خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس امر به معروف و نهی از منکر بر اصل حب و دوستی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس امر به معروف و نهی از منکر بر اصل حب و دوستی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه برای جامعه هیچ خدمتی بالاتر از حفظ این دو فریضه ی الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر نیست، گفت: همیشه سعی کنید پیش از هرگونه ورودی به امر به معروف و نهی از منکر، این مفهوم را به شخص مخاطب تفهیم کنید که “من تو را دوست دارم.”

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم آغاز به کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: بسیاری از مسائل پس از تبیین باعث می شود که افراد بفمهند و آن را قبول کنند، اما مسائلی نیز وجود دارد که دیر می فهمند و قبول نیز نمی کنند.

 

وی افزود: اگر بیماری مسری و واگیرداری به وجود آید، باید حدود رعایت گردد و اگر رعایت نشوند فاجعه به بار می آید، لذا در این خصوص همه‌ی افراد می فهمند و توجیه می شوند، اما نمی‌دانیم کجای مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر دارای ابهام است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر مطلوبی که می خواهید انجام دهید ابتدا باید علت آن را ایجاد کنید، گفت: خدای متعال که خالق بشر است و بنده ی خود را به خوبی می شناسد، اینگونه مقرر فرموده که جامعه ی بشری برای اینکه رشد کند و دچار انحراف و گمراهی نشود و بتواند منزل به منزل به کمال برسد، باید نظارت عامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: ایده، عقیده، انواع و اقسام مسائل حقوقی از جمله حقوق دنیایی، آخرتی، معنوی و نسل فعلی و بعدی، باید از منافع و سوء استفاده های شخصی، گروهی و حزبی مصون بمانند، و اگر چنانچه این موارد رعایت نشود، حقوق همگان از بین می رود.

 

وی تصریح کرد: خداوند در دینش اینگونه قرار داده است در قانونی که موجب کمال و رشد و صداقت می شود باید نظارت باشد.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: هر مسئولی که مسئولیتی را می پذیرد باید پاسخگو باشد، لذا اینگونه نمی شود که فردی مسئولیت بگیرد، اما پاسخگو نباشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برای جامعه هیچ خدمتی بالاتر از حفظ این دو فریضه ی الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر نیست.

 

وی یادآور شد: بارها دیده اید که کسانی خیرخواهانه جلو رفته اند و افراد را از انجام کارهای زشت و تجاوز به حقوق دیگری نهی کرده اند، اما شخص به جای اینکه از آمر به معروف و ناهی از منکر که راه و چاه را نشان می دهد، تشکر کند، یا داد کشیده و یا وی را به قتل رسانده است، علت این گونه برخوردها نیز این است که شخص تابع هوای نفس شده و به شهواتی که دارد آنقدر فریفته شده که او را کور و کر کرده است لذا نه حرف می شوند و نه حقیقتی را می تواند ببیند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: اگر چنانچه سیستم تفکر، عقیده، ایده، اخلاق و سیاست جامعه‌ای فاسد شود، خسارتش جبران ناپذیر خواهد بود و همه چیز از بین می رود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: حتی کشورهایی از جمله چین کمونیست و شوروی کمونیست، اگرچه دین ندارند، اما می فهمند که مبادا بیگانگان نفوذ کنند و در این تفکر به نظامشان آسیب برسانند، یا مبادا سیستم سوء استفاده در مدیریتی پیش آید و ضرر جبران ناپذیری به کشور وارد کند، لذا تحت عنوان منافع ملی اعدام های گسترده ی را انجام می دهند.

 

وی گفت: نباید تمامی منافع، فرهنگ و سیاستی که بنیانش بر رشد جامعه و منافع فعلی و نسل آینده، است فدای یک شخص، گروه و یا حزب شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین خدمت به انسان، جامعه و نسل آینده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: کشوری با این همه ثروت نباید این همه فقیر داشته باشد، لذا آدرس این شرایط در مکان های است که قانون شکنی و سوء استفاده می شود.

 

وی افزود: هیچ خدمتی بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست اما متاسفانه یک عده نمی فهمند و به سادگی تحت نفوذ فرهنگ ها و سیاست ها و اقتصاد بیگانه قرار می گیرند و تحمل یک جمله نصیحت نیز ندارد و این در حالی است که خود را متمدن نیز می دانند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: اگر انسان، انسان باشد و حرف کسی را قبول نداشته باشد، حرف خود را به او می قبولاند، نه اینکه مخاطبش را بکشد و به وی اهانت کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: این مدعی های متمدن که تحت نفوذ بیگانه هستند، چقدر وحشی هستند و مسائل ابتدایی هم ندارند و قیافه نیز می گیرند.

 

وی با بیان اینکه شما دوستان واقعی جامعه هستید، خاطر نشان کرد: دوست انسان، آن فردی نیست که با لفظی شیرین انسان را به هر کجایی که می خواهد بکشاند و باعث گمراهی و فاسد شدن او شود.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تصریح کرد: خوشبختانه استان ما استانی است که به یک جامعه ی فرهنگی شهرت دارد اما به دلیل فضای مجازی و همنشینی های نابات، گاهی ممکن است افراد منحرف شوند و متوجه نباشند که شما خیر و کمال او را می خواهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اساس امر به معروف و نهی از منکر بر اساس حب و دوستی است، گفت: همیشه سعی کنید پیش از هرگونه ورودی به امر به معروف و نهی از منکر، این مفهوم را به شخص مخاطب تفهیم کنید که “من تو را دوست دارم.”

 

وی گفت: امید است افرادی که تحت تاثیر بیگانگان قرار دارند از حالت غفلت بیرون آیند و متوجه شوند که یک دوست با آنها صحبت می کند و شما که این مسئولیت را در این شرایط آخرالزمانی می پذیرید نیز در این خدمت بزرگ و دوستی حقیقی، موفق باشید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *