خانه / دیدارها / توصیه‌ی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مالکان و نهادهای حمایتی/ کسبه آسیب‌دیده را دریابید

توصیه‌ی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مالکان و نهادهای حمایتی/ کسبه آسیب‌دیده را دریابید

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: پیشکسوتان و معتمدین بازار نسبت به کسبه ی ضعیف، با یکدیگر بنشینند و طرح و برنامه ای را فراهم کنند تا در پایان فردی به زمین نخورد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای عبدالرضا حیدری رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: آنچه در خصوص مسائل و ابزار بهداشتی به مانند نظارت بیشتر بر مشاغلی چون نانوایی‌ها و یا مسئله ی تولید ماسک و توزیع دستکش، اگرچه مهم است اما امیدواریم با قرارگاهی که به امر مقام معظم رهبری حاصل می شود و نتیجتا نیروهای مسلح و زیرمجموعه ی آنها به عنوان بسیج مستضعفین شکل می گیرد، همکاری لازم را داشته باشید.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروهای مسلح منظم ترین نیروها در جهت اجرای امور هستند لذا امید است تا این قضیه فاصله ی چندانی نشود که در حد کفاف نظارت انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: خانه نشینی ممکن است برای یک عده ای صرفا خانه نشینی باشد اما کسانی که درآمدشان بستگی به نوع کارشان دارد و یا سرمایه‌ی آنها کم است و تولیدات آنها معطل و کارگرهایشان بیکار می شوند و یا آن دسته از افرادی که اجاره نشین هستند، طبیعتا تعطیلی با فاصله زمانی زیاد برایشان مشکلاتی را به بار می آورد که امیدواریم به نحو مطلوب آنهایی که بازار دستشان است و زیرمجموعه ی کسبه ی ضعیف را می شناسند، تدبیر بسیار شایسته ای به کار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تدبیر مسئله ی فوق نیز به درون خود مجموعه کسبه ی بازار برمی گردد که آن دسته از افرادی که خداوند به آنها هم سرمایه‌ی مالی و هم سرمایه‌ی ایمان عطا کرده است، با توجه به شناختی که از اوضاع کنونی دارند در کنار یکدیگر بنشینند و مسائل را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و تصمیمی اتخاذ کنند به گونه ای که در پایان این جریانات عده ای به زمین نخورند.

وی گفت: در تمامی شرایط و صحنه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بازاریان نقش بی بدیلی داشته اند، لذا امیدواریم از این امتحان نیز سربلند بیرون آیند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برای جلوگیری از زمین خوردن افراد از اکنون باید چاره اندیشی شود، گفت: قطعا در این جهت می طلبد تا اوقاف، بنیاد مستضعفان یا بعضی از خیرین همکاری های لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه افزود: نسبت به آن دسته از مواردی که چک صادر شده، اما با توجه به اوضاع کنونی جای آن ها خالی است نیز می طلبد تا همکاری هایی از طرف بانک ها، کسبه و یک سری اقداماتی از ناحیه ی بنیاد مستضعفان و منابع دیگر دولتی انجام شود تا در پایان این قضیه ویروس کرونا، غیر از سلامت جسمانی، ملت از نظر سلامت اقتصادی نیز آسیب نبینند.

وی افزود: با تاکید بر اینکه اصناف همه اعضای یک پیکر هستند تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا، درآمد بسیاری از بازاریان را تحت الشعاع قرار داده است، لذا می طلبد بزرگان بازار که به نسبت از شرایط مالی بهتری برخوردارند، دست ضعیف را به بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: اگر در رابطه با این مشکلات از اکنون چاره اندیشی نشود، بعدها نخواهد شد آن ها را حل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نسبت به کسبه ی ضعیف، بازاریان بنشینند و طرح و برنامه ای را فراهم کنند تا در پایان فردی به زمین نخورد، ادامه داد: وقتی ما خوشحالی را شاهد خواهیم بود که همه ی ملت هم از نظر جسمانی این مشکل را پشت سر بگذارند و هم شاهد به زمین خوردن عده ای از افراد ضعیف نباشند.

وی در پایان گفت: پیشکسوتان و معتمدین بازار با پیگیری برای مهلت دادن به مستاجران واحدهای صنفی بازار که در برابر مشکل اخیر آسیب بیشتری را متحمل شده اند، زمینه مناسب‌تری برای ادامه فعالیت آنها فراهم سازند تا ان شاءالله این روزهای سخت را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *