خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مساجد باید به محل رشد معنوی و فکری مردم تبدیل شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مساجد باید به محل رشد معنوی و فکری مردم تبدیل شوند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دور نمای مساجد باید طوری باشد که انسان را به بالاترین درجات علمی و معنوی برساند، گفت: صداقت، امانت، علم، آگاهی، بصیرت، اخلاص، خدمت و ایثار از ویژگی هایی است که فرد می تواند در مسجد به آن برسد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی به مناسبت روز جهانی مسجد در دیدار با دست اندرکاران امور مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: مسجد ناشناخته مانده است زیرا آنهایی که در دین و وحی اولیاء مسجد بوده اند، به انزوا رفتند و برنامه های مسجد در دست اهل ضرار افتاده است.

 

وی افزود: باید شکر خداوند متعال را بسیار به جای آورد زیرا بر ما منت نهاد و این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز انقلاب اسلامی ایران با تأییدات الهی به یک مرکز امید تبدیل شده است اما موانع همچنان به قوت خودش باقی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مساجد باید برای خود یک دورنمایی داشته باشند و طبق آن پیش بروند، افزود: چنانچه مساجد به خوبی در حوزه جذب نوجوانان به سمت خود کار کنند، محصول نهایی آن انسانهایی معتقد و با ایمان خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه هر انسانی این استعداد را دارد که در صحنه میدانی معصیت و گناه نکند، گفت: مسجد این ظرفیت را دارد که وقتی انسان اولین قدم را در مسجد می گذارد، طهارت در اندیشه پیدا کند و اعتقاد صحیح، ایمان درست و مقام تسلیم و اسلام برای او حاصل شود.

 

وی با اشاره به اینکه دور نمای مساجد باید طوری باشد که انسان را به بالاترین درجات علمی و معنوی برساند، گفت: صداقت، امانت، علم، آگاهی، بصیرت، اخلاص، خدمت و ایثار از ویژگی هایی است که فرد می تواند در مسجد به آن برسد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسجد علاوه بر محلی برای عبادت خداوند، دارای ظرفیت های زیاد دیگری هم هست که چون اصل مسجد فراموش شده، ظرفیت مسجد هم فراموش شده است، گفت: مسئولان باید برای استفاده از ظرفیت مساجد برای حل امور مردم، طرح و برنامه ارائه کنند، مسجد باید از حالت ایستا و بی تفاوتی و تنها نمازخواندن خارج و به محلی پویا تبدیل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یکی از خصوصیات «سیر الی الله» را عدم تکرار عنوان کرد و گفت: یکی از خصوصیاتی که در سیر است این است که تکراری نیست، چنانچه نماز ما یک نماز تکراری باشد که نماز نیست؛ باید طرح هایی ارائه شود که باعث رشد مسجد و مسجدی ها باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه چنانچه متولیان مسجد «إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ» باشند، مسجد رشد می کند، گفت: آنچه دین برای ما ترسیم کرده این است که انسان موجودی ناشناخته است، لذا باید برای چنین موجودی برنامه نامتناهی و کلاس نامتناهی نیز طرح ریزی شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از مساجد در سطح کشور دارای طرح هایی هستند که قدم های بسیار خوبی برداشته اند لذا در سطح ایران و حتی خارج از کشور شهرت دارند، افزود: شما می توانید با ارتباطاتی که وجود دارد از آنها برای انجام کارهای بهتر الگو بگیرید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی از متولیان امور مساجد در استان خواست تا با برگزاری نشست با ائمه جماعات که پیشوایان مردم هستند در راستای عملی کردن ایده هایشان از آنها حمایت کنند، گفت: جلساتی که در جهت برنامه ریی رشد مساجد تشکیل می شود، باید کاربردی باشد.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال بر شما منت نهاده که مسئولیت خانه خود را بر شما داده است آن هم در زمانی که مساجد دیگر جهان از جمله مسجد الاقصی و مسجدالحرام در دست کسانی است که طرح و برنامه ی آنها این است که برنامه های مسجد را خاموش کنند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: امیدواریم که این انقلاب به ظهور صاحب اصلی خود نزدیک شود و بشر مسجد، نماز و اسلام را طعم کند و بدبختی ها از دوش انسان ها برداشته شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *