خانه / دیدارها / اعلام موضع صریح نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به طرح سازش امارات با رژیم صهیونیستی/ چنین افرادی ( حکام وابسته به استکبار) وجودشان از ترامپ و اسرائیل خطرناکتر است

اعلام موضع صریح نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به طرح سازش امارات با رژیم صهیونیستی/ چنین افرادی ( حکام وابسته به استکبار) وجودشان از ترامپ و اسرائیل خطرناکتر است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: اینکه برخی از حکام کشورهای اسلامی برای بقای حکومت ننگینشان چند روزی با صهیونیست ها بسازند و به دنبال ترامپ بروند و این همه اموال غارت شده مسلمین را به بیگانگان بدهند، منحصر به اکنون نیست بلکه در زمان های گذشته نیز بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جلسه ویدئو کنفرانس با ائمه جمعه استان اظهار کرد: به دلیل اینکه محرم امسال استثنایی است و شرایط خاصی دارد توصیه می شود شرایطی را که ستاد کرونا ابلاغ می کند هم رعایت کنیم و هم به مردم توصیه شود که رعایت کنند تا جان خود و عزیزانشان حفظ گردد.

 

وی افزود: به ستاد کرونا نیز توصیه می کنم تا حرف علمی بزند و سلیقگی، جزیره ای و قبیله ای عمل نکند که متاسفانه مواردی را شاهد بوده ایم که البته تذکر نیز داده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از ستاد ملی مبارزه با کرونا انتظار است که هر روز یک حرف نزنند و اگر قاعده ای بیان می کنند بر روی آن ایستادگی کنند تا مردم نیز تشویق شوند نه اینکه باعث سرگردانی آن ها گردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه اگر بخواهیم مردم پایبند به قانون و مقررات باشند باید ابتدا اعتماد آن‌ها را جلب کرد، تصریح کرد: دیده می شود که جمعیت در سالن قطار یا هواپیما یا بانک و بازار خارج از ضوابط حضور دارند که کسی با آنها کاری ندارد اما نسبت به نماز جمعه و یا مجالس امام حسین(ع) آنقدر شرایط ایجاد می کنند که مردم از خیر آن می گذرند.

 

وی عنوان داشت: حضرت امام حسین(ع) از نظر شخصیتی، با توجه به اسنادی که در متون اسلامی پیامبرآخرالازمان و همچنین اسنادی که در ادیان سلف بوده است، یک شخص ویژه و استثنایی است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به جمله ای از پیامبر اکرم(ص) که فرموده اند”  اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة ” گفت: ۱۲۴ هزار پیامبر الهی و همچنین اوصیاء آنها آمدند که همه آنها نیز مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة بودند، اما وقتی رسول اکرم(ص)، حضرت امام حسین(ع) را اینگونه مشخص می کنند یعنی در میان همه انبیاء و اولیاء الهی یک شخص است که این ویژگی را دارد و این یک معجزه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان داشت: برخی ها خیال می کنند که مصیبت کربلا به ۱۴۰۰ سال قبل برمی گردد در حالی که مصیبت همین امروز است، یعنی تا جریان ظلم، بی عدالتی، مال پرستی و هوا پرستی باشد، همه جا کربلا است.

 

وی افزود: آنچه امروز در دنیا می بینید همان مصیبت کربلا است  و تا جریان ظلم عوض نشود هر روز شمر، یزید و عمرسعدهایی هستند که مظلومان را می کشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: امروز باید مردم جهان بیدار شوند و تنها به کربلای ۱۴۰۰ سال قبل نگاه نکنند بلکه به کربلای هر روز نگاه کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: وقتی فرزندان پیغمبر آخرالزمان در امت خودشان امنیت نداشته باشند هر کس توقع امنیت داشته باشد اشتباه کرده است زیرا رعایت فطرت و حکمت نمی شود وعبودیت خدا در کار نیست و امروز دنیا ناامن است زیرا جریان ظلم و ستم بر آن حاکم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه آن دسته از افرادی که امروز دم از اسلام می زنند، خودشان یزید زمان هستند، گفت: داعش را چه کسی ایجاد می کند؟ حزب های ضد دین و ضد انسان را چه کسی ایجاد می کند؟ اطاعت از کفار و مشرکین پشت مرزها را چه کسی بر عهده می گیرد مردم مسلمان را چه کسی به اسارت می گیرد؟ کشورها را چه کسی خراب می کند؟ این اتفاق ها همه به اسم مسلمان صورت می گیرد.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: امروز مشاهده می کنید که برخی از کشورهای اسلامی علانیه مجری برنامه های سران کفر که ترامپ باشد، هستند و اخیرا نیز پرده ها را کنار زده اند و با اسرائیل دست در دست هم می گذارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسلمانان تا کی می خواهند خواب باشند، تصریح کرد: بزرگترین درد مسلمین همان هایی هستند که امروز به نام مسلمان حکومت می کنند که از جمله آن ها می توان به بن سلمان، بن زاید، آل خلیفه و… اشاره کرد، در صورتی که اگر این افراد نباشند، جبهه کفر کاری از دستش ساخته نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه باید کربلای امروز و یزید امروز را بشناسیم، ادامه داد: در هر شرایطی باید پیام کربلا را به مخاطبین برسانیم زیرا کربلا تمامش پیام است و اصل تولی و تبری که ریشه اصلی ایمان و اوجب واجبات می باشد، در این زمان باید خودش را نشان دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: متأسفانه امروز به اسم اسلام و مسلمانی حفاظی گذاشته اند که کسی به ستمگرها حتی با دید برائت نیز نگاه نکند و حال آنکه تولی و تبری اصل ایمان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه متأسفانه برخی ها به اسم عالم مسلمان حتی یزد و امثال یزید را تقدیس می کنند، گفت: آنهایی که انصاف داشته و پیرو هر مذهبی که بوده اند، لعن بر ظالم را که از رحمت خدا دور است، به خوبی تبیین کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه باید جریان یزیدهای هر زمان شناخته شوند و از آنها تبری جسته شود، گفت: کسانی هستند که حفاظ یزید می‌شوند و می‌خواهند حرمت مصنوعی برای او بسازند در حالی که پسر یزید( معاویه صغیر) بعد از اینکه خلیفه شد بر بالای منبر رفت و گفت “جد من آنچه را که حقش نبود را غصب کرد و حق را از صاحب حق گرفت و تحریف و ظلم کرد و پدر من(یزید) نیز جنایت کرد و ما خانواده را با چنین ادعای چه ربط است و من از اینها تبری می جویم و کسانی که می خواهند بدنبال جانشینی پیامبر اکرم(ص) بروند، به سراغ امام سجاد(ع) بروند.”

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: ما در زمان خودمان مشاهده می کنیم که یزیدهای زمان برای چند روز حکومت کردن، وابسته به بیگانگان و دشمنان اسلام می شوند و هرچه می توانند بر علیه اسلام و مسلمین به کار می گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به طرح سازش امارات با رژیم صهیونیستی ادامه داد: اینکه برخی از حکام کشورهای اسلامی برای بقای حکومت ننگینشان چند روزی با صهیونیست ها بسازند و به دنبال ترامپ بروند و این همه اموال غارت شده مسلمین را به بیگانگان بدهند، منحصر به اکنون نیست بلکه در زمان های گذشته نیز بوده است.

 

وی بیان کرد: تنها چیزی که امروز سر فصل مهم ما محسوب می شود و باید در پیام عاشورا به مخاطبان برسد، بصیرت است تا فرق بین اسلام و نفاق برای مردم روشن گردد ، زیرا اگر مردم از نظر بصیرت تأمین شوند در عزم و حمایت از اسلام کم نمی گذارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینکه برخی حکام کشورهای اسلامی، دیگر کشورهای مسلمان را ویران می کنند و زن ها و کودکان را می کشند، و بعد از آن در اول وقت به نماز می ایستند چنین افرادی وجودشان از خود ترامپ و اسرائیل خطرناکتر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ابراز داشت: امروز بصیرت حرف اول را می زند و پیام کربلا باید پیام بصیرت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شهدای کربلا بهترین اصحاب شمرده شده اند، ادامه داد: اصحاب امام حسین(ع) در مقابل ظلم ایستادند و امروز به عنوان یک شاخص، پرچم آنها پرچم نجات و هدایت است، آنها بودند که پرده را از چهره کریه منافقین برداشتند و ماهیت آنها را روشن کردند و برای خودشان افتخار دنیا و آخرت را در نزد اهل ایمان و خدا ثبت کردند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: امروز ما شاهد هستیم که پیام عدالت طلبی امام حسین(ع) و مبارزه با ظلم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در خیابان های واشنگتن، برلین، لندن و پاریس شنیده می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: امید است فریاد رسای شما ائمه جمعه برای ایجاد هرچه بیشتر بصیرت مخصوصا برای جوانان و نوجوانان به گونه‌ای باشد که پیام به همه افراد برسد .

 

وی بیان داشت: بعثت همه انبیاء الهی بر اساس اجرای عدالت است و خاندان عصمت و طهارت از امام علی(ع) تا حضرت مهدی(عج) پیامشان پیام عدالت بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: امیدواریم مسئله عدالت طلبی و بصیرت به حد نصاب برسد، و مردم جهان از دست یزیدهای زمان خلاص شوند و عدالت انجام شود و پایان حکومت های فاسد خودپرستی و مال پرستی اعلام گردد تا بشر از شر آن ها نجات یابد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *