خانه / دیدارها / رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: مطالبه گری از مسئولین بی تفاوت در دستور کار قرار گیرد/ آمران به معروف و ناهیان از منکر مسئله تذکر لسانی را دنبال کنند

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: مطالبه گری از مسئولین بی تفاوت در دستور کار قرار گیرد/ آمران به معروف و ناهیان از منکر مسئله تذکر لسانی را دنبال کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضمن اینکه مسئله تذکر، رهنمود و پیشگری را در جامعه دنبال می کنند، اما بیش از همه باید مطابه گری از مسئولینی که کم تفاوت هستند را در دستور کار قرار دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای هیات اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: در آستانه ماه محرم الحرام هستیم و فلسفه اصلی این ماه، احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ریشه ای است که در جهان شناسی و انسان شناسی شناخته می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: انسان در بسیاری از مسائلی که به خود او ربطی ندارد اما جزء زندگیش شناخته می شوند و بر اساس رفع نیازهای زندگی بشری به صورت علمی و تخصصی به دنبال آن بوده را می فهمد، اما نوبت به مسئله اصلی که انسان است، نمی فهمد و یا نمی خواهد بفهمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: عامی ترین افراد می دانند که هر چیزی در طبیعت، صنعت و انواع و اقسام فرمول های زندگی بشری اگر بخواهد به نتیجه مطلوب برسد باید طی یک فرمول خاصی از مبدا تا مقصد حرکت کند.

 

وی مطرح کرد: در عالم تکوین خداوند متعال هر موجودی را به گونه ای آفریده است که در راه هدف خود به سوی مقصد در یک فرمول خاص قرار می گیرد و هر زمانی نیز در آن آفتی به عنوان مانع به وجود آید، همه می فهمیم که علتش چه بوده است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: بسیاری از افراد تصور می کنند که معروف یعنی کار خوب و منکر یعنی کار بد، اگرچه عملا اینگونه است اما این معانی، معنی لغوی آنها است و در واقع معروف یعنی شناخته شده  و منکر یعنی ناشناخته شده.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: تمام مسئله در جهان شناسی و انسان شناسی انسان این است که انسان در تولید انسانیت خودش دارای فرمول است نه اینکه رها باشد.

 

وی مطرح کرد: اگر انسان بخواهد به عنوان انسان و موجود کامل که همه دستگاه خلقت در خدمت اوست، به نتیجه برسد، باید یک راه شناخته شده ای در جهت تکامل داشته باشد و همچنین خودش را در معرض انواع آزمایش های ناشناخته قرار ندهد تا پس از پایان عمر حسرت بخورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه ای هستند که از همه فرائض اوجب‌ترند، و آنهایی که این مسئله را درک نمی کنند، با ورود انواع مسائلی که نباید باشد هم موجب بدبختی خود و هم موجب بدبختی جامعه را فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ” لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ” و همچنین ” إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ ” گفت: عدل یعنی اینکه فرمول را حفظ کردن و هر قطعه ای در جای خودش قرار داشته باشد در حالی که ظلم یعنی هر چیزی خارج از جای مخصوصش قرار گرفه باشد.

 

وی افزود: مهندسی زندگی نوع انسان برای اینکه تا جایگاه مَثَل اعلی ” عبدی أطعنی حتی أجعلک مثلی ” برسد را انبیاء الهی بر عهده داشته اند که بعد از آنها اوصیاء الهی بر عهده دارند.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: انسان های سرگردان و انسان هایی که تصور می کنند بشر رها است و هیچ قانون و کمالی ندارد، تنها برای آن ها این مطرح است که اگر از چیزی خوششان آید به آن عمل کنند و در این جهت نیز به هیچ چیزی فکر نمی کنند و متوجه نیستند که آسیبش برای جامعه چقدر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هر فردی در هر شرایطی که هست غیر از جنبه شخصی یک اثر اجتماعی نیز دارد، گفت: همواره اینگونه بوده است که انسان های ستمگر برای گمراه کردن ملت ها مجهز می شوند، لشکرکشی می کنند، و از هوا و زمین، تبلیغات و.. افکار مردم را دچار سرگردانی می کنند، لذا راه و کار را برای انسان هایی که می خواهند انسان باشند، سخت می کنند.

 

وی اضافه کرد: آنهایی که هستی را با معرفت فهمیدند و انسان که گل سر سبد هستی است را شناخته اند، قضیه امر به معروف و نهی از منکر را چه سهل باشد و چه صعب، فراموش نمی کنند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی عنوان کرد: انبیاء الهی مأمور به اجرای عدل بودند و وارث آنها ائمه معصومین و سمبل آنها نیز حضرت امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ضمن اشاره به جریان کربلا و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای حضرت، گفت:  با اینکه جبهه ظاهری حاکی از این بود که تعداد کم نمی توانند در مقابل آن جمعیت زیاد نادان پیروز شوند، اما نتیجتا ثابت شد که در جهت تثبیت حق ولو اینکه اکثریت به دنبال باطل باشند اما خون بر شمشیر پیروز شد و اکنون بعد از ۱۴۰۰ سال مشاهده می کنید که دنیا احساس نیاز می کند.

 

وی گفت: آنهایی که راه وسیع حق را بستند و راه کج ظلم را آوردند، امروز جهان را در یک بین بست قرار داده اند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: امروز در خیابان های واشنگتن، لندن، برلین و پاریس مردم فریاد می زنند تا عدلی نباشد صلحی نیست و این همان پیروزی حضرت امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: در عین حالی که انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، اما در جهت پیاده کردن آن همان هایی که مسئول پیاده کردن آن بوده اند و هستند مشاهده می کنید که برخی از مشکلات به خود آنها برمی گردد.

 

وی ادامه داد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضمن اینکه مسئله تذکر، رهنمود و پیشگری را در جامعه دنبال می کنند، اما بیش از همه باید مطابه گری از مسئولینی که کم تفاوت هستند را در دستور کار قرار دهند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اضافه کرد: چطور می شود که نسبت به ویروس کرونا و یا بیماری وبا و طاعون همه متوجه می شوند که مسئول هستند در حالی که نهایت کاری که این ویروس می کند یک مرگ زودرس به دنبال دارد، اما نسبت به انواع و اقسام انحراف های فکری، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی که هیچ چیزی در انتهای آن برای انسان نمی ماند احساس مسئولیت نمی کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: خطر ویروس لیبرال دموکراسی غرب، وهابی گری، دزدی، کج روی، بی ناموسی، خیانت، اعتیاد و… بسیار خطرناکتر از ویروس کرونا است.

 

وی ادامه داد: خطر تفکرات، رفتار و اخلاق انحرافی و همچنین ظلم ها، ویرانی‌ها، آوارگی ها، کشتن زن و بچه و صلب شدن امنیت از خطر ویروس کرونا بدتر است.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: چند سال قبل وزیر محترم بهداشت و درمان جمهوری اسلامی آقای قاضی زاده هاشمی آمد اینجا، آمد اتاق ما، بنده همین سوال را از ایشان کردم و عرض کردم بفرمایید این جوان هایی که قتل عام می شوند، این زن و بچه ای که بی حساب می زنند و می کشند و یتیم می کنند بفرمایید نام این ویروس و میکروب چیست و چطور سرایت می کند؟ ایشان گفت من که نمی دانم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: چطور می شود نسبت به ویروس کرونا راه بهداشت را می دانیم اما نسبت به ویروس های انحرافی دیگر راه بهداشت را نمی دانیم.

 

وی تصریح کرد: خداوند متعال که انسان را آفریده در تکوین و تشریع امر به معروف و نهی از منکر را تشریع فرموده تا انسان، انسان شود والا اگر از راه عدل خارج گردد به موجودی بدتر از شیطان و هر درنده‌ی دیگری تبدیل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: خدای متعال را بسیار شاکر باشید زیرا شما را در چنین تأسیساتی به کار گرفته که مصداق دعای امام سجاد(ع) در دعاهای هفته ” وستخدمنی فی مرضاتک” هستید .

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه هیچ خدمتی به بشر و دین بالاتر از اقداماتی که شما انجام می دهید، نیست، گفت: ممکن است در این راه ملامت شوید و مورد اهانت قرار گیرید اما باید دانست که با پیغمبران نیز اینگونه رفتار می کردند، لذا به این موارد مشغول نشوید زیرا کار شما بسیار کار مهمی است .

 

وی افزود: شما امروز در جهان مشتری دارید در عین حالی که ظاهر امور این است که سخت است اما باطن آن این است که دنیا به عدل برمی گردد.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی مطرح کرد: دنیا ناچار است به فرزند حسین(ع) یعنی حضرت مهدی(عج) پناه آورد و عدل را بپذیرد، و راه دیگری غیر از این ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت: حضرت امام علی(ع) در حدیثی می فرمایند ” لتعطفنّ الدنيا علينا بعد شماسها عطف الضّروس علي ولدها ” یعنی خانه دین و محوریت عدالت را رها کردید اما چنان فشاری روزگار به شما وارد کند که ناچار خواهید بود به سوی ما برگردید. وامروز ما می بینیم که برگشته اند.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *