خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عمار یاسر سمبل جهاد و ایثار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عمار یاسر سمبل جهاد و ایثار است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی گفت: اگر بخواهیم نمونه بارز یک فرد جهادگر را در تاریخ نام ببریم می توانیم به عمار یاسر اشاره کنیم لذا سمبل این قضیه عمار یاسر است که امیدواریم خداوند متعال شما را با عمار یاسر محشور کند و در این جبهه حق، تلاش، کوشش، فرهنگ، سیاست و جهاد شما مقبول درگاه احدیت قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از جهادگران در آستانه سالروز پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به گروه های جهادی و بسیج سازندگی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۸، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) اظهار کرد: مسئله جهاد و ایثار دارای زوایای مختلفی است که تبیین درست هر زاویه آن نیازمند یک انسان دانشمند است.

 

وی با اشاره به اینکه آن کسی که احسان می کند و باعث خوشحالی قلبی می شود در واقع خودش نیاز دارد که کمک کند، افزود: در دوره آخرالزمان که متاسفانه انسانیت فراموش می شود و اشرافیت ها و افکار لیبرالی بیگانه رقم می خورد، ممکن است کسی زحمات شما را حس نکند اما آنهایی که فطرت پاک انسانی خود را حفظ می کنند خوب می دانند که این نیاز انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند متعال صحنه آزمایشی را آفریده است و هر انسانی را در چارچوبه ای قرار داده لذا بیش از آنی که فرد نیازمند به کمک نیاز داشته باشد، انسان با وجدان نیاز به کمک کردن دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اسلام یعنی برنامه ای که خالق انسان، برای بهره بردای صحیح وجود انسان تعبیه فرموده است.

 

وی بیان داشت: از مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی نقل شده است که فرموده اند “من ۵۰ سال به عنوان اسلام شناس با تلاشی که کردم به این نتیجه رسیدم که پس از انجام واجبات، اگرچه کارهای خیر و مستحبات زیاد است، اما اگر همه ی آن ها را بگذارید و مشکلات مردم را رفع کنید تا امید و ایمان را زنده کنید، من به عنوان اسلام شناس می گویم که کار درستی انجام داده اید و فردای قیامت نیز اگر از شما بپرسند که چرا در کنار این همه مستحبات، این راه را انتخاب کردید، بگویید که فاضل لنکرانی اینچنین گفته است.”

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: در سر دو راهی زندگی یک عده به گمراهی وارد می شوند و یک عده نیز به راه رستگاری، کمال و فیض نائل می شوند و این دوراهی این است که یک عده می گویند من بیشتر کار کنم و سود برسانم و کمتر سود شخصی داشته باشم و دیگری می گوید، من کمتر کار کنم و بیشتر سود شخصی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی ادامه داد: تمام دو راهی سرفرازی و ذلت بر روی این دو مسئله می چرخد و شما بسیار سعادتمند هستید که راه درست را انتخاب کرده اید.

 

وی با اشاره به اینکه راهی که شما می روید بسیار موفق است و در هر کجا که ارائه دهید مُهر استاندارد بر آن زده خواهد شد، گفت: یک کشور و ملت وقتی سرفراز می شود که در آن اندیشه جهاد و ایثار حرف اول را بزند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اگر اندیشه جهاد، اندیشه بسیج، سازندگی، خدمت رسانی، مردم نوازی و ایثار گسترش پیدا کند و به حد نصاب برسد، دشمن برای همیشه مأیوس می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مسئله جهاد و ایثار مسئله ای نیست که تنها بوی اقتصادی دهد، گفت: اگر جوانان ما وارد این تفکر شوند به عنوان یک جبهه پیروز نیاز به هیچ جنگی نیست زیرا این خود، همه صحنه ها را فتح می کند.

 

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقداماتی که انجام می دهید را به اطلاع مردم برسانید، لذا سعی کنید تلاش های خود را اطلاع رسانی کرده تا جوانان عزیز ما با ایده های خوب وارد بر این میدان شوند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: بستر امروز برای جوانان مناسب نیست زیرا در بمباران تبلیغ گمراه کنندگان هستند، اما اگر به صورت فنی و علمی در جبهه های هنری به مردم اطلاع رسانی کنید، این تفکر بسیار سریع فراگیر می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نمونه بارز یک فرد جهادگر را در تاریخ نام ببریم می توانیم به عمار یاسر اشاره کنیم لذا سمبل این قضیه عمار یاسر است که امیدواریم خداوند متعال شما را با عمار یاسر محشور کند و در این جبهه حق، تلاش، کوشش، فرهنگ، سیاست و جهاد شما مقبول درگاه احدیت قرار گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *