خانه / متن بیانات / متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با استاندار و ائمه جمعه استان

متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با استاندار و ائمه جمعه استان

مشروح کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با استاندار و ائمه جمعه استان جهت بهره برداری عموم منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن بیانات به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان(عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه خدمتگزان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

خیلی تشکر می کنم، جلسه خوبی بود، هم نقدها و پیشنهادها درست بود و هم صحبت ها و پاسخ ها درست بود، همانطور که اشاره فرمودند نیاز به وقت بیشتری است که این برنامه در دست برنامه ریزها است، طوری تنظیم کنند که وقت وسیع تر باشد.

مطالبی داشتم که می خواستم بگویم انشاءالله اگر این نوع جلسات باشد همان هایی که نقد و پیشنهاد داشتند یادداشت دارند و ضبط شده و هم استاندار محترم یادداشت فرمودند و ضبط شده، آنوقت جمع بندی اینها می ماند به یک جلسه بعدی که نسبت به هر یک از این ها چه شد، اما الان وقت جلسه تمام است به دلیل اینکه برنامه ریزها طوری کردند که برای بنده برنامه بعد ریختند، باید مرخص شوم.

اجمالش در ظرف ۳ الی ۴ دقیقه عرض کنم و شما بهتر از من می دانید، ملاحظه می کنید جهان در آتش بی عدالتی می سوزد، و هر لحظه مثل یک بمب انفجاری در آستانه خطرهای عظیم جبران ناپذیر است.

با نظر کارشناسی آن ها که مدعی هستند بگو روبرو کنند، چه از آنهایی که به عنوان مکتب های مادی و مسلک ها حرف می زنند و چه آنهایی که به عنوان ادیان و مذاهب حرف می زنند، تنها و تنها آنی که مستند است در تاریخ و در اسناد و اتکای به عدل دارد اسلام اهل بیت(ع) است، لذا آتش بی عدالتی جهان را می سوزد و ما هم شریکش هستیم منتها از نظر تجزیه مبنایی با آنها فرق داریم و آن این است که آنها چه در مسلک ها و چه در مکتب ها و چه در ادیان و مذاهب بی عدالتی را در سیستم پذیرفته اند، کارشان از مبنا خراب است، اما مشکل ما مشکل انجام و اجرا است، زیرا از نظر اصل عقیده، از نظر اصل مبنا، یک اصلی که در تکوین و در تشریع وجود دارد، این سماوات الارضین، بالعدل قامت السماوات و الارض، این در طبیعت، صنعت، اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و در همه جا هست، هرجا نظام عدل به هم خورد ساقط است، این ” إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ ” تنها یک مسئله تشریعی نیست به صورت یک پیام، امر تکوینی و تشریعی خدای متعال بر عدل است، حرکت اجرام کره زمین و آفتاب روی عدل است قانون عدل به هم خورد، به هم ریخته، قوام این ساختمان بر عدل است به هم خورد، به هم ریخته، حرکت ماشین شما و درجات پیچی که با آن مقابل می شود اگر عدل را به هم بزند ماشین سقوط کرده، در زندگی خانوادگی اگر عدل به هم خورد، سقوط کرده، در فرهنگ اینطوری است در سیاست اینگونه است، تنها مکتبی که در دنیا حرف برای گفتن دارد اگر عرضه عمل داشته باشد اسلام اهل بیت(ع) است با مدعی هایی که خودشان را شیعه می دانند.

دیگران مبنا ندارند و ما مبنا داریم، از مبنای اصول پنجگانه عقیدتی ما که عدل و حتی نام خدا عدل است، تا برسد به تکالیف هر انسانی تا هر مسلمانی تا هر مسئولی، مسئولین جمهوری اسلامی باید عادل باشند، در خانه باید عادل باشد، در جامعه باید عادل باشد، قاضی باید عادل باشد، شاهد باید عادل باشد، امام جمعه و جماعات باید عادل باشند، نخیر مسئله این نیست، هر انسانی در دیدگاه این مکتب باید عادل باشد والا ساقط است، و لذا است که توبه یعنی خارج شدن از قانون عدل واجب است و واجب فوری هم هست، معنی اش چیست؟ معنی آن این است که همه باید عادل باشند، انتظار ما هم برای حضرت مهدی(عج) بر اساس اجرای عدل است، و آنچه که قوام خواهد داد به هستی این است والا فلسفه هستی باطل است.

که خب شما استاد هستید و بهتر از بنده می دانید و امروز دنیا دارد در این بن بست منفجر می شود شما حرفتان را در اولویت عدل پیاده کنید، پیامتان را به دنیا بر اساس عدل برسانید، عذر تقصیر من و شما و مسئولین را به جهان برسانید که آنچه شما می بینید این عمل ما ربطی به این مکتب، قانون اساسی و قرآن ندارد و این شخص من است که مشکل دارم نه مکتب، دلیل داریم، مستند است، ثابت است.

امروز آن مطلب را که در بیان امام علی(ع) ” لتعطفنّ الدنيا علينا بعد شماسها عطف الضّروس علي ولدها ” امروز حرف شما را در خیابان های فرانسه می گویند، می گویند عدالت، در واشنگتن هم می گویند، در برلین هم می گویند، چرا؟ چون فشار بی عدالتی بشر را به این روز رسانده و این همان است که امام علی(ع) فرموده و شما حرف برای گفتن دارید، برنامه ریزی کنید، پیام بدهید، از خودتان نقد کنید، از مسئولین نقد کنید، برادرانه بنشینید و مشکلات را حل کنیم، اگر ما مشکلات را حل کنیم همه پیروزی ها مال ما است چون ما مستند حرف می زنیم و دیگران هوایی حرف می زنند، این را کارشناسانه عرض می کنم، هر کسی مدعی است بیاید جلو.

اما وقت من تمام است، من مقید به وقت هستم و انشاءالله که در برنامه های آتی با تلاشی که می کنید و زحماتی که می کشید و عنایتی که می فرمایید این عرض را تکمیل خواهید فرمود با اولویت که داشته باشید، بنده از محضر شما خداحافظی می کنم، ممنونم.

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *