خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اصل خدمت به محرومین و مستضعفین حد و مرز ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اصل خدمت به محرومین و مستضعفین حد و مرز ندارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه شهرهای مرزی با توجه به اینکه معبر عبور داخلی ها و خارجی ها هستند، می توانند مایه ی آبرو باشند، گفت: اصل خدمت به محرومین و مستضعفین حد و مرز ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با آقای سید صولت مرتضوی رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور اظهار کرد: ما همواره یاد سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی وهمراهان ایشان را به عنوان اسوه و الگو در جامعه انقلابی بزرگ می شماریم.

 

وی افزود: ویژگی هایی که در اصل عدالت خواهی و روحیه ی انقلابی که داشته و دارید و همچنین توفیقاتی که در تجربه دوران مسئولیت خودتان و مدیریت صحیحی که داشته و دارید و در خراسان جنوبی نیز به خاطر مباشرت ویژه ای که با مردم استان دارید شرایط را برای پیشبرد اهداف آسان می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: چهار شهرستان استان که جنبه ی مرزی دارند استحقاق ویژه دارند، لذا باید توجه داشت که مستضعفین آنجا با مستضعفین باقی شهرستان ها تفاوتی ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه موضوعی که در جهت خدمات ویژه، می خواهد به عنوان شهری در شهرهای مرزی داده شود یک موضوع قابل قبولی است، گفت: بارها به بنیادهای مستضعفان، برکت، کمیته امداد و باقی نهادها یادآور شده ایم که افراد، اشخاص، خانواده ها و محرومین چهار شهرستان مرزی را مدنظر قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه شهرهای مرزی با توجه به اینکه معبر عبور داخلی ها و خارجی ها هستند، می توانند مایه ی آبرو باشند، افزود: اصل خدمت به محرومین و مستضعفین حد و مرز ندارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه همه‌ی محرومین و مستضعفین شهرستان ها باید مورد توجه قرار گیرند، ادامه داد: برنامه ها باید برای تمامی مستضعفین استان که مشکل کار، شغل، معیشت و… دارند عادلانه و یکسان باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: این موضوع که درآمدهای بنیاد مستضعفان در این استان نباید به خارج استان برود بسیار درست است.

 

وی ضمن اشاره به نقدهایی که به نیاد مستضعفان می شود، گفت: وقتی بنیاد مستضعفان قطعاتی را به فروش و مزایده می گذارد، خریدارها مشخص هستند که این خریدارها دارای املاک و زمین هستند و به صورت فنی و حرفه ای برای گرانتر شدن باقی زمین هایشان در سطح استان و شهرستان، نرخی بر روی آنها می گذارند، لذا این موضوع، گرانی به بار می آید و این نقد همواره بوده و هست و اینکه چقدر درست است اطلاعی نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در برخی از مراجعات به صورت مکتوب داریم که رمز این گرانی را بی تفاوتی یک عده که باید بر قیمت ها نظارت کنند، عنوان کرده اند و بدتر از آن قیمت های زمین است که معمولا مشخص نیست بنگاه ها دست چه کسانی است و به چه دلیل قیمت ها را بالا می برند و کسی نیست که از آنها بپرسد، این موارد محصول ولنگاری ها است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در مزایده ها بیشتر به جای افراد شرایط دار، افراد زمین و ملک دار شرکت می کنند و این نقدی است که همواره مطرح بوده است.

 

وی یادآور شد: از گذشته سوابقی داریم که برخی از مسئولین رده های بالا که به صورت مکتوب نیز اسنادی وجود دارد، با وعده و وعید و مسائل سیاسی بخشی از وعده هایی که می دانند انگشت اشاره آنها بیشتر بر روی املاک بنیاد مستضعفان بود.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: از نوع کار این افراد بیشتر بوی سیاست و بهره برداری غیر مستقیم از اقداماتشان بود که هم قبیح بود و هم نارضایتی هایی را ایجاد کرده و می کند و ما اکنون مطمئن هستیم که بنیاد مستضعفان یک حالت خالصی پیدا کرده است و با حضور جناب آقای فتاح و همچنین خود حضرتعالی کارها به دور از معاملات سیاسی انجام شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر چنانچه کشور را بر اساس قانون عدالت اداره کنیم، افراد هم در منافع مشترکی که در اجرای قانون عدالت دارند تحمل می کنند و هم محرومیت هایی که عادلانه است را تحمل می کنند، اما وقتی اقدامات به امتیازدهی و معاملات سیاسی گره زده شود هیچ فردی قانع نمی شوند و نه آنهایی که امتیاز می گیرند قانع می شوند و نه آنهایی که امتیازدهی را می بینند و گلایه خواهند کرد، لذا اداره جامعه کار مشکلی می شود.

 

وی افزود: بی هزینه ترین مدیریت، مدیریتی است که بر اساس قانون و عدالت باشد، زیرا اگر سختی پیش آید همه تحمل می کنند و اگر رفاهی نیز پیش آید همه برخوردار می شوند، اما اگر چنانچه خارج از آن باشد نه آنی که امتیاز می گیرد سیر می شود و نه نفس آنی که می بیند امتیاز به دیگران داده می شود، قانع می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ما در همه موارد خواستاریم که اگر می خواهند جامعه را اداره کنند، بر اساس قانون عدل و عدالت اداره کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  در پایان گفت: امیدواریم که برنامه های شما با موفقیت انجام شود و در این مقطع خاص که دشمن از بیرون و برخی ها از درون برای مردم گاهی گره ایجاد می کنند، بتوانید گره ها را باز کنید زیرا هیچ عبادتی بالاتر از گره گشایی از کار مسلمین نیست.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *