خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آثار آیت الله شهید مرتضی مطهری راه نجات انسان ها است/ جهان باید از مطهری ها پر شود تا مستکبرین دچار عقب نشینی شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آثار آیت الله شهید مرتضی مطهری راه نجات انسان ها است/ جهان باید از مطهری ها پر شود تا مستکبرین دچار عقب نشینی شوند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آثار آیت الله شهید مرتضی مطهری راه نجات انسان ها است، گفت: امثال آیت الله شهید مطهری اینگونه هستند که همه چیز را در خود از عبادت های شبانه تا آن اندیشه تفکر، جمع کرده اند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و اساتید حوزه های علمیه شهرستان بیرجند ضمن بزرگداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: پیامبران برای قانون رشد انسانی که از آن به دین تعبیر می شود مبعوث شده اند و آنقدر این مسئله بزرگ است که همه آنها و جانشینانشان در پای آن فدا شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه دین ناموس خدا است و آنچه که به هستی معنی می دهد دین است، افزود: گاهی مشاهده می شود که افراد در رشته های خاصی درس می خوانند اما وقتی در امور دینی انگیزه پیدا می کنند بسیار خوب کار می کنند که از جمله آن ها می توان به دکتر شجاعی اشاره کرد که رشته ایشان مهندسی است اما به اندازه یک صاحب نظر دینی نه تنها در مسائل تسلط دارند بلکه از آنها دفاع جانانه و موثر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه روح قرآن در اهل بیت(ع) یافت می شود، خاطر نشان کرد: در زمان مبعوث شدن پیغمبران، همه مقتضیات موجود بوده اما با مانع های سختی در قالب سیاسی، فرعون، در قالب اقتصادی، قارون، در قالب شیطنت، سامری و در قالب توجیه گری، هامان، روبرو بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: برای استکبار اگر اسم دین باشد اما مانع خواسته های آنها نباشد مشکلی نیست، لذا مستکبرین امروز جهان، از این شیوه به صورت فراوان استفاده کرده اند.

 

وی بیان داشت: آنچه که برای علامه شهید مرتضی مطهری و امثال ایشان پیش آمده، یک مسئله پُر سابقه است، اما جالب اینجا است که خود همین موضوع یک برهانی بر ابطال باطل و احقاق حق است، به جهت اینکه آنهایی که حرفی برای گفتن دارند چرا باید سرکوب، کشته و با نیرنگ ها ترور شخصیت شوند.

 

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: اگر استعمار بین المللی صدام را می آورد و حوزه علمیه نجف را پراکنده و شخصیت هایی را از جمله آیت الله صدر و خانواده آیت الله حکیم که خود ایشان یک حوزه علمیه و دانشگاه بودند را به شهادت می رساند، به این جهت بوده که آن ها حرفی برای گفتن داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: اگرچه شهادت علامه شهید مطهری، آیت الله صدر و امثال آنها، ضایعه ی بزرگی است اما در عین حال دنیای استکبار اندیشه آنها را نمی تواند از بین ببرد بلکه خودشان موجب تکثیر می شوند.

 

وی ادامه داد: آیت الله مطهری، آیت الله صدر و… متعلق به یک دین، مذهب و یک کشور نیستند بلکه متعلق به جهان انسانیت هستند چرا که اندیشه آنها موانع راه انسان را از میان برمی دارد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: با همه ی موانعی که بر سر راه اهل ایمان و علم وجود دارد، اما باید اساتید بزرگ در تربیت نسل جدید و تربیت علمای دین به گونه ای عمل کنند و آنها را پرورش دهند که خودشان را تنها به یک روستا، شهر و کشور خلاصه نکنند بلکه با سرمایه عظیمی که از منطق، استدلال و حقانیت دارند در جهت نجات نوع بشر گام بردارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز جهان بشریت گرفتار دیوانه هایی وحشی شده که کارشان جنون آمیز است، وحشی هایی که همه چیز را از جمله اندیشه، اخلاق و افکار مردم و همچنین شهرها را از بین می برند، لذا در این مقطع، طلبه ای که در نزد شما اساتید تربیت می شود قبل از آنی که صفحه ای از علم را فرا می‌گیرد باید انگیزه وی در جهت هدف فراگیری در سطح بین الملل و نجات بشر باشد.

 

وی گفت: شما همواره همراه با حجت بالغه هستید چون با کتاب و سنت رسول الله، عقل، علم و تجربه سر و کار دارید اما وجود مطهری و مطهری ها و علامه صدرها خودش یک حجت جداگانه است چرا که دین را به صورت جامع تعریف کرده اند.

 

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: جامعیت بودن موضوع اصلی است والا اگر یک مجموعه ای از علم وجود داشته باشد، اما نمود بیرونی پیدا نکند، کارایی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امثال آیت الله شهید مطهری اینگونه هستند که همه چیز را در خود از عبادت های شبانه تا آن اندیشه تفکر، جمع کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه شهادت بزرگان هم یک تولد جدید است، گفت: خداوند متعال به آیت الله مطهری مقام متعالی داده است و آثار ایشان راه نجات انسان ها است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی افزود: امروز کمبود دنیا تفکر مطهری است که استارت شروع آن در دست شما اساتید حوزه های علمیه قرار دارد که باید آنقدر جهان را از مطهری‌ها پر کنید تا مستکبرین دچار عقب نشینی شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمام عالم یک جنگ فرهنگی است و بقیه موارد زیر مجموعه آن قرار می گیرند، تصریح کرد: آثاری که از آیت الله شهید مرتضی مطهری باقی مانده است لحظه به لحظه بر مقام ایشان به مانند صلواتی که بر محمد(ص) و آل محمد(ص) می فرستید، می افزاید و اوج می گیرد.

 

وی اضافه کرد: آیت الله مطهری در کتاب ولاء و ولایت ها، درست در سر چهار راه زندگی، راه را در چند جمله ی مختصر به انسان ها نشان داده است.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: هدف شما اساتید حوزه های علمیه هدف مقدس و والایی است، لذا ارزش دارد که همه مشکلات را تحمل کنید و در جهت تربیت نسل آینده و ایجاد حکومت واحد جهانی حضرت مهدی(عج)، طلبه تربیت کنید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *