خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ذخیره های فرهنگ ایمانی مردم، چالش ویروس کرونا را به یک فرصت بین المللی تبدیل کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ذخیره های فرهنگ ایمانی مردم، چالش ویروس کرونا را به یک فرصت بین المللی تبدیل کرد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگرچه ویروس کرونا خود را به صورت یک چالش نشان داد، اما ذخیره های فرهنگ ایمانی، آن را به یک فرصت بین المللی تبدیل کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،  حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر امروز در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد با سعادت سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی(ع) گفت: اگرچه ویروس کرونا خود را به صورت یک چالش نشان داد، اما ذخیره های فرهنگ ایمانی، آن را به یک فرصت بین المللی تبدیل کرد.

وی افزود: در ممکنات خیر محض و شر محض نیست بلکه ترکیبی از آن دو است، لذا ویژگی مکتب ایمانی این است که شر را به خیر تبدیل می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آنچه امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در قضیه ویروس کرونا از خود نشان داده است، فرهنگ متعالی ایرانی _ اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در چهل سال گذشته در انواع صحنه های مبارزه با استکبار جهانی پیروز بوده است و امروز نیز در جبهه فرهنگی این پیروزی را کسب کرد.

وی ادامه داد:  باید از این همه تلاش و زحمات افرادی که چه به صورت شغلی با ویروس کرونا درگیر هستند که می توان به پرستاران و کادر پزشکی اشاره کرد و چه ایثارگرانی که در قالب طلبه، بسیجی و حزب اللهی آنها را تنها نگذاشتند، تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: امروز آن کشورهایی که پز می دانند و ما را تحریم و تهدید می کردند و حتی خودشان متهم هستند که این ویروس کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است که به وسیله ی خودشان انجام شده، در صحنه کارساز خود را نشان دادند و رسوا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: استکبار جهانی کارش آسیب زدن به بشر است و این همه بمب های اتمی، هیدروژنی و میکروبی را برای نابودی مردم میسازد، آنها در هر کجای کره ی زمین سلطه پیدا کنند زیرساخت ها را ویران و مردها و زن ها و بچه ها را میکشند و آواره می کنند آنگاه اسمش را می گذارند تمدن لیبرالی.

وی گفت: امروز که این ویروس کرونا خودش را نشان داد، همان کشورهایی که ادعای متمدن بودن دارند دست به کارهای پست از جمله غارت و دزدی وسایل بهداشتی از یکدیگر زدند در حالی که با یکدیگر دوست هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: با اینکه ما تحریم بودیم و در جریان ویروس کرونا از دید آنها زمینگیر خواهیم شد، اما ملاحظه کردید که ایمان چگونه خود را نشان داد و مردم با فرهنگ ایمانی خود چگونه به کمک یکدیگر شتافتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: فرهنگ و ایمان کارساز است و این همان چیزی است که در این چهل سال در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی، مردم ایران اسلامی از خود نشان داده اند.

وی مطرح کرد: ارزش مجموعه فداکاری ها، از خود گذشتگی ها و ایثار مردم، بیش از آنی است که ما با بیان بخواهیم از آن تشکر کنیم.

امام جمعه بیرجند در پایان گفت:  دعای بر شما مردم، مسئولین، نیروهای مسلح و ارگانهای خدمت رسان این است که خداوند فرج حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) را نزدیک کند و شما به آن آرمان اصلی خود در خدمت آن حضرت برسید و نوع بشر را از دست این وحشی های قرن ۲۱ نجات دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *