خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تا زمانی‌که جبهه فضای خودی را مسئولان مستقل نکنند امنیت نخواهیم داشت

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تا زمانی‌که جبهه فضای خودی را مسئولان مستقل نکنند امنیت نخواهیم داشت

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خارج کردن فضای مجازی از دست دشمن به معنای تأمین جامعه است، گفت: تا زمانی‌که جبهه فضای خودی را مسئولان مستقل نکنند امنیت نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار با  جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه های استان ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت، اظهار کرد: همان‌گونه که در آیات، احادیث و روایات آخرالزمانی به فتنه‌های مختلف هشدار داده شده ما امروز آنها را لمس کرده و با چشم می‌بینیم.

وی با بیان این‌که فتنه، فتنه است و آسیب دارد، افزود: این تمام ماجرا نیست زیرا فتنه‌ها در کنار آسیب‌هایی که دارد بصیرت افزا است، پختگی ایجاد می‌کند و نتیجه آن مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در برخی از روایات آمده است که آخرالزمان بهترین و بدترین زمان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: فتنه برای آنهایی که خود ساخته نیستند و آمادگی ندارند مانند سیلی غافلگیر کننده خواهد بود که با آمدنش همه چیز را نابود خواهد کرد.

وی ادامه داد: اما برای آنها که در برابر فتنه آمادگی دارند مانند سیلی خواهد بود که با مهار کردن آن بتوان از ذخایر به دست آمده به درستی استفاده کرد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: از فتنه نباید ترسید بلکه باید برای آن آماده بود، ما ایجاد فتنه نمی‌کنیم اما اگر فتنه‌ای روی دهد نه تنها پروا نداریم بلکه استقبال نیز می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: فتنه مانند طوفانی است که گرد و غبار ایجاد می‌کند اما بعد که طوفان فروکش کرد و هوا صاف شد چشم‌ها تیز بین‌تر می‌شود.

وی افزود: در تمامی جهات باید برای تهاجماتی که دشمن علیه ما دارد آمادگی داشت چرا که راه دیگری به جز آمادگی نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: مهمترین راه برای آمادگی داشتن در برابر تهاجمات دشمن، آمادگی در فضای مجازی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: متاسفانه بعضی از مسئولان متناسب با زمان آمادگی ایجاد نکردند بلکه مانع ایجاد کردند که ان‌شاءالله اینگونه نباشد.

وی گفت: دشمن در جنگ نرم و فضای مجازی، نرم حرکت می‌کند اما وقتی آمادگی لازم را در برابر مسائل اندک و نرم نداشته باشیم و کم‌کم زیاد شود به سیلی نابود کننده تبدیل خواهد شد.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: ما در حال حاضر بیخیال هستیم یا ما را بیخیال نگه می‌دارند در صورتی‌که دشمن در فضای مجازی تمامی اطلاعات ما را جمع آوری می‌کند و تبعات آن را چند سال آینده مشاهده خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: غالبا از زمان گذشته تاکنون دشمن برای تسلط بر جامعه‌ای عملیات‌های معکوس انجام داده است. برای این‌که به افکار جامعه تسلط پیدا کند ابتدا جنگ نظامی و سخت به راه انداخته و بعد از آنکه مسلط شد تاثیرات سوء را نسبت به افکار و عقاید اعمال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز از همین شیوه استفاده می‌شود و دشمن به این معتقد است که جنگ نظامی پیروزی را رقم نمی‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امروز بمب اتم برای بازدارندگی، بیشتر حالت مترسک دارد و کارآمد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این‌که دشمن برای رسیدن به اهدافش فکرها، اندیشه‌ها، عقاید و فرهنگ را تصرف می‌کند، گفت: اگر فرهنگ، عقیده و اخلاق جامعه‌ای فاسد شود قابل بازسازی و جبران نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن روی فرهنگ، فکر و عقاید سرمایه‌گذاری می‌کند، ادامه داد: مسئولانی که اعتبارات و کارهای اصلی و تصمیمات در دست آنها است در مورد فضای مجازی تجدید نظر کرده و شبکه و فضای مجازی را از دست دشمن خارج کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه خارج کردن فضای مجازی از دست دشمن به معنای تأمین جامعه است، گفت: تا زمانی‌که جبهه فضای خودی را مسئولان مستقل نکنند امنیت نخواهیم داشت.

وی افزود: تنهای چیزی که در فضای مجازی و حقیقی می‌تواند سنگر را حفظ کند رسانه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر به زودی تصمیمی برای استقلال فضای مجازی گرفته نشود احساس استقلال نخواهیم داشت و تا استقلالی حاصل نشود امنیت نیز به وجود نخواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: فضای مجازی را باید نیروهای نخبه و آگاه مدیریت کنند.

وی با بیان این‌که امروز دنیا در مسئله خبر خلاصه می‌شود، تاکید کرد: خبر راست یا دروغ خودی یا بیگانه بحث انشاء و پخش آن در جنبه‌های حقوقی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: وقتی فرد متشرع است است تمام جوانب خبر را رعایت می‌کند اما آنهایی که در جبهه بیگانه کار می‌کنند از هیچ، دروغ و از دروغ، کوه می‌سازند و با بزرگنمایی و انعکاس مطالب غیر حقیقی انواع ظلم، تعدی و تجاوز را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به خبرنگارن، تاکید کرد: کار شما خیلی اهمیت دارد، این جبهه را محکم نگه دارید چراکه امانت الهی است و امیدوارم در همه امور از جمله در امور رسانه که جان، مال، ناموس، استقلال و امنیت کشور در گرو این مسئله است، موفق باشید.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *