خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عوامل نفوذی درصدد تضعیف جایگاه شورای نگهبان هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عوامل نفوذی درصدد تضعیف جایگاه شورای نگهبان هستند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به نقش حساس شورای نگهبان، گفت: عوامل نفوذی بسیاری با انواع و اقسام مختلف سعی می کنند تا شورای نگهبان را تضعیف کنند تا به اهدافشان برسند، لذا تحمل شورای نگهبان، تداوم، دقت و پاسخگویی آن را باید به اجر آخرت موکول کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و ناظرین شورای نگهبان خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر طرح بیگانگان در تداوم فتنه هایشان تا اسفندماه ۹۸ ادامه پیدا می کرد که در این جهت همواره فراخوان می زدند و همچنین اگر روز انتخابات از جمعه اول اسفندماه به جمعه دوم منتقل می شد و کرونا شیوع پیدا می کرد ما نمی توانستیم انتخاباتی داشته باشیم که الحمدالله این خطرات را خداوند متعال دفع کرد.

وی افزود: مردم عزیز ما به حق انتخاب خوبی کردند و بعد از انواع مشکلات و حوادث و مسائل ناگوار و ناپسندی که در کشور ایجاد شده بود و هنوز بقایای آن وجود دارد، امروز امیدی در دل مردم جوانه زده است که فرمایشات بصیرت‌آمیز و بصیرت‌آموز رهبر فرزانه انقلاب نیز آن را تأیید فرموده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اقدامات مجلس شورای اسلامی و اولویت هایی که در نظر دارد و مخصوصا صحبت های ریاست مجلس که آیینه آینده نمای مجلس می باشد بسیار خوشحال کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اگر انتخاب ما در طول ۴۰ سال انقلاب و انتخابات مختلف، درست صورت می گرفت و امور به دست نااهلان نمی افتاد اکنون بسیار جلو می بودیم و همه مسائل جهان را پشت سر می گذاشتیم.

وی گفت: باید اعتراف کنیم که انقلاب ما در اوج قرار دارد اما انتخاب های ما در طول این ۴۰ سال مطلوب نبوده است، لذا تمام گرفتاری های ما مربوط به انتخاب های ما است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خودمان در مشکلاتمان شریک هستیم، ادامه داد: شورای نگهبان فداکاری بسیاری انجام می دهد و بسیاری از مسائل را تحمل می کند، لذا در مقاطع حساس، بار سنگینی را به دوش می کشد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اظهار داشت: عوامل نفوذی بسیاری با انواع و اقسام مختلف سعی می کنند تا شورای نگهبان را تضعیف کنند تا به اهدافشان برسند، لذا تحمل شورای نگهبان، تداوم، دقت و پاسخگویی آن را باید به اجر آخرت موکول کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شورای نگهبان از نوع کارهای خداپسندانه است، گفت: همه چیز باید از ریشه درست شود یعنی باید جامعه و جمعیتی را پرورش دهیم که به اختیار و انتخاب خودشان هرگز بد انتخاب نکنند و این انتخاب کردن تنها انتخاب در مسائل سیاسی نیست بلکه انتخاب در تمامی امور زندگی می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: تمام آنچه که به سراغ ما می آید نتایج انتخاب ها، کارها، اخلاق، سیاست، فریاد و سکوت ما است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: اگر ما بتوانیم سطح خود را به جایی برسانیم که نفع حقیقی و دفع ضرر احتمالی را تشخیص دهیم، دچار اشتباه نخواهیم شد.

وی بیان داشت: نفع حقیقی و دفع ضرر احتمالی، نگهبانان واقعی هستند که اگر این دو باشند، دیگر نگهبان لازم نیست.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: برخی انسان ها به دنبال حزب ها راه می روند و شعار می دهد و دست به انواع اقداماتی میزنند اما خودشان هم نمی دانند که چه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه تمام آنچه بر سر ما می آید بلاهایی است که توسط خودمان ایجاد شده است، گفت: اینکه ما چشمان خود را ببندیم و بر اساس یک سری تصورات باطل، خیال کنیم که کار خوبی می کنیم عمر خود را از دست خواهیم داد، لذا باید انتخاب خود را درست کنیم.

وی بیان داشت: بسیاری از انسان ها، ابوجهل هستند و امروز می بینید که بر سر مردم جهان چه در می آورند، کشورها را ویران و مردم را آواره می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر ما در دنیا به دنبال نفع حقیقی و دفع ضرر احتمالی باشیم همه کارهایمان درست می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انقلاب خوبی کردیم اما نیاز است تا انتخاب خوبی نیز داشته باشیم، گفت: انتخاب مجلس یازدهیم انتخاب خوبی بوده است لذا باید همه انتخاب هایمان را برای نفع واقعی خود و جامعه صورت دهیم.

وی ادامه داد: آنهایی که می آیند و در مقابل دشمن عرضه‌ای از خود نشان نمی دهند و باعث می گردند تا دشمن مسلط گردد و همه امور را قبضه کند، ضررهایی هستند که بر خود می کنیم لذا باید در انتخاب افراد درست عمل کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شورای نگهبان نقش عصای جامعه را دارد، خاطر نشان کرد: خداوند متعال به شما نیرو دهد که بتوانید جثه عظیم ملت را تا زمانی که به بلوغ ایمانی برسیم، بر دوشتان حمل کنید، زیرا اگر به بلوغ ایمانی برسیم دیگر با هیچ چیزی معامله نمی کنیم و هیچ کسی نیز از ما توقع معامله ندارد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *