خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسئولان اوقاف: در امور وقت بسیار دقیق و حساس عمل کنید/ ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی نهادها به مردم بسیار حائز اهمیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسئولان اوقاف: در امور وقت بسیار دقیق و حساس عمل کنید/ ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی نهادها به مردم بسیار حائز اهمیت است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی نهادها به مردم بسیار حائز اهمیت است، گفت: گاهی اوقات از ناحیه بعضی از مردم سئوالاتی می شود که می طلبد مرجع اصلی آن پاسخ آن را بدهد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی دریافت گزارش اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در سال ۹۸ ، ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: همچنان که در جلسات قبل نیز به مسئولان یادآور شده ام باز هم می گویم که مسئله و اموال وقف با دیگر اموال متفاوت است و مسئولین محترم ضمن زحماتی که می کشند باید بر روی مسئله ی وقف حساس باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: آرمانهای جامعه، دین و انقلاب ما در بحث های علمی، فقهی و فلسفی، در واقع پیام اسلام و نبوت است.

 

وی خاطر نشان کرد: نسبت به احراز مالکیت بعضی از موارد وقف، مراجعاتی به مقامات حقوقی و قضایی است که بعضی حکم داده و بعضی دیگر حکم نداده اند و در جلسات موردی نیز بعضی از گزارشات حتی از حوزه های شهرستانی مشاهده می شود که رغبه های خیلی پردرآمدی در تصرف دیگران است.

 

وی با تأکید بر اینکه ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی نهادها به مردم بسیار حائز اهمیت است، گفت: گاهی اوقات از ناحیه بعضی از مردم سئوالاتی می شود که می طلبد مرجع اصلی آن پاسخ آن را بدهد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: در مسئله ی وقف باید دقیق باشید زیرا مسئله ی مهمی است چون بر مالکیت فردی توقف کرده که آن فرد ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ سال قبل با عرق جبینش به بار آورده و از گلوی فرزندانش گرفته و وقف کرده است، لذا مسئولیت خاص و ویژه ای است که امروز بر گردن شما نهاده شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *