خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ارادت به ساحت حوزه‌های علمیه ارادت به ساحت مقدس امام زمان(عج) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ارادت به ساحت حوزه‌های علمیه ارادت به ساحت مقدس امام زمان(عج) است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بذر حوزه های علمیه، بذری است که کام بشریت را شیرین می کند، گفت: ارادت به ساحت حوزه‌های علمیه ارادت به ساحت مقدس امام زمان(عج) است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با معاونت اداری و مالی و منابع انسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ضمن گرامیداشت هفته کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: همه اهل انصاف می دانند که حوزه های علمیه ستون فقرات دین هستند و تنها جایگاهی که در این هدف مولد است، حوزه های علمیه هستند.

 

وی افزود: طلبه ها هم محروم و هم مظلومند، و جایگاهشان را نیز اکثریت افراد تشخیص نمی دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بزرگان معنی طلبه را می فهمند که از جمله آن ها می توان به شهید صیاد شیرازی اشاره کرد که احترام خاصی برای طلاب قائل بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: جایگاه طلبگی از ابتدا تا انتها یک جایگاه رفیع است زیرا در پیچ و خم تاریخ گذشته این طلبه ها و روحانیون بوده‌اند که دین را حفظ کردند.

 

وی گفت: خداوند به شما توفیقی داده است که در خدمت طلاب باشید لذا باید شکر خدای متعال را به جای آورید و گویی دعای امام سجاد(ع) ” وستخمدنی فی مرضاتک”  در حق شما مستجاب شده است.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: اصولا ایجاد تشکیلات خدمات حوزه، کار بسیار حکیمانه ای است و این در حالی است که حوزه‌ها باید کمبودهای دوران‌های گذشته را با تمام محدودیت هایی که دارند، جبران کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: آن زمانی که انگلیس و رضاخان پلید بر کشور حاکم بودند، درهای حوزه ها را بستند، علما را یا شهید و یا وادار به سکوت کردند، لذا در یک مقطعی خاص کمبودی حاصل شد و در حال حاضر نیازی که فراتر از مرزها است به وجود آمده است.

 

وی بیان داشت: طلبه امروز به گونه‌ای تربیت می شود که در کنار تئوری‌ها، در صحنه میدانی نیز برگ برنده را از آن خود کرده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اضافه کرد: طلاب و روحانیون نسبت به جمعیتشان در صحنه ها و میدان مبارزات نظامی بالاترین حضور را داشته اند و امروز نیز می بینید که در صحنه های جهادی نیز پیشگام هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: در سیل خوزستان، سیل جمعیت طلابی که به آن مناطق رفتند در مقابل مدعیانی که به دنبال گروه های مختلف و انحرافی هستند، از نظر تأثیر مکتبی آنقدر بالا بود که منحرفین داد برآوردند که این ها طلبه نیستند و لباس طلبگی دارند.

 

وی ادامه داد: امروز نیز در جهاد سلامت حضور طلاب و روحانیون در زوایای مختلف از کارهای بهداشتی تا سم پاشی خیابان ها بسیار قابل ارزش است.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: برخی ها از کرونا چیزی ساختند که در جریان آن می خواستند غسل و کفن افراد را نادیده بگیرند اما این طلاب بودند که اعلام آمادگی کردند و حاضر شدند تا غسل افرادی که از کرونا جان می سپارند را انجام دهند و در این راه شهدایی نیز تقدیم کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: نقش طلبه، دانشجو و دانشمند دینی که بیش از آنچه که می داند در صحنه عملی همراه با مردم باشد و برای آن دلسوزی کند از نقش یک لشکر بیشتر است.

 

وی افزود: هر مسلمانی به هر اندازه ای که از دستش کاری ساخته باشد، باید به این شجره طیبه به نحوی کمک رسانی کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند دست ارادت ما را از دامن حوزه های علمیه ای که در طول تاریخ مایه افتخار بودند و اکنون نیز هستند و صدها مشکل دارند اما کارشان را به صورت پنهانی و خاموش انجام می‌دهند و در مقابل زرق و برق ها راه را گم نمی کنند، کوتاه نکند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بذر حوزه های علمیه، بذری است که کام بشریت را شیرین می کند، گفت: ارادت به ساحت حوزه‌های علمیه ارادت به ساحت مقدس امام زمان(عج) است.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *