خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند در این دوره موفق بوده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند در این دوره موفق بوده است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه هیچ سعادتی بهتر از اینکه انسان برای نفع جامعه تصمیم بگیرد و به اجرا درآورد، نیست، گفت: اجمالا هم شورا و هم شهرداری را در این دوره به نسبت موفق می بینیم و در این مدتی که گذشته است اقدامات، مواضع و همکاری‌های خوبی را شاهد بوده ایم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز به مناسبت هفته شوراها در دیدار با رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند ضمن تبریک هفته کار و کارگر، روز معلم و روز شوراها اظهار کرد: اصل مسئله ی مشورت و شورا، در مقابل استبداد است.

 

وی افزود: در واقع شورا به معنی طلب کارشناسی درست در هر امری است، زیرا هر موضوعی زوایای مختلفی دارد که شخص هرچه قدر هم که دانشمند باشد ممکن است تمامی زوایای آن را نبیند، لذا بیش از آنی که تصمیمی بگیرد و هزینه ای کند، لازم است با دیگرانی که اهلیت دارند مشورت کند تا از مضرات استبداد به رای، پیشگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اصل ارزش شورا بر اساس آن است که به یک کارشناسی درست برسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: بدتر و ننگین تر از همه دموکراسی غرب است که ظاهرش دموکراسی است اما باطن آن بدترین نوع استبداد علیه نوع بشر است زیرا کار زشتی نیست که آنها انجام نداده باشند.

 

وی گفت: اگر ما بر نفسمان حاکم باشیم و نسبت به آنچه که به دست ما سپرده شده به دید امانت نگاه کنیم و هرگونه تصرف غیر کارشناسی را برای خود جایز ندانیم و احساس مسئولیت داشته باشیم، آنگاه مسائل اصلاح می گردد.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: کسی که با دیگران مشورت کند در عقل آنها شریک می شود و دچار اشتباه نمی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: روز شوراها روز پر ارزشی است اما در حد یک چینش ظاهری بیشتر نیست، لذا وقتی به نتیجه می رسد که در باطن، مستبد نباشد.

 

وی با اشاره به اینکه بشر تا از درون درست نشود، دنیا اصلاح نمی گردد، اضافه کرد: در دنیا از حقوق بشر، دموکراسی و شورا صحبت می شود، اما اغراضی که تعقیب می گردد چیز دیگری است.

 

نماینمده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: قانون اساسی ما مرتقی‌ترین قانون دنیاست و سیاست و شیوه های اجرای آن از نظر علمی و تجربی مشخص است، اما مشاهده می کنیم که هر دولتی که بر سر کار می آید یک سیاست جدید به خود می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آنچه مردم ما به دنبال آن هستند، اجرای دین و عدالت است، گفت: ما در کشور کارشناس، متخصص و تجربه کم نداریم، لذا کشور باید سیاستی را تعقیب کند که هر دولتی که بر سر کار می آید از زیرساخت آن استفاده کند و بالا رود که متاسفانه این کار انجام نشده، زیرا اگر این کار صورت می گرفت و در این مدت یک سیاست صحیح و اصیل نظام جمهوری اسلامی طرح ریزی و به آن عمل می شد، ما باید بسیار پیشرفته‌تر از زمان کنونی می بودیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شورای شهر و شهرداری بیرجند گفت: بهتر از همه، خود شما و بهتر از شما، خدا می داند که به چه میزان در کارتان موفق بوده اید اما اجمال آن این است که هم شورا و هم شهرداری را در این دوره به نسبت موفق می بینیم و در این مدتی که گذشته است اقدامات، مواضع و همکاری‌های خوبی را شاهد بوده ایم.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: ما به اقدامات با دید مثبت نگاه می کنیم و از شورای شهر، شهردار و شهرداری بیرجند تشکر می کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: طبیعتا شما نیز در جلوی راه خود موانعی داشته اید، یعنی ممکن است آنچه که قصد انجام آن را داشته اید صورت نگرفته است که امیدواریم در فرصت باقی مانده بیش از پیش موفق باشید و آنچه به عنوان نمونه برای دوره‌های بعد شورا می گذارید، راهنما باشد تا حداکثر استفاده را در جهت خدمت به این مردم عزیز انجام دهند زیرا هیچ سعادتی بهتر از اینکه انسان برای نفع جامعه تصمیم بگیرد و به اجرا درآورد، نیست.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *