خانه / دیدارها / رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: متأسفانه یک عده هنوز می خواهند جامعه ما را از طریق فرانسه و انگلیس بسازند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: متأسفانه یک عده هنوز می خواهند جامعه ما را از طریق فرانسه و انگلیس بسازند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خطاب به روسای دانشگاه ها و جمعی از مدیران ارشد فرهنگی استان گفت: باید به پیروی رهبر حکیم انقلاب طرحی بریزیم که فرزندان و نسل آینده را برای خود، دین، اسلام و انقلابمان بسازیم، نه برای اینکه برای بیگانگان کار کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست جمعی از روسای دانشگاه ها، مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در مراکز آموزش عالی و مدیران دستگاه های فرهنگی خراسان جنوبی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر که با حضور معاون فرهنگسازی، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد، اظهار کرد: صنف های مختلف که هر کدام به کاری مشغول هستند، اجمالا می دانند که چه کاری انجام می دهند اما من و شما که به اصطلاح به نحوی تصدی امور فرهنگی به دوش ما است آیا در پاسخ به این سوال که چه می خواهیم انجام دهیم جواب قانع کننده ای داریم؟

 

وی با اشاره به اینکه انسان در مسئله انسان شناسی، خلقتا یک موجود فرهنگی است و در فرهنگ تعریف می شود، افزود: در صحنه میدانی آنچه در طول تاریخ گذشته است و آنچه در دوران حضور استعمار در قالب های مختلف مزید بر علت شده است و همچنین در دوران انقلاب، در بین آموزشگاه ها، پرورش گاه ها، مسئولین آموزشی و تربیتی و اساتید شاهد هستیم که به نفع و ضرر خود، جامعه و نسل آینده بی توجه هستیم و این در حالی است که خداوند یک جامعه مستقل به برکت انقلاب به ما عنایت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این همه زحمت کشیده می شود و نیرو پرورش داده می شود، بدون اینکه جو فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و انقلابی جامعه لحاظ گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: خانواده ها با استعدادترین فرزندان خود را به دنبال رشته های ریاضی فیزیک و دستاوردهایی که امروز در جامعه ضرورت دارد، می فرستند و علوم انسانی را در حاشیه قرار می دهند و این در حالی است که در کشورهای دیگر برعکس عمل می شود و استعدادهای قوی خود را بر روی علوم انسانی متمرکز می کنند.

 

وی مطرح کرد: استعمارگران برای منافع عمومی خود و سلطه بر جهان و همچنین منابع انرژی و باقی ثروت های جهان، بر روی علوم انسانی کار ویژه ای می کنند، آنها به واقع مطلب کاری ندارند بلکه برای آنها اهدافشان مهم است و سیاست و عقیده افراد را بر این مبنا می سازند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: استعمارگران در مسائل جامع شناسی، روان شناسی و حقوق بشری بالاترین استعدادها را به کار می گیرند و بر اساس اهدافی که دارند، برای مردم جهان فکر، عقیده و حقوق می سازند و سپس بهترین نیروهای فیزیک و ریاضی ما را که دستاورد زحمات شماست را نیز به عنوان نوکر به کار می گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی عنوان داشت: بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به علوم انسانی اسلامی و نوع آوردهایی که بتواند دانشجو و جامعه را تغذیه کند، هشدار داده اند.

 

وی گفت: این باور خامی که یک عده تصور می کنند که اگر برای غرب فرش قرمز پهن کنیم، مشکلاتمان برطرف می شود، خیالات خامی است که باید آن را کنار گذارند، زیرا دشمن، دشمن است و هیچگاه دوست نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن اگر می خواست نوکر بپذیرد صدام را به عنوان نوکری می پذیرفت، ادامه داد: دشمنان با استفاده از صدام بار خود را به منزل و به اهداف شومش که قتل و کشتار مسلمانان بود رسید و سپس تصمیم به حذف وی گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اهداف خودش است، خاطر نشان کرد: دشمن در دشمنی هوشیار است و نوکرش را خودش انتخاب می کند و هیچگاه نوکر داوطلب نمی گیرد.

 

وی تصریح کرد: دشمن وقتی علوم انسانی، سیاست، جامع شناسی، روان شناسی و حقوق بشر را در دست گرفت، از یک بچه مسلمان، داعشی و منافق می سازد و ایجاد اختلاف می کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: دشمن حساب شده کار می کند، اما ما نمی دانیم که آیا انسان خدمت گزاری برای اسلام می سازیم و یا پیاده نظامی برای انگلیس.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تأکید کرد: برای اینکه بدانیم فرزندان خود را چگونه تربیت کنیم، منافع نسل آینده را چگونه حفظ کنیم و اسلام و انقلاب را چگونه صادر کنیم، نیازمند یک طرح جامع و دقیق هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما دارای اسلام، قرآن و انقلابی غنی هستیم، گفت: متأسفانه یک عده هنوز می خواهند جامعه ما را از طریق فرانسه و انگلیس بسازند و مشکلاتمان را از طریق برجام و ترامپ حل کنند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: باید به پیروی رهبر حکیم انقلاب طرحی بریزیم که فرزندان و نسل آینده را برای خود، دین، اسلام و انقلابمان بسازیم، نه برای اینکه برای بیگانگان کار کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: برخی ها متاسفانه کشور را رها کرده اند و در کنار دشمنان بر علیه مردم ایران اقدام می کنند و تا جایی پیش می روند که طرح تحریم کردن ایران را مطرح می کنند.

 

وی بیان داشت: اگر بتوانیم در سیستم انقلاب، خود، نسل آینده، دانشجو و طلبه را بسازیم، از تحریم استقبال می کنیم زیرا همه پیشرفت های ما به برکت همین تحریم ها بوده است.

 

امام جمعه بیرجند گفت: انسان با فرهنگ شناخته می شود و با فرهنگ تقسیم بندی و زندگی می کند و در عالم بعد نیز با فرهنگ محشور خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: باید از فرهنگ غنی خود برای کشور، نسل آینده، بازار، صداقت، عدالت، امانت، عفت و حفظ خانواده ها از فروپاشی استفاده کرد.

 

سردار قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی موضوع امر به و نهی از منکر یکی از دغدغه های اساسی مسئولان است که در این راستا دانشگاه ها همکاری های لازم را با ما داشته اند.

 

وی افزود: در حد توان و تلاش، همه دستگاه ها، دانشگاه ها و ادارات همکاری لازم را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارند و مانعی برای همکاری وجود ندارد اما آن نیازی که جامعه دانشجویی، فرهنگی، ادارات و مردم دارند به این فریضه پرداخته نمی شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در کمیسیون های دانشجویی چه در شهرستان و چه در استان و همچنین جلساتی که با روسای دانشگاه ها برگزار شده، به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه موضوع فرهنگ و ترویج فرهنگ اسلامی باید در اولویت قرار گیرد، مطرح کرد: انتظار استان و ستاد این است که آنچه در آیین نامه و مقررات عفاف و حجاب آمده است، به همان عمل شود.

 

وی گفت: در قانون امر به معروف و نهی از منکر رئیس دستگاه، دانشگاه و هر مجموعه ای، مسئول امر به معروف و نهی از منکر همان مجموعه است.

 

آقای مفتاح، معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: جایگاهی که امر به معروف و نهی از منکر در منظومه فکری ما دارد جایگاه بسیار بالایی است اما آنچه در جامعه می بینیم یک نسخه ضعیف و حنیفی از امر به معروف و نهی از منکری است که از لسان اهل بیت(ع) بیان شده و در قرآن آمده است.

 

وی افزود: در اصل هشتم قانون اساسی نیز به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است و این موضوع را به صراحت بیان کرده و وظیفه عموم مردم دانسته است که شامل سه بخش امر به معروف مردم نسبت به یکدیگر، امر به معروف مردم نسبت به حکومت و امر به معروف حکومت نسبت به مردم می باشد.

 

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطر نشان کرد: در بخش امر به معروف حکومت نسبت به مردم تقریبا بخش عمده آن به دستگاه های اداری داده شده است اما آن بخش هایی که مغفول مانده است موضوع امر به معروف حاکمان نسبت به مردم و مردم نسبت به خودشان است.

 

مفتاح با اشاره به اینکه طی یک نظرسنجی، مردم مهمترین منکرات را منکراتی می دانند که به حکومت و حاکمان برمی گردد، تصریح کرد: در این نظرسنجی نزدیک به ۸۰ درصد مردم اصل تذکر دادن را قبول دارند اما وقتی موضوع امر به معروف و نهی از منکر را با واژه تذکر جابجا کردیم در بین همان نظر سنجی، نظر مردم ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد لذا متوجه شدیم که برخی افراد از واژه امر به معروف و نهی از منکر برداشت های دیگری داشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *