات اساسی کشور است، گفت: در این مقطع که شرایط در حال تغییر است مجلس می تواند به اقدامات باقی مسئولین نظارتی، نظارت کند و آنها را فعال نماید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با آقای مصطفی نخعی نماینده مردم شریف شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از تَکَوُّن مجلس دوره یازدهم و مخصوصا در شرایط ویژه و با تعبیر آنچه که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرموده‌اند احساس کردیم که درست درک کردیم و این مجلس مایه امید است.

 

وی افزود: تراکم کارها بسیار است و شما نمایندگان عزیز در سطح کشور مسئولیت سنگینی بر عهده دارید، لذا باید کمرها را محکم ببندید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در مجلس اگرچه کارها کارشناسی می شود و اولویت شناسی نیازهای کشور در شرایط مختلف صورت می گیرد و حذف قوانین موازی و تصویب قانون های ضروری با اولویت های کارشناسی شده در دستور کار قرار می گیرد اما باید در کنار آنها به مسئله نظارت توجه ویژه ای داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه متاسفانه نبود نظارت از مشکلات اساسی کشور است، ادامه داد: در این مقطع که شرایط در حال تغییر است مجلس می تواند به اقدامات باقی مسئولین نظارتی، نظارت کند و آنها را فعال نماید.

 

وی افزود: یک اشتباه عمومی که وجود دارد این است که به دلایل مختلف کارهای اجرایی را از نمایندگان می خواهند به گونه ای که مسئول اصلی را فراموش می کنند، در حالی که نظارت بر اجرا باید توسط نماینده صورت گیرد اما کار اجرایی را نباید از نماینده بخواهند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: باید بر روی این مسئله به صورت جمعی کار شود تا اصلاح گردد و مردم از نماینده نظارت بر اجرا را بخواهند نه کار اجرایی را، لذا اگر مجلس بتواند این موضوع را به هر نحوی از طریق رسانه ها، سخنگوی مجلس و خود نمایندگان به دیگران تفهیم کند، بار مجلس سبک می شود و می تواند به کار اصلی خود برسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: متأسفانه نظارت به وسیله نیروهای نظارتی ضعیف بوده و باعث شده تا کشور بسیار آسیب ببیند که اکنون در حال ترمیم است و در این راستا قوه قضائیه کار خود را به خوبی شروع کرده و مجلس جدید نیز مایه امیدواری است.

 

وی گفت: هر نماینده، نماینده تمام کشور است اما بخشی از کشور، حوزه انتخابیه خودش است که باید به آن نیز توجه ویژه ای داشته باشد که در این راستا می توان از نیروهای نظارتی کمک گرفت تا دانست در منطقه چه می گذرد و مشکلات مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مجلس عموما و نمایندگان خصوصا حواسشان باید جمع باشد که وحدتشان را با نیروهای انقلابی به هر قیمتی حفظ کنند زیرا موفقیت نمایندگان در این است که کارها را با جمع انجام دهند و از کارهای فردی فاصله گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت: هر زمانی که رئیس مجلس نیز سخنرانی کرده و آرمان های مجلس را به زیبایی بیان می کند، ما لذت می بریم و این بسیار ارزشمند است زیرا بعد از سالیانی که آسیب دیده ایم اینگونه حرف زدن لذت بخش است.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *