خانه / دیدارها / توصیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به معاون وزیر اقتصاد

توصیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به معاون وزیر اقتصاد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در دیدار با معاون توسعه وزیر اقتصاد گفت: اگر بتوان شرایط بورس را نرمال کرد، هم از نظر اقتصادی برای عده ای، کم ضررتر خواهد بود و هم از جهت روانی برای مردم آرامشی حاصل خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با معاون توسعه و مدیران ارشد وزارت اقتصاد ضمن تسلیت ایام ماه محرم الحرام و تعزیه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: امیدواریم مردم با حفظ پروتکل های بهداشتی در این شرایط استثنایی، بتوانند حداکثر استفاده را از این سفره عظیم فرهنگی، الهی و انسانی ببرند.

 

وی افزود: شرایط ماه محرم امسال تجربه جدیدی است که امیدواریم مردم عزیز ما موفق باشند و پیام کربلا و عاشورا را که حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم است را به سمع بشر در سطح کره زمین برسانند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اینکه طرح تسهیل آزادسازی سهام عدالت را ابتدا از استان خراسان جنوبی آغاز کرده اید، بسیار اقدام خوبی است، زیرا این استان، یک استان کم جمعیت است و مردمان آن نیز از نظر فرهنگی، مردمانی باوقار و شایسته هستند و شما بدون دردسر خواهید توانست این مسئله را پیگیری و پیاده کنید که در این جهت از همکاری مردم و مسئولین برخوردار خواهید بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: برای اینکه انشاءالله این برنامه در باقی استان ها با موفقیت انجام شود و مردم دلگرم و امیدوارتر شوند، باید اقدامات شایسته ای صورت گیرد، لذا پیدا است آن دسته از افرادی که در آزادسازی سهام عدالت، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، به شما اعتماد کرده اند، بنابراین با توجه به اینکه این یک شرکت با سرمایه‌ای عظیم است، باید بر روی انتخاب مدیریت این سرمایه عظیم مردم، سعی و تلاش فراوان کنید تا هم از جهت تخصص، تسلط و مهارت، و هم از جهت اعتماد و حفظ امانت، رضایت بخش باشد.

 

وی با اشاره به اینکه موفقیت در این طرح خود مقدمه ای برای باقی موفقیت‌ها خواهد آمد، ادامه داد: آن دسته از افرادی که در آزادسازی سهام عدالت روش مستقیم را نیز انتخاب کرده اند، در این مدیریت، از اختیارات خود استفاده کرده‌اند که امیدواریم برای همه مردم این قضیه مبارک باشد و برای شما نیز که این طرح را با نیت خیر پیاده می کنید، باقیات الصالحات باشد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به شرایط بورس و شتاب صعودی و نزولی آن نیز گفت: با توجه به اینکه شما در این امر مسئول هستید و کار در دستان شما قرار دارد، نمی توانید شرایطی را فراهم آورید که این میزان نرمال گردد؟

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: گفته می شود که “در بحث بورس هیچگونه جای نگرانی نیست زیرا نوسانات مقطعی ملاک نیست و ما پایان هر سال باید ببینیم که صعودی بوده است یا نزولی، که صعودی است،” اما این شتاب سریع بالارفتن و پایین آمدن، چه بسا برای کسانی که ضرورتی برایشان پیش می آید و ناچارند تغییر جهات اقتصادی دهند، ممکن است مضر باشد و غافلگیر شوند.

 

وی افزود: اگر بتوان شرایط بورس را نرمال کرد، هم از نظر اقتصادی برای عده ای، کم ضررتر خواهد بود و هم از جهت روانی برای مردم آرامشی حاصل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: با توجه به شرایط فعلی که بحث جهش تولید مطرح است اگر بورس بیشتر به سمت تولید برود، هم می تواند دارای سود باشد و هم دارای اقتصاد پایدار و اقتصاد مقاومتی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: اگرچه برخی از شرکای سهام عدالت اقدامی نکرده اند و حتی مقدمات کارشان مشخص نیست و برای واریز اعتباری که برایشان در نظر گرفته شده است اقدامی انجام نداده و آگاهی کافی نیز در این زمینه ندارند، اما با توجه به شرایط رسانه ای موجود در کشور، آگاه کردن سریع آنان ممکن است و می توان از طریق رسانه ملی در استان و در سطح کشور به گونه های مختلف، از آنها خواست تا هرچه سریع تر نسبت به تکمیل مراحل اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: امروز با این همه امکانات رسانه ای خصوصی و ملی می توان همه افراد را آگاه کرد زیرا همان هایی که اعتباراتشان بلوکه شده است ممکن است با انواع مشکلات مواجه باشند که نیازمند اندکی پول باشند اما نمی داند برای به دست آوردن آن باید چه اقداماتی انجام دهند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: این مسائل منافع ملی است و اگر در این جهت از دستان ما نیز کاری ساخته باشد در خدمت هستیم و می توانیم از طریق تریبون ها با مردم صحبت کنیم.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *