خانه / تاپ خبر / قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر همکاری مجموعه های فرهنگی را می طلبد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر همکاری مجموعه های فرهنگی را می طلبد

حجت الاسلام و المسلمین آقای نوفرستی گفت: پیشرفت و پیشبرد برنامه های مختلف فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر، همکاری مجموعه های فرهنگی را می طلبد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نخستین نشست کمیته فرهنگسازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم در عناوین و مسئولیت هایی که داده می شود، بتوانیم در حد بضاعت خود در خدمت به اسلام و نظام اسلامی و مردم به توفیقاتی دست یابیم.

 

وی افزود: در خصوص فرهنگ ابتدا شناخت آن باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه ما طبق نگاهی که امامین انقلاب نسبت به فرهنگ دارند، عمل کنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: رسیدن به یک گفتمان واحد در آنچه امامین انقلاب از ما انتظار دارند باید در اولویت اقدامات فرهنگی قرار گیرد، لذا وقتی اولویت مباحث فرهنگی را دنبال می کنیم باید به گفتمان امامین انقلاب در بحث فرهنگ مسلط باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای نوفرستی تصریح کرد: باید همواره به این موضوع توجه داشته باشیم که پرچم دار و جلودار نظام اسلامی در مباحث فرهنگی از ما چه انتظاری دارند و دغدغه ایشان چیست، لذا باید با نگاه امامین انقلاب اولویت های فرهنگی را دنبال کنیم و دچار افراز و تفریط نشویم.

 

وی گفت: مطالبات از افرادی که در عرصه های فرهنگی نقش دارند بسیار مهم است بنابراین باید بدانیم که مطالبات خود را بر چه اساس و پایه ای تنظیم کنیم تا دچار افراط و تفریط نشده و جلوتر و عقب تر از امام جامعه حرکت نکنیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر افراد باید از روی نصیحت باشد تا طرف مقابل احساس کند که می خواهیم او را نجات دهیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای نوفرستی ادامه داد: اگرچه آسیب های اجتماعی جوان ما را دچار آسیب کرده است اما اگر بتوانیم به نحوی فرهنگ سازی کنیم که فرد احساس کند به دنبال نجات او هستیم، می توانیم بسیار موفق باشیم.

 

وی افزود: پیشرفت و پیشبرد برنامه های مختلف فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر، همکاری مجموعه های فرهنگی را می طلبد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: هر مجموعه، رسالتی بر عهده دارد، لذا اگر مجموعه های مختلف فرهنگی با یکدیگر هماهنگ باشند و با یک نگاه، همدل و هم افزا عمل کنند قطعا می توانند در جهت پیشرفت امور فرهنگی در جامعه نقش ایفا کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای نوفرستی عنوان داشت: مردم نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهان نشان داده‌اند که اگر شخصیتی چون حاج قاسم خالصانه برای نظام، دین و مردم کاری انجام دهد، در شهادت او متأثر می شوند.

 

وی با بیان اینکه مردم در ایجاد و حفظ نظام اسلامی نقش اساسی دارند، افزود: یکی از آسیب هایی که در امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این است که گاهی اوقات حد نصاب امر به معروف را تنزل داده ایم و تنها در مقوله بدحجابی خلاصه کرده ایم در حالی که حفظ نظام، وفاداری مردم به نظام و اطاعت از رهبری از بزرگترین معروف ها است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *